Surdegar

 
 
Denna vecka har jag som 
mål att bocka av en massa
små surdegar som jag 
dragit på.
 
Första steget var att få 
in deklarationen i måndags.
 
Sedan att ta tag i avkalkningen
av kaffe apparaten, något jag
systematiskt skjuter upp.
 
Och nya avkalkningstabletter
är äntligen inhandlade!
 
Kan vara en av anledningarna 
att jag är inne på tredje apparaten
eventuellt, eller så är det helt enkelt
på grund av att jag hinkar så mycket
kaffe och nöter ut dem...
 
Jag har även fått tummen ur
och fixat underlag och skickat in
Friskvårdsbidrag och bokat 
hotell för en kommande 
jobbvistelse i Umeå.
 
Effektivt klickande av skor
och sommarkläder hoppas 
jag ska avhjälpa den mest 
akuta krisen av urvuxna diton.
 
Gillar när att-göra-listan 
gapar tom, men å andra sidan
fylls den då oftast snabbt på
med annat...
 

 
 
Jag har även handlad och tankat,
särskilt det senare känns mindre
roligt nu för tiden.
 
Men bilen är ett måste, och i 
morgon ska jag till Umeå så bara
att bita i det sura äpplet och fylla 
på tanken!
 
Fick en sjuk craving på morötter
då jag handlade, men jag låter det
vara osagt vilken av de två sorter
jag nu sitter och knaprar på...
 
 
 
 
Trevligt lunchsällskap har jag också,
för nu har det äntligen börjar komma
älg till Norra udden i väntan på
att de ska ta sig över till andra sidan.
 
Ha en fortsatt fin onsdag!
 
 



znogge säger

Visst är det skönt att få betat av surdegarna. Problemet är bara att det tillkommer nya hela tiden men visst, omväxling lär ju förnöja ;-)

Kram

2022-05-04 @ 14:03:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
åsa säger

Bra gjort att få tummen ur och få undan surdegar 👍 jag lägger på hög, jag skyller på att jag inte mår okey vilket visserligen är sant 🫠 men om jag betade av en sak per dag kanske det skulle kännas bättre.
Morötter 🥕 nej inget jag brukar vara sugen på.
Tanka bilen är ju en rejäl utgift och dessutom nödvändig.
Nästa vecka ska vi till Lycksele och få glasögonen, känns bra då jag efter det jag fick veta hur dåligt jag ser känner mig nojjig när jag är ute med bilen, även om jag vara kör mellan hem och affär, min mor eller skolan.men det blir väl bättre.
Jag skulle behöva nån som kan fålla upp Elins avslutningsklänning, den är typ 20 cm för lång.
Ha en fin fortsättning på denna dag och en bra fredag.
Kram

2022-05-04 @ 19:19:00
Lena i Wales och Spanien säger

Ju mer jag gör, ju längre blir to do listan, känns det ofta som. Kommer ständigt på nya saker som behövs göras. Är tvungen att försöka sätta stopp för mig ibland.
Lyckat ill med dina projekt och trevlig helg!

2022-05-07 @ 10:24:37
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: