Bus med rottisen!


Foto: Privat

Min snygging poserar för en gångs skull!


Foto: Privat

Dobby väntar på kommandot Sök! Jag har nämligen gömt godis på tomten...


Foto: Privat

Sedan blev det lite bus och apportering med pip moroten, gissa om det är en favorit hos Dobby?! Han älskar det!


Foto: Privat

En busstund med en rottis är inte fullständig utan lite dragkamp. För den som inte hört en rottis kampa kan det nog låta lite obehaglit, men när han busmorrar och drar så släpper han i samma sekund som jag säger Loss! Då viftar han på svansen och väntar på få ett Var så god! Så han får kampa lite till. Det är min lill kille det!


Foto: Privat

Som belöning fick han ta ett äre varv med kampisen, men utan mig i andra ändan är leksaken långt ifrån lika intressant...


Foto: Privat

Åhhh... här luktar det ljuvligt! Nu är kampisen glömd...


Foto: Privat

Genast påbörjas en smärre utgrävning av familjens gräsmatta, i jakt på vad? Tja, så vitt jag kunde se så var det en daggmask.


Foto: Privat

Därefter visade Dobby att han till skillnad från mig har näsa, förlåt jag menar nos, för svamp. Men nog hade jag föredragit om det varit kantareller istället för flugisar han nosat upp...


Foto: Privat

F´låt Skibby, men jag kunde inte motstå den här bilden... Taskigt, ja, men finns det något räkigare än en rottis som gör gobisar?! He, he... han är för go min lille kille ♥






Bea säger

Hihi...så charmig han är! =) Saknar verkligen Ronja, tänker på henne varje dag. HUndburen står tom, och varje gång jag går förbi fönstret mot hundgården så tittar jag dit...utan att få en blick tillbaka... =(

2008-09-02 @ 19:35:43
URL: http://mammabeas.blogg.se/
Kia säger

Så söt han är "lilla" Dobby! Kram

2008-09-02 @ 20:14:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5738
Bea säger

Ja, då möts vi där nere! Ska dit och väga Tilda imorgon. Och syster Yster ska dit på koll, hon går på "övertid" nu...=)

2008-09-02 @ 21:01:30
URL: http://mammabeas.blogg.se/
Faster A säger

Fastes lilla dregel=)

2008-09-03 @ 09:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: