Vårvinter när den är som bäst

 

Äntligen vårvinterväder!
 
Underbart ute med kalla
nätter och med dagar då solen 
värmer, fåglarna kvittrar 
och det droppar från taken.
 
 


Idag blev det en promenad 
efter APT och behövlig tankning 
av energi. Och fint sällskap 
fick jag av grannen dessutom.
 
 
 
 
Hade önskat klämmackor
över öppen eld, men gjorde
en macka i järnet inne och
satte mig på altanen och
avnjöt den. 

Funkade det med!
 
 
 
Och nu när det är så pass
fint ute så blir det inte lika 
många längder i simhallen,
men försöker ändå hålla 
i och simma mina dagar
då ryggen verklig behöver
den träningen.
 
Nu väntar strax handledning
med en student och sedan 
inläsning av texter.
 
Som tur är puttrar redan 
en köttgryta på spisen 
som sköter sig själv i 
några timmar till.
 
En bättre tisdag helt enkelt,
tänk vad lite sol kan göra!
 
 



znogge säger

Här har vi haft sol i två veckor men i dag blev det sämre väder igen. Lite synd för nog blir man piggare av fint väder.

Kram

2022-03-15 @ 21:29:50
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Bra väder vid Göteborg också. Härligt.
Fast någon snö har vi inte haft på flera veckor.
Skön söndag!

2022-03-20 @ 10:29:26
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Popprinsessan säger

Här var det ljust redan halv sju imorse när jag var ute och det var underbart! I lördags hade vi det riktigt varmt av solen, men det är ändå ganska kallt i luften när man är stilla.
Hoppas att du haft en fin vecka!

2022-03-21 @ 21:04:45
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: