En bra dag...

... verkar det bli idag! Jag har lyckats baka 90 småkakor utan att bränna en enda - och det är en bedrift för att vara mig. Får bara hoppas att de smakar lika gott som de luktar :-) Dessutom kom en avi med posten om att jag har ett paket att hämta. Jag tror det är min beställning från Elsas Hem! Jisses så fort det gått i så fall. Och i det paketet finns det godsaker törs jag lova. Bland annat en julklapp till mig själv från mig själv. Det går ju inte bara att drömma, vill man verkligen ha något får man se till och fixa det! (För jag tror inte att tomten läser min blogg...) Det ska även finnas en present till Luran från mormor och morfar (de gav pengar till en tripp trapp stol till Luran i julklapp, och det blev pengar över när vi köpte stolen så för dessa köpte jag detta till Luran så vi kan lussa i någon ordning). Nu längtar jag i massor tills jag har gjort advent och kan placera ut mina fina julsaker - jag får ta tag i detta i slutet av veckan!

Nej, nu ska jag äta en sen lunch och sedan se om jag har några fina burkar i gömmorna att stoppa kakorna i, annars får jag tillverka lite pappersstrutar med spets och band. För i gammla glasskartonger hamnar inte mina kakor - de är värda något bättre! (Åhh... så jag önskar att jag vinner burkarna som Karin Mannerstål designat!)



Foto: Privat

Hallongrottor med kanel och blåbärsgrottor med vanilj ligger och väntar på lite fler kompisar som gräddas - sedan ska de stoppas ned i burkar innan mannen kommer hem och mumsar upp dem ;-) 

HA EN BRA DAG! ♥



Linda säger

Åh, grymt gott det lät och såg ut. Farliga småttingar... Kan man få receptet mån tro?

2008-11-19 @ 18:54:18
URL: http://lertorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: