Pepparkakor

Hushållet har redan förbrukat ett par burkar pepparkakor, och en ny burk är inhandlad inför lördagens glöggmys. Men jag måste nog ta och baka några egna pepparkakor också vad det lider, det hör liksom till :-) Skulle bara behöva lite roliga formar. "Pippar"kaksformarna har varit ivrigt ombloggade, en kul grej, men jag vet inte om det skulle förhöja min  julstämning precis. Dessutom skulle jag inte våga bjuda mormor på dem ;-) Däremot hittade jag massor av fina formar hos Formina. Hela hundra olika varianter finns det att välja emellan! Fyra hjärtan med hål i ska jag i alla fall baka och pryda med siffrorna 1-4 och sedan knyta fast runt mina blockljus som ska utgöra vår adventsuppsättning i år. Det blir ett bra alternativ till zinksiffror och pappersettiketter som jag funderat på tidigare.


Det här vore något för dig Elias - tänk att få äta traktorspepparkakor och dricka mjölk!



Erika säger

Nu blev jag ju sugen på å baka pepparkakor! Måste väl börja med stora julbaket snart oxå! :)

2008-11-07 @ 08:51:54
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Erika säger

Nu blev jag ju sugen på å baka pepparkakor! Måste väl börja med stora julbaket snart oxå! :)

2008-11-07 @ 08:52:14
URL: http://tallbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: