Flyttfågel

 
 
Fy tusan så det snöat
sista dagarna.
 
Snö är trevligt, men inte
när det vräker ner och man
knappt orkar/hinner skotta 
undan mellan varven.
 
Har dock haft tur så att
granne med traktor tagit
den värsta plogvallen 
tidigare i veckan.
 
 

 
 
Nästan så att man önskar
man var en flyttfågel och 
befunnit sig på varmare 
breddgrader...
 
Och på temat fåglar, så har
mina favoritfåglar fått komma 
fram när julen stökades undan.
 
 
 
 
Trettondagsafton idag och 
planen var att sitta koncentrerat
med en artikel som jag aldrig 
kommer till skott med...
 
Men, ja det kommer ett men.
 
Istället har jag suttit med två
andra artiklar. Så nu bara MÅSTE
jag ägna resten av dagen till
att få ner något vettigt i den artikel
som egentligen var prioriterad.
 
För nästa vecka lär gå till
att preppa vårens första kurs
och undervisning, samt till en 
ansökan.
 
I morgon däremot, då tänker 
jag rida på ledighetsvågen
och njuta av att det är röd dag!
 
 
 



znogge säger

Vilken underbar vas!

Kram

2022-01-05 @ 15:56:37
URL: http://znogge.wordpress.com
christin säger

Hej!
Jag håller med förra inlägg, vilken vas!!!! Det ÄR härligt med fåglar och du ska se att det blir bara härligare allt eftersom åren går....

Ha en fin helgdag!!

2022-01-05 @ 20:38:26
åsa säger

Tappade tråden 🧵
Låter som Du har fullt upp redan innan terminen riktigt har börjat.
Vädret är omväxlande 😜 ömsom 30 graders kyla och ömsom snö i mängder ⛄️
Flyttfågel hade inte varit fint att vara… men med tanke på fågelinfluensa så är det väl inte helt riskfritt 😅
Känns lite som det är allmän smittspridning både bland folk och djur nu för tiden.
Ha en fin fredag 🤗
Kram

2022-01-07 @ 13:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: