Verkligheten

 
 

Efter att inte ha flugit på 2,5 år
kändes det nästan kriminellt att
bege sig ut på resa.
 
Är forfarande inte övertygad att
taxi, flyg, taxi, flyg, buss och tåg
enkel resa eller om ni vill, Dorotea, 
Vilhelmina, Lycksele, Arlanda,
Bromma, Malmö och Lund var 
den bäst planerade resan varken
tids, ekonomiskt eller miljömässigt.
 
Så går det när resebolag/externa
arrangörer fixar... suck!
 
 
 
 
Men det var värt det ändå
även om det var ovant och tufft
på olika plan.
 
Rygg och kropp krånglade så
jag fick bita ihop. Men när jag såg 
kön av kvinnor och barn till 
Migrationsverket i Malmö av vad jag
misstänker är människor från Ukraina,
men även Ryssar så kändes det fjuttigt.
 
 
 
 
Flygbussen passerade även
ett långt hav av blommor. 

Efter en stund så insåg
jag att det var skolan för 
vansinnesdådet där två 
lärare dödades av en elev
 som vi passerade.
 
Så overkligt.
 
 


Det blev lite som att kliva
ut ur norrlandsbubblan 
och möta världshändelserna. 

Skrämmande men samtidigt 
vitaliserande efter två år
där covid gjort en stationär.
 
 
 
 
Från vinter till spirande vår.
 
 
 
 
Och jag var glad att jag inte
behövde min allergi medicin...
 
För den hade jag inte packat med.
 
Till Lund slog jag följe och
språkade med en politisk sekreterare
för nordiska ministerrådet från
Island. Hon berättade att temat
om välfärdsmodeller fått ge vika 
för Ukraina-situationen på 
mötet.
 
Men berättade även om rådets
jobb med energipolitik och beredskap 
för nedmontering av vindkraft, möjlighet
till praktik för studenter med mera.
 
Så berikande, oväntat och
värdefullt möte! 
 
När vi skildes åt fick jag inte
bara en bekräftelse att jag kan
nätverka utan även en pin som
present som uppmärksammar  
Nordiska rådets 70-års dag.
 
Kul! Bär den med stolthet 🥰
 
 
 
 
Väl i Lund tog jag in på hotellet 
och arbetade undan lite måsten.
 
Var tvungen att fota den fina 
årgången 1978 på planschen 
i foajén...
 
 
 
 
En trevlig middag med styrelsen 
på onsdagen och sedan en lite 
snöplig start med missförstånd i 
transport till Ekebo inledde 
torsdagen.
 
Bra och intressanta diskussioner
där jag känner att jag fick gehör för
mina frågor om hållbar fond-placering
och viktiga nyanser i diskussioner
om kunskapsförmedling.
 
 
 
 
Spännande att se frö och
ympnings stationer i olika 
växthus och inte minst träffa 
nyckelpersoner i styrelsen.
 
Men så skönt att vända 
hemmåt samtidigt...
 
 
 
 
Tänker INTE flyga på
länge om jag kan undvika.
 
Och idag har dagen varit 
mer än full med halvdag med
seminarier och sedan möte.
 
Kommer att somna tidigt utan 
tvekan och se fram emot en
social, rolig och god helg då
en fin vän kommer på besök
på lördag!
 
Over and out.
 
 



åsa säger

Borta bra men hemma bäst 😅
En lång resa i princip över hela Sverige 🇸🇪
Kram

Svar: Absolut, å ännu mer hemma gris har man ju blivit efter åren med Covid... KRAM!
Therese Bjärstig

2022-03-26 @ 13:44:40
znogge säger

Så du har varit på besök i mina trakter ser jag. Nu bor vi inte kvar i Malmö och i Lund pluggade jag bara. Visst är det ovant att vara ute på vift för lite av en stugsittare har man allt blivit.
Ja, flygbussarna passerar Latinskolan. Ett fruktansvärt då.

Kram och god lördag!

2022-03-26 @ 15:11:50
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Från vinter till vår.
Härligt att komma iväg, men kan förstå att det också känns lite skrämmande. Vanor försvinner lätt efter så lång tid.
Skönt att alla möten o s v gav något positivt.
Du har mycket på gång.
Ha det bra!

Svar: Kommer inte in på wordpress och kan kommentera, kan läsa din fina blogg men får fel när jag skickar. Var så förtjust i puzzlewood, helt underbar skog som jag så gärna besökt någon gång!
Therese Bjärstig

2022-03-27 @ 18:23:06
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Popprinsessan säger

Oj, mycket att ta in under bara ett par dagar! Och så lite vårkänslor på det :-) Älskar att vårblommorna visar sig och att jag upptäcker nya knoppar på träden varje dag när jag är ute och går. Har hört rykten om mer snö här i söder men det försöker jag ignorera :-D

2022-03-28 @ 10:49:53
URL: http://www.popprinsessan.se
Linda säger

Undrar när man ska ut på resa igen... inte än på ett tag känns det som... fortsätter att husera på hemmaplan.

2022-03-30 @ 07:05:11
URL: http://www.candygirl.nu
Lena i Wales och Spanien säger

Konstigt att du inte kan komma in.
Gäller det bara min blogg eller också andra på WP?

Svar: Har varit jätte krångel hos dig och znogge samt en vän som har lösenordsskyddad, tror det ska vara löst nu, håller tummarna!
Therese Bjärstig

2022-04-05 @ 08:15:44
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Konstigt att du inte kan komma in.
Gäller det bara min blogg eller också andra på WP?

2022-04-05 @ 08:15:44
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: