Trasig tass, sideboard och påsk

 

Vilken helg det blev,
högt och lågt och en 
hel del krasch.
 
Alltifrån extraljus på bilen,
till glas och en ytterkruka
har jag lyckats haft sönder...
 
Och Eroz som var ut och
jagade på lördag skar upp
en tass 🐾 
 

 
 
Så ingen jakt utan vila i dag, 
och då har vi passat på att 
åka till stugan och plocka fram
inför påsk inne, samt skurat 
och förslutit badtunnan så 
vi ska kunna bada i påsk
utan att då behöva rengöra den.
 
 
 
 
Eroz verkar inte ha ont och 
myser nog mest av att få vara
inne medan tassen läker...
 
Själv har jag skruvat ihop
ett nätt sideboard som jag
bad svägerskan köpa till
mig på Jysk i veckan.
 
Blev riktigt nöjd över att ha
en extra yta att ställa saker på!
 
 
 
 
En godare vinflaska står
där och väntar till nästa gång 
Magnus gör finmiddag.
 
Igår gjorde han oxfile-
provencale och då måste 
jag erkänna att jag saktade
ett gott glas rött till...
 
 
 
 
Men jag hoppas sober 
october och rosa månaden har
dragit in pengar till cancerforskningen,
då detta är en sådan hemsk sjukdom
som nästan alla drabbas av indirekt
eller direkt på något sätt.
 
Fuck cancer säger jag bara!
 
Nu ska Luran bjuda på nybakade
muffins till eftermiddagskaffet,
och jag ska njuta av en söndag
med minimal måndagsångest
då ungarna har lov och jag har
en vecka utan resor, bara kursstart
på undervisning och några möten
inbokade i kalendern.
 
Så jag hoppas helt enkelt att
få avrunda oktober utan fler incidenter
och välkomna en lugn november!
 



znogge säger

Till den middagen hade jag definitivt uppskattat ett gott rödvin. Så skönt med en veckas lov för barnen och en tämligen lugn vecka för dig.
'
Kram

2022-10-30 @ 18:14:41
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Jag hoppas veckan som kommer blir bra kram

2022-10-30 @ 20:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: