Snö i massor



Dagarna rullar på, vi har 
firat trettonhelgen med att
bland annat göra ankbröst i
apelsinsås - som vi definitivt 
kommer att göra många 
fler gånger!
 
Julen har stökats undan,
och barnen har idag måndag
sin sista lovdag, i morgon 
börjar terminen igen.
 
Själv har jag examinerat en
omtenta och är därmed redo
även jag för en ny termin.
 
 


Mamma/mormor/svärmor har 
vi också firat då hon hunnit fylla
70 år i början av året.
 
Verkligen ett fint avslut och
bra start på året, minus att jag
ännu känner mig krasslig så
snart jag anstränger mig.
 
Dålig kombo med all den snö
som fallit, ont i bröstet så fort
jag varit ute och skottat.
 
Tur att det finns traktorer som
underlättar det värsta!
 
Annars väntar en vecka med
planering och prepp, samt 
kurering, för nu måste jag vara
frisk kommande tre veckor.
 
 



Znogge säger

Ankbröst lät väldigt gott men har aldrig tillagat det själv.
Här börjar skolorna i morgon så nu är vardagen här.

Kram

2023-01-09 @ 19:20:48
URL: http://znogge.wordpress.com
Lena i Wales och Spanien säger

Gott med ankbröst.
Vardagen tillbaka, kanske skönt det också.
Krya på dig!

2023-01-11 @ 09:10:24
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Popprinsessan säger

Hoppas att du kryat på dig!
Ankbröst körde vi på nyår och det är något jag vill laga mer av. Testade med en grönpepparsås och det blev också väldigt gott.

2023-01-17 @ 14:42:17
URL: http://www.popprinsessan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: