Saffransmuffins

Saffransmuffins med vit choklad (ca 16-20 st)

50g margarin eller smör
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
½ g saffran
1 dl mjölk
50 g riven vit choklad + 50 g riven vit choklad till garnering

Gör så här: Smält matfett och låt det svalna. Vispa äggen och sockret tills smeten blir porös. Blanda ihop de torra ingredienserna och rör sedan ner dem i äggsmeten. Tillsätt det smälta smöret och mjölken, blanda till en jämn smet och rör till sist ner den rivna chokladen och rör om. Fyll muffinsformarna till 2/3. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 minuter på 225 grader. Garnera med den rivna vita chokladen.

Även detta recept har jag lånat från Allers julmagasin, sidan 95.


Här skulle en bild av mina fina bakverk varit, men det vill inte datorn :-(

Mannen meddelar i alla fall att muffinsen var goda tillsammans med ett glas kall mjölk!





Sanna säger

Åhh skulle vilja ha en sådan nu... =) Tack therese men det är okey jag tänker inte låta det här förstöra för mig.. Det är nog bara till att acceptera läget...

Du det receptet låter lite bättre än mitt eller lite nyttigare =)

Kram

2008-11-27 @ 18:21:07
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: