Skogens konung

Så var den sista jaktdagen till ända. Och skogens konung springer fortfarande i högsta välmående i skogen... Jag som hade hoppats att få utjämna siffrorna till 1-1 idag. Men det är nog inte omöjligt att det blir lite jakt på helgerna framöver, alternativt redan på fredag om jag känner att jag och Luran är på G.


Foto: Privat

Fotspår fanns det gott om i morse. FÄRSKA sådana :-) Dessutom observerades en hel del älgar när vi åkte till jaktmarken. Således beslutades att hunden skulle släppas på de pinfärska spåren - och mycket riktigt, hunden fick fatt på älgarna på en gång! Oxe, ko, kalv och kviga...


Foto: Privat

Resultatet? En kalv... Men det är bättre än inget ;-)


Foto: Privat

Så här såg kalvens rumpa ut. Vad tror ni den drabbats av? Någon hudsjukdom? Ett rovdjur? Parasiter? He, he... nä, det är en liten gråhundstik som rivit raggen av den :-)


Foto: Privat

Några älgar passerade som sagt inte mitt pass idag... så jag hade tid att leka med kameran istället. Nu börjar jag därför få kläm på hur man fotar "manuellt" och behöver inte endast använda ett av de olika förinställda lägena. Jag inser att jag skulle behöva ett stativ, men till sist fastnade hackspetten på en ruta. Så någonting positivt har dagen fört med sig :-)




Sanna säger

Jag skulle nog aldrig kunna bli jägare.... Skulle nog bölla hela tiden då. Men jag tycker älgkött är det godaste....

2008-10-15 @ 20:29:31
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Lina säger

HUR FAN KAN DU VARA SÅ JÄVLA BRUTAL?!

En kalv dessutom? Jävla äckeldjurplågare, tar ifrån en allt man någonsin trodde på!



"Någon hudsjukdom? Ett rovdjur? Parasiter? He, he... nä, det är en liten gråhundstik som rivit raggen av den :-)"



... Jag mår illa.

2008-10-26 @ 17:45:18
Anna j. säger

Läskigt det där med älgen...

2008-10-26 @ 17:48:37
URL: http://annajin.blogg.se/
Therese säger

Lina & Anna J - det var kanske onödig att publicera denna bild och jag tänkte kanske inte längre än vad näsan räckte när jag skrev texten, men detta är en realitet (vilket alla jägare är medvetna om). Älgen var dock skjuten när hunden rev raggen av den. När vargar, järvar, björn eller lo dödar en älg eller annat djur så är detta en realitet. Således är det inte jag utan naturen som är brutal. Och om vi nu ska hårdra det Lina, lider en kalv mindre än en stor älg? Ett liv är väl ett liv? Anar jag dubbelmoral...



2008-10-26 @ 18:46:06
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: