Veckan som gick…



Så var sportlovsveckan
till ända...
 
Bogge har tillbringat 
den hos farmor och farfar
och kommer hem idag.
 
Luran var där i ett 
par dagar,  men har
ju lite djur å ansvar här 
hemma att ta hand om också.
 
 
 
 
Igår var vi ute på en
tur med skotrarna.
 

 
 
Och på hemvägen svängde
vi förbi sjön och tittade till
den årliga fisketävlingen.
 
 
 
 
Vi har hunnit äta gott både
hemma och på lokal.
 
 


Igår var vi på kåtan
och käkade en god 
middag. Jag och Luran 
valde deras musslor, inte
alls dumt!
 
 
 
 
Idag har jag klippt ner
mina stora palettblad.
 
Endera dör de eller så
borde de rimligen bli ännu
finare och kompaktare?
 
Det visar sig...
 
 
 

Och en ny omgång snabba
frukosfrallor, denna gång gjorda 
på mjölk istället för filmjölk.
 
Recepter har jag hittat
his 56kilo.se
 
 


 



znogge säger

Vilken bra lovvecka ni har haft!

Kram

2022-03-14 @ 21:17:52
URL: http://znogge.wordpress.com
Popprinsessan säger

Det verkar ha varit ett fint sportlov!
Alltid lite läskigt att klippa ner palettbladen, men de växer sig säkert starkare nu! Har två rejält stora med rostbruna blad som jag överväger att chansa på att klippa ner. Önskar dig en fin tisdag!

2022-03-15 @ 09:33:06
URL: http://www.popprinsessan.se
Mammsen säger

Tackar för receptet. Det får jag testa. Funderar på om det går bra med neutral yoghurt.

Svar: Neutral yoghurt bör nog fungera! :-)
Therese Bjärstig

2022-03-15 @ 12:45:06
URL: http://Mammsen.Wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: