I ur och skur...

Fick ett papper med tänkvärda ord av uppfödaren när vi köpte Dobby, och jag brukar ta fram det med jämna mellanrum och påminna mig om vovvens villkor i människornas värld...

♥ Jag lever i ungefär 10-15 år (om husse och matte har tur).

♥ Varje gång du lämnar mig, betyder sorg för mig.

♥ Ge mig tid att förstå vad du begär av mig. Gör mig lycklig, du är hela mitt liv.

♥ Var inte arg på mig länge åt gången och lås inte in mig som straff.

♥ Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen. Jag har bara dig.

Tala med mig fastän jag inte förstår orden - jag blir glad bara över att höra din röst.

♥ Kom ihåg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig.

♥ Innan du slår mig, kom ihåg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka mot dig.

♥ När du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra, så tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig.

♥ Ta hand om mig när jag blir gammal - kom ihåg, du blir också gammal.

♥ Var hos mig när jag har det svårt, allt blir lättare bara jag har dig.

En hunds kärlek är villkorslös och underbar... Ta vara på den!

/Din trofasta hund


© Disney




sara säger

Vilka fina ord, saker man kanske inte alltid tänker på men som egentligen är självklara.



Måste bara säga att Svea är så fruktansvärt söt :)

Hoppas allt är bra.



Kram sara

2008-09-04 @ 12:54:15
URL: http://legitimo.blogg.se/
Eva säger

Ja, vilka vackra ord.. själv känner man sig som en skit mot dom stackarna som står i hundgården hela dagarna..:(

Hoppas verkligen för deras skull att någon barmhärtig slädspannskörare vill ta sig an mina fina djur..

2008-09-04 @ 22:01:52
mickis säger

:S jag började gråta! haha, usch så känslig man är.

2009-02-12 @ 00:39:29
URL: http://mikaeyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: