Ostron och optiker

 

I morse vaknade jag 02.25
och kunde inte somna om.
 
Fixade handledning och 
annat redan i ottan, och kunde
därför vid lunchtid bege mig
mot Vilhelmina för optiker
besök och gratta en vän 
som fyllde år.
 
Råkade även köpa ostron.
 
 
 
 

Jag har ätit ostron ute förr, 
men aldrig öppnat själv...
 
Utan ostronkniv var det 
svettigt, men till sist var
alla öppnade.
 
Testade både rödvinsvinäger
och schalottenlök och citron 
och svartpeppar där det senare
var bäst kombo.
 
Tidig morgon tar ut
sin rätt... 
 
Nu blir det därför tidig kväll 
och förhoppningsvis åter i
dygnsrytmen i morgon!
 
 
 



Linda säger

Gillar inte ostron. Men å andra sidan gillar jag nästan allt annat så...

2022-01-03 @ 23:03:26
URL: http://www.candygirl.nu
Hannas krypin säger

Har aldrig testat ostron.... Vilken effektiv dag du hade men jobbigt att vakna så tidigt.

Svar: Ostron är nog som oliver, rött vin och sushi är något man nog frå vänja sig vid för att gilla :-)
Therese Bjärstig

2022-01-04 @ 07:29:18
URL: http://hannafialotta.blogg.se
åsa säger

Huvva så ”morgonpigg” Du var 😅 men det var väl inte direkt självvalt. Ostron äter jag inte 🛑 det liksom blomkål är big no no ✋
Ha en fin tisdag 🤗

2022-01-04 @ 13:21:58
znogge säger

Ostron har jag testat, både färska och gratinerade, men nej det går bara inte.
Du var verkligen uppe tidigt får man säga!

Kram

2022-01-04 @ 17:36:11
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: