Luncher och bubbeldisco

 

I torsdags var jag som sagt
i stan för programråd med det 
regionala skogsprogrammet och
efterföljande lunch med 
landshövdingen på det fina
länsresidenset.
 
Och middagen köpte jag på
vägen hem, en stor laddning
Donken till ungarnas (och min
egen) stora förtjusning. 

 
 

På fredag blev det till att gå 
igenom och fixa allt inför kommande
kursstarter, jag ansvarar för två 
moment denna höst som nu
är riggade och klara.
 
Sedan kunde jag ställa in 
automatiskt svar på e-posten 
och ta ledigt, för i veckan är
jag ledig några dagar för jakt!
 
Det blev även en god hämtlunch
från kåtan med en vän på fredagen,
så lunchandet går inte att klaga 
på denna vecka.
 

 

Och på fredag kom småkusinerna
hit då föräldrarna är på bröllop i 
helgen.
 
Tänk så fort man glömmer, men
en 5 och 7 åring har mycket kloka
tankar och funderingar.
 
Nu vet jag massor om ormar, 
och har dessutom fått många skratt
då jag fick förslaget att köpa mycket
godis så skulle de minsann säga
att de bara fått blodpudding 
och kål då de varit här 🤣
 
Och Luran och Bogge har varit 
suveräna och tagit jätte stort ansvar 
med att roa kusinerna med allt ifrån 
spel, lekparksbesök, lekar med hunden
och inte minst discobubbel i SPA-badet.
 
Så jag har hunnit med att simma både 
fredag och lördag, vi har gjort stugsista
och så har jag plockat lite mer 
trattisar.
 
Nu ligger de ännu (iaf en vaken 
och ser Svampbob) och vilar innan
en ny dag med fart och fläkt.
 
Är ju så mycket mer bilar som
kör här och stör nattsömnen
än vad det är i Varpsjön 😅
 
 



znogge säger

Vilka bra och trevliga dagar du/ni har haft. Barnbarnen har varit här i helgen för deras föräldrar har varit på bröllop. Intensivt men kul så nu blir eftermiddagen en stillsam historia.

Kram

2022-10-09 @ 16:21:10
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: