Stockholm

 
 
Hemma igen efter några 
riktigt fina, trevliga och underbart
vackra dagar i Stockholm.
 

 
 
Vi mötte upp vänner på
Stallmästaregården i måndags
för några gemensamma dagar
i huvudstaden.
 
 
 
 
Vi började med Gröna Lund 
till barnens förtjusning.
 
Själv gillar jag inte längre 
att åka karuseller, med åldern
har jag blivit både höjdrädd och
på tok för riskmedveten...
 
Men spökhuset besökte jag!
 
 
 
 
Och tittar man noga i tisteln
så ser man där en spindel, så 
för de med spindelskräck började
det bli läskigt redan i kön in till huset!
 
 
 
 
Vi besökte även bokhandeln
på Västerlånggatan då den är 
känd för sitt Harry Potter utbud.
 
 
 
 
Riktigt kul att gå omkring och 
se hur de ordnat det där inne.
 
 
 
 
Och nog finns det prylar och
spinn offs från böckerna så
det räcker och blir över.
 
 
 
 
För att inte tala om priserna
där inne, är man sugen på en 
egen kvast får man hosta
upp 4700kr. 
 
 
 
 
Vi passade även på att gå runt
i Stockholm då det var strålande
väder. Vi stoppade på serveringar
för vätskepaus och så fortsatte vi 
knata och visa ungarna staden.
 
 
 
 
Men på slutet så var det nästan
olidligt varmt att knata runt...
 
 
 
 
Så då passade det bra att
smita in på Vasamuseet som
var både svalt och intressant!
 
 
 
 
 Vi avnjöt givetvis även en 
massa god mat och dryck under
vår tripp, och absolut godast
var nog mit hjortinnanlår som
jag åt sista kvällen på
Stallmästaregården.
 
 
 
 
Vi tog även en kvällspromenad för
att titta på båtarna, de som paddlade
och inte minst de som åkte på jetbrädor.
 
Där framme traskar mitt sällskap,
Luran och min goa vän Lena.
 
Dessutom fanns det massor av 
vilda kaniner som Luran tyckte
var så fina.
 
 
 
 
Själv hittade jag ett äkta
sockerdricka träd!
 
 
 
 
Och så njöt jag av rejält goda 
frukostar på hotellet, var nog det 
godaste bröd jag ätit...
 
Det var den trippen, för sedan bar
det åter av norrut endast med stopp
för lite shopping och mat på Donken
innan vi åter var hemma i ett 
regnigt Dorotea.
 
Rika på minnen och trevlig
samvaro med våra vänner!
 
Men som alltid borta bra
- hemma BÄST.
 
 
 
 
 



Znogge säger

Vilka härliga bilder från Stockholm som är en av mina favoritstäder. Finns så mycket att se och att göra oavsett intresse. Sedan stämmer det med borta bra men hemma bäst.

Kram

2022-07-14 @ 11:18:55
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Så härlig tripp Ni varit på 😃 kram

2022-07-20 @ 11:54:14
Lena i Wales och Spanien säger

Vilken fin resa.
Stockholm är en så fin stad och det finns så mycket att göra där.
Borta bra, men hemma bäst, sa sant.
Skön söndag!

2022-07-24 @ 15:07:07
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: