Hundcoachen

Nästa måndag startar det visst en ny serie på TV4 plus som heter Hundcoachen, och det kan man ju inte missa även om jag har svårt att tro att Fredrik Steen kan matcha min husgud Cesar Millans program... Men alltid kan man väl lära sig något, för det är min fulla övertygelse att det inte är hunden det är "fel" på utan att det är ägaren som är problemet när det går på tok och ett felbeteende etableras. Ska du kolla på programmet?





Nina säger

Ja att man verkligen kan få ont i magen av jobb situationer. För jobb måste man ju ha. Verkar som jag har den turen att jag klarad mig denna gång oxå. Hoppas verkligen att du kan lösa din arbetssituation. Vore ju himla trist om du skulle bli tvungen att flytta. De går ju inte!!! Ha en trevlig kväll :)

2008-10-29 @ 17:38:18
URL: http://ninuz.blogg.se/
Malin säger

De måste jag komma ihåg att se oxå!! Tar gärna emot en massa tips! =)

2008-10-29 @ 19:46:56
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Marianne säger

Absolut måste de ses (som jag säger om många program, men missar de ändå) känns verkligen som det behövs en massa råd nu, Baloo är helt omöjlig, blir såå trött, de är droppen som får bägaren att rinna över varje dag i dessa sömnbristtider. Tycker så synd om honom för jag är ständigt irriterad på han!

2008-10-30 @ 08:01:22
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Lotta säger

Va kul att ni har rottissinne med. Vi hade en hane för länge sen men nu blev det en blandis Rottis/dobberman tik denna gång då kvinnan hade en väldigt bra lynne på föräldrarna o vi skulle bara ha en gård/vakt och mysig hund. Därav blandis.



Visst är de urjobbiga första året men sen får man en kanonhund om man jobbat sig igenom den tiden.

Vår stina är man både trygg med då hon är vaktig men att hon är med oss när vi jobbar o vallar in djuren. Hon skulle aldrig ta el jaga våra djur. Hon sitter o blundar när en kyckling går förbi;) och vallar duktigt med fåren.

Men jäklar den som går förbi hennes gård. Hon ställer dem så hon är stabil som attans.

man är inte rädd att bli överfallen nu för tiden här ute i skogen haha



Kul med alla jaktbilderna:)



Ha det gott

2008-11-10 @ 14:32:27
URL: http://batslycke.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: