Sportlov

 

Så var det vår tur i norr
att få sportlov!
 
Det gjorde det extra trevligt
att ta helg i fredags då det innebär
en vecka i lite lugnare tempo.
 
Årets första grillning
på grillen har vi hunnit med,
och attsingen så gott det var.
 
 


Helgen har även inneburit simning,
valpmys, byte av gardiner och
lite städning, samt bak av
snabba frallor till frukosten
i samband med att vi såg 
Vasaloppet.
 
 
 
 
Bogge åkte med kusinerna
till Ormsjö redan i går förmiddag 
och Luran och pappan i huset
tog en tur på skotern medan
jag var på återvinningen och
handlade lite.  

 
 
 
Sedan slog vi till på en
sportlovsbricka då de kom 
hem från skoterturen.
 
Och med den i magen blev
det aldrig någon middag...
 
Den äter vi idag istället 🤣
 
 
 
 
Har även köpt årets första
jordviva, ett säkert vårtecken!
 
Och även om det snöade i
morse är det nu blidväder ute
och dropp från taket.
 
Själv har jag morgonsimmat,
haft möte och hunnit konstruera
en omtenta och dito rättningsmall.
 
Nu kommer emellertid den
numera välbekanta huvudvärken
smygande. Efter covid så har jag
upplevt en ihållande huvudvärk 
som inte riktigt vill ge sig och
som ofta slår till på eftermiddagen.
 
Så en paus innan jag sätter mig
med ett utkast till en artikel eller
börjar fundera på en steg 2 
ansökan som ska diskuteras 
med kollegor på torsdag.
 
 



åsa säger

Covid verkar ha flera ihållande biverkningar.
Härligt med nybakade frallor.
Jag hoppas Du får en skön vecka.
kram

2022-03-07 @ 16:56:05
Popprinsessan säger

Men mums både för nybakade bullar och en sportlovsbricka! Hade dille på att baka bullar till frukost för något år sedan, men nu var det länge sedan. Kanske ska överraska familjen någon morgon :-)

2022-03-07 @ 20:15:35
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda säger

Men fy för återkommande huvudvärk. Jag har ju min som kommer med (o)jämna mellanrum. men börjar som regel onsdag efter lunch och håller i sig tills vi lagt oss (sent) på fredag. Jobbigt. Men man lär sig liksom... tur det inte är varje veckoslut i alla fall.

2022-03-09 @ 12:52:34
URL: http://www.candygirl.nu
znogge säger

Så skönt med sportlov men den återkommande huvudvärken blir det tummen ner för.

2022-03-09 @ 19:24:56
URL: http://znogge.wordpress.com
Mammsen säger

Ljuvligt med ledighet men tråkigt med covid huvudvärk.
Så goda bullarna såg ut, är det ett recept du skulle kunna tänkas dela med dig utav?
Ha det gött.

2022-03-11 @ 13:27:26
URL: http://Mammsen.Wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: