Riktig höst

 
 
På mindre än tre dagar blev
det riktig höst.
 
Löven gick från grönt till 
färgsprakande, och många faller
även till marken...
 
Regnet öser ner och jag tänder
ljus och äter mandariner, ett
säkert hösttecken!
 
Funderar på adventskalender
och vad årets smak på Blossas
årgångsglögg blir, i morgon 
avslöjas det.
 
Annars in med papper till en
konferens i Örebro om två veckor 
och nästa vecka väntar uppstart
av ett projekt i Finland.
 
Utöver det skriver jag på mina 
delar i en slutrapport, handleder 
doktorander och ett exjobb på SLU.
 
September blev plötsligt väldigt
intensiv med en rad deadlines...
 
Sa ja till att göra en grandskning
och funderar på om jag ska ge 
mig in i ytterligare en ansökan 🫣
 
Så det är skönt att kunna fokusera 
på detta och ta tag i undervisnings-
planering först kommande månad.

Nu ännu en tidig kväll med en
e-bok för att orka med morgondagens
måsten och beslut!
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: