Inventering av frysen...

...har gjorts under förmiddagen. Och jag kan konstatera att vi har massor, jag menar MASSOR av mat. Vete katten hur årets kött ska rymmas (förutsatt att vi får fälla några älgar då). Således har jag bestämt att ta upp något ur frysen varje dag denna vecka för att tillreda det dagen efter. Vi börjar med fläskfilé i morgon måndag, laxkotlett tisdag, räkor till en bakad potatis på onsdag, kycklingfilé och frysta grönsaker tordsdag, grytbitar och/eller tjälknöl fredag och till helgen älgfilé och gula kantareller. I vår familj låter det ofta: "vad ska vi äta idag?" och det är så svårt att hitta på något, ofta samma, samma hela tiden. Genom att planera för en hel vecka hoppas jag slippa detta. Det är ju i alla fall värt ett försök! :-) Nu ska jag iaf sno ihop en köttfärssås och lite pasta, så mannen får något i magen innan han måste åka och jobba.


Kände mig ungefär såhär innan jag gått igenom vår STORA frys innehåll...




Carol säger

Jag tycker det funkar jätte bra att vecko planera vad man ska äta och handla efter det. Dels blir det tid över till annat när man bara behöver handla en gång i veckan oxå blir det lite billigare. Nu ska jag göra mig i ordning för min avfärd.. :-9

Kram

2008-08-10 @ 13:21:50
madelene Östman säger

jojomen de blidde kräftisar:-) goda var dom också...vi får ta å ha en kräftskiva någon gång..P&K

2008-08-10 @ 13:44:59
URL: http://madagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: