Pinglor

Åhh... gissa om min mage är proppfull?! Liksom min frys... Tryggt att veta att den är full med älgkött, nu klarar vi utan tvekan ett år till. Jag passade även på att få mig ett kok med märgben nu när de var alldeles färska, mums! Buljongen ska användas till en klimpsoppa senare i veckan. Men det bästa av allt var att mamma kokat "pinglern" ur kalven som jag och pappa fick kalasa på. Och för er som inte vet vad "pinglern" är så är det njurar. He, he... jag lovar att det är smaskens! ;-) Men å andra sidan älskar jag ju grisfötter, älgtunga, stjärtfenan på ungsstekt fisk och surströmming... 


Foto: Privat

Gillar ni någon "äcklig" mat? Vad i så fall? 

 



Sanna säger

Men Åhhhhhhh..... Vad hemskt. Det är tur att jag bor i Sundsvall. =) Mammas förra man var jägare och en morgon när jag kom ner så dukade mamma fram frukost. Så frågade jag vad som låg på talriken, smaka sa mamma och jag gjorde det. Är int älgtunga gott? Det flög ur munen på mig, sen kunde inte jag äta på hela dagen. =(

2008-10-18 @ 22:57:26
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: