Göra vinter

 

Vaknade tidigt och efter
kaffe och lussebulle bestämde
jag mig för att förbereda ute 
inför vintern.
 
Solen sken och det var en
superfin dag, men snö utlovas
inom kort så bra att vara 
förberedd...
 
Cyklar in i förrådet, snöskyfflar
och sparkar ut. Skidor placerades
steategiskt nära dörren och
och adventsbelysning ute på
plats och även tänd nu ikväll.
 

 
 
Sommarens sista blommor
på altanen åkte, och farstubron
städades och fick mer höstlika
dekorationer.
 
En tur till återvinningen blev
det också när vi handlade.
 
Sedan tog jag tag i tvättstugan
och städade nedervåningen.
 
Nu är det skrämmande rent,
för Halloween 🎃 åkte fram!
 
 
 
 
 
Och så har jag varit och
hämtat hem ungarna som haft
ännu en toppen helg hos 
fam Edström i Risbäck.
 
Känns skönt att avsluta 
veckan med flaggan i topp 
och jag ser verkligen fram 
emot kommande vecka.
 
En hel vecka UTAN en enda
resa, och jag hoppas därmed 
få riktigt mycket gjort på 
jobbfronten!
 
  Dessutom gör det att jag
kan simma lite mer igen, vilket
både rygg och fotled behöver.
 
Nu ska jag tända lite ljus
och lyktor och inta soffan 
med gott samvete.
 
 
 



åsa säger

Saknar Dig, har Du slutat gå bloggpromenad?
Ja snart är det jul igen… det rullar på.
Vädret är ombytligt.
Första snön är magisk.
Kram

2022-10-25 @ 13:03:52
Linda säger

Ingen snö här. Har sedan länge gissat att vi ser den första snön den 27e denna månad
Får se om jag har rätt

2022-10-25 @ 22:15:19
URL: http://www.candygirl.nu
Linda säger

Ingen snö här. Har sedan länge gissat att vi ser den första snön den 27e denna månad
Får se om jag har rätt

2022-10-25 @ 22:15:20
URL: http://www.candygirl.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: