Husmor

Idag ska jag slå på stort och "leka" husmor. Min skyddsängel i köket verkar göra susen, för jag har inte haft några katastrofer vid spisen på väldigt länge. Igår när jag skulle lägga ner det nya köttet "hittade" jag 5-6 kg (!) grytbitar sedan fjolårets jakt, så jag tänkte slå på stort och laga tre grytor idag: Australisk köttgryta, Jägarens viltgryta samt en Gulasch gryta. Och när jag "lix" håller på tänkte jag göra ett kok till Luran me älgkött, potatis och morötter. Förhoppningsvis kommer svärmor och svärfar någon dag till veckan och mumsar gryta med mig och mannen. Dagens middag blir dock pinfärskt och välhängt älgkött i tjocka skivor med hemma gjord guccamole al á Les samt en rotfruktsgratäng, så det får jag ta tag i när grytorna puttrat färdigt... Jag sitter även och bläddrar i olika receptsamlingar på jakt efter en god kaka, och jag har fastnat för en kaka som återfinns i allas nr 42 - Himmelkaka. Tänkte nämligen baka något gott och ta med till vårt Halloween firande :-) Beroende på om grytorna och kakan blir bra så kommer recepten senare, för det är ju ingen idé att tipsa om något förrän jag säkert vet att det är värt att laga!








Marianne säger

Vad du är duktig!! Hoppas på lite roliga goda recept framöver då :)

Idag slöar vi bara, Alfred är jättearg på mej hela tiden, gnäller och gnäller, så det är ingen mening att börja med nått. Ha en trevlig husmoderlig dag!! :)

2008-10-19 @ 12:04:28
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: