Äntligen säsong

 
 
Alltså vilken vecka som
har avverkats...
 
Verkligen fullt upp med
undervisningen, men har 
även fått en artikel i tryck
och submittat en ny.

Så i fredags var helgen
och fredagsmys extra
efterlängtat!
 
Och som guldkant hade
svärmor lämnat gott till
barnen och tidningar 
till mig på bron 🥰
 
 
 
 
Har gjort en supergod
pizza i helgen.
 
Cremefraiche med cest
från en citron och svartpeppar
samt västerbottensost fick
grädda i ugnen.
 
När den svalnat något,
lägger man på rom, hackad 
rödlök, kallrökt lax, mer av
cremefraiche blandningen
dill och citron - så gott!
 
 
 
 
 
Vi har även tagit ner
skotrarna från sommar
förvaringen.
 
 
 
 
Och Luran har gjort
första åken i backen
för säsongen.
 
 
 
 
Själv har jag betalat
ledbeviset för 2022 och
kan gå, åka skidor och
köra skoter med gott
samvete resten av
säsongen.
 
 
 
 
Blev en promenad i
dag och det var ljuvligt.
 
 


Solen lyste för första
gången på "riktigt" 
och jag hörde fågelkvitter!
 
 
 
 
Det blev verkligen vårvinter
idag för mig, första riktiga
lyckodagen efter ett par
grå och mörka veckor.
 
Tänk att solen betyder
så mycket! Fick nästan
samma religiösa känsla
som när jag glider fram
med kajaken på sommaren.
 
 
 

Nu kom en frusen Luran
hem från backen, så det
blir lite fika för att få upp
värmen i henne igen.
 
Ha en fortsatt fin söndag!
 
 



åsa säger

Jag hoppas på fina soliga dagar här framöver.
Så härligt och positivt inlägg Du gjort, jag blev glad när jag läste.
kram

2022-01-31 @ 21:33:59
Popprinsessan säger

Vilken underbar svärmor - hade inte tackat nej till varken choklad eller tidningar vid dörren :-)
Och den där pizzan - OMG! Vad gott det ser ut! Är det vanlig pizzadeg du gjort själv? Det här seglade upp som ett alternativ till helgens mat hos oss - definitivt!
Ha en bra dag!

2022-02-01 @ 08:43:26
URL: http://www.popprinsessan.se
Znogge säger

Så mycket gott ni kunde njuta av i helgen. Pizzan såg verkligen delikat ut!

Kram

2022-02-01 @ 12:09:10
URL: http://znogge.wordpress.com
Linda säger

Ja nu kommer den - den härliga vårvintern. Bitigt idag - just nu 18 minus - men snart så. Bara att få se solen igen.

Tunga veckor gör att helgen är efterlängtad - varje vecka. Unnsdag i morgon. Måste hitta nåt kul att haka upp veckan på annars kommer jag gå under av allt pussel, extrajobb och sånt vi inte hinner med.

2022-02-01 @ 17:20:11
URL: http://www.candygirl.nu
Anonym säger

Vilken omtänksam svärmor.
Den pizzan ser god ut.
Åka skoter, det var längesedan jag gjorde.
Vad är ledbevis?
Vad trevliga vinteraktiviteter det blev denna helg!

2022-02-02 @ 14:23:32
Lena i Wales och Spanien säger

Ursäkta, det är jag som är Anonym ovan. Var inte meningen, klickade bara för tidigt på sänd.

2022-02-02 @ 14:27:03
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: