Tulpanens dag

 

Tyvärr ingen morgon-
simning, men ändå en brie
och salami smörgås.
 
Vissa traditioner är för
goda för att brytas.
 
Och på bordet tronar
20 vita tulpaner dagen 
till ära.
 


 
 
Igår fyllde Pricken ett år
och det firades ståndsmässigt.
 
 
 

En "tårta" och flagga
fick han. 
 
Själv fick jag in 55 hemtentor
att rätta... men det tänker jag
inte börja med i helgen.
 
Däremot måste jag ta och
läsa kursbok och preppa 
en till föreläsning i helgen,
men det får bli i morgon.
Idag ska jag bara läsa
skönlitteratur!
 
 



Znogge säger

Här följde det med hem tjugo röda tulpaner med vita strimmor.
Grattis till Pricken! Klart att födelsedagen måste firas :D

Kram

2022-01-15 @ 13:14:46
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Grattis till Pricken 🐇
Inga tulpaner här, jag tänkte i fredags… men glömde å sen fick det vara, kommer fler fredagar.
Jag hoppas Du har kunnat vila och få energi under helgen.
Kram

2022-01-16 @ 15:08:12
Lena i Wales och Spanien säger

Tulpaner är så vackra.
Den mackan ser god ut och Muminmuggen är fin.
Förstår att du har mycket att göra med jobbet, lycka till.
Ha det bra!

2022-01-17 @ 11:35:49
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: