Övermäktigt

 

På sistone har det känts lite
övermäktigt på jobbfronten.
 
Så många måsten och åtaganden
som snurrar på och adderas till 
befintliga. Uppstarter trots att det
går segt med avslut...
 
Har försökt behålla lugnet
genom promenader i det vackra
vädret som varit.
 

 
 
Renbäddat och fyller på 
energi genom mycket sömn.
 
Sömn är A och O för mig!
 
 
 

Och jag har gjort vår i köket trots
den snö som nu utlovas...

Att boa här hemma hjälper också
att rensa tankarna.
 
 
 
 
Jag har bokat och planerat alla
arbetsresor som ska göras fram till
midsommar. Skönt att ha kontroll
på det jag själv kan påverka
och styra i alla fall.
 
Det blir en mix av Göteborg, Umeå,
Lycksele, Skellefteå och Uppsala
samt dagar här hemma emellanåt.
 
 
 
 
Det som nu gnager är avslutet på
det gamla vindprojektet, det har dragit
ut på tok för länge och inte på grund av
mina insatser utan andras...
 
Irriterande då det genererar viss
handlingsförlamning hos mig, men
jag ska sätta ihop en föreläsning på
temat och sedan släppa detta
för att fokusera på allt nytt
och spännande som väntar!
 





Znogge säger

Periodvis går det bra att ha högre arbetsbelastning så klart men i längden blir det orimligt. Hoppas att du hittar en bra balans.

2023-04-25 @ 12:00:27
URL: http://znogge.wordpress.com
Znogge säger

Periodvis går det bra att ha högre arbetsbelastning så klart men i längden blir det orimligt. Hoppas att du hittar en bra balans.

2023-04-25 @ 12:00:38
URL: http://znogge.wordpress.com
Znogge säger

Periodvis går det bra att ha högre arbetsbelastning så klart men i längden blir det orimligt. Hoppas att du hittar en bra balans.

2023-04-25 @ 12:00:42
URL: http://znogge.wordpress.com
åsa säger

Det verkar vara mycket nu… ta hand om Dig, kram

2023-04-25 @ 14:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: