Feber och min första VAB

Idag fick jag ett inte helt oväntat samtal från förskolan, vår lilla Lura hade feber! Över 40 grader, stackarn. Hon har varit snörvlig ett par dagar, dock utan feber, så det var väl ändå ganska väntat som sagt. Som tur var hade mannen just jobbat färdigt och kunde hämta hem henne. I morgon tar jag ut VAB, hur tusan man nu gör det rent praktiskt?! Jag har ju aldrig gjort det förut... Jag har inte heller varit sjukskriven eller liknande någon endaste gång i mitt liv, så min kontakt med försäkringskassan har inskränkt sig till en enda kontakt i och med föräldraledigheten. Men nu när Luran börjat förskolan torde det inte vara sista gången jag har med den myndigheten att göra...

Det är mindre kul att börja min anställning med att måsta ta ut VAB, men som tur är har farmor lovat att ställa upp, så är inte Luran piggare på onsdag får nog hon rycka in då jag inte gärna vill gå miste om värdefull inskolningstid. Tur man har en snäll svärmor! Och huvudsaken är ju att Luran blir frisk! Och tittar man på andra kortet i "dagens Lura" i inlägget nedan så ser man att hon nog redan då var rejält förkyld.

Nu ska vi se om vi får i Luran någon mat...

KRAM



Marie säger

Så trist att lillan är sjuk:( Men jag blev glad när jag kollade igenom gamla komentarer(riiiktigt gamla;) och hittade hit, trevligt att läsa om fler som är lite glad aoch tacksamma över livet. Nu är det ju så trendigt att tycka att svensson livet är något att förakta, nej fram för familjeliv i små samhällen säger jag;)

2009-04-06 @ 18:04:49
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Mija säger

Hoppsan.

Så hög feber?!!

Hm.. Mina barn har varit gnälliga och hängiga några dagar nu så jag har bara gått och "väntat" på att febern ska komma, men icke.. (ännu, peppar peppar..)



Hoppas lilla Lura kryar på sig snart!!



:)

2009-04-06 @ 18:43:43
URL: http://mammamija.blogg.se/
Petra säger

Men lilla snuttan. Inte va sjuk nu. Men tyvärr åker de på en massa skit (ursäkta) i början på förskolan. Håll ut! Tack ja vi ska njuta och bara mysa.

Kramar

2009-04-06 @ 18:49:18
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Mari säger

Vad trist., men tur att man har ett bra nätverk runt sej när man har småbarn, det är guld värt!

Det är visst ny regler och sånt va? Måste ha intyg från förskolan att hon inte varit där och sånt har jag hört. Många år sen jag hade VAB och allt ändras ju



Krya på henne nu! Kram till Er bägge!

2009-04-06 @ 19:05:49
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Nina säger

Men stackars lilla Svea =( Å hög feber som attan!

Tur att du har en gullig svärmor som kan ställa upp på onsdag!

Ja men fy så hemskt dt är att vara utan vetten. Som tur är så har det ju kommit tillbaka =)

Ja det är ett jäkla skit väder!

Men vi drar till fjälls ändå, roligare att sitta där än här hemma!



Skickar krya på dig kramar till Svea från mig och Sam

2009-04-06 @ 19:21:10
URL: http://ninuz.blogg.se/
Sanna säger

Stackarn.. ingen vidare pigg var hon inte när jag var till dagis och hämtade mina små. Alldeles hängig och svettig :( Hon fick en kram iaf! Hoppas hon kryar på sig snabbt. Har du e-leg går det hur smidigt som helst att vabba, bara fylla i allt på websidan :) Ha det så bra!

2009-04-06 @ 19:31:35
Therese - Lurans blogg säger

Tack SANNA!!! Är ju helt vilsen när det gäller detta... å skönt att du tittade till henne idag! Stor kram till dig å M & W - hoppas det går bra med hans inskolning :-) Kram

2009-04-06 @ 19:34:47
URL: http://lurans.blogg.se/
Sanna säger

Men det var så lite så.. Hoppas ni får ner febern iaf! De brukar ju få en massa virus i början av dagiskarriären :) Willes inskolning går superbra, visst kan han bli lite ledsen då och då, men det går över. Det är min lilla blöjhjälte det <3 Krya på -kramar till Fea (som Mathilda säger)!

2009-04-06 @ 20:13:52
Faster A säger

Ge fasters älskling tjej en STOR krya på dig kram från kusin med familj hoppas att hon snart kryar på sig!! Kram kram

2009-04-06 @ 20:39:33
Emelie säger

Åh, hoppas sessan kryar på sig snabbt.

Hon ser onekligen lite förkyld ut på bilderna.

Ang VAB så brukar det gå smidigt via nätet, jag är som du, har aldrig varit i kontakt med FK tidigare och nu sköter jag allt via nätet eftersom jag inte begriper det så bra heller, hihi

kram kram

2009-04-06 @ 21:08:27
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/
Vendela säger

Usch då vilken hög feber...hoppas hon piggar på sig snart! Så typiskt när de just börjat dagis - innan de vant sig vid alla "bassilusker"...



Kram kram

2009-04-06 @ 21:13:08
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Lindas krypin säger

Ja du, snart är du en rutinerad Vabbare :-)



Vi sköter all vår hantering via fk.se. Där kan du direkt och utan BankID lägga in att du ska vara hemma för Vård av barn. Där väljer du om du ska göra "avslutet" via webben eller via en blankett.



Du får direkt hem en annan blankett som ska fyllas i av förskolan där de intygar att Luran inte varit där de dagar som du vabbar..



Sen avslutar du perioden genom att skicka in blanketten eller med hjälp av BankID (beroende på vad du valde dag 1). Vi använder BankID och sköter allt via webben. Det funkar faktiskt kanonbra!

2009-04-06 @ 22:05:41
URL: http://lindaskrypin.blogg.se/
Kia säger

Stackars Svea!

Hoppas hon snart kryar på sig! Inte skoj att vara sjuk. Inte speciellt oväntat med tanke på allt som går. Hoppas att det snabbt går över. Ser att du fått hjälp med hur du Vabbar redan!

Kram

2009-04-06 @ 22:40:41
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Bus säger

Hoppas att lilla sötaste Luran har piggnat på sig.

Ni får passa på att ha en mysdag hemma. Kram till er <3

2009-04-07 @ 08:00:41
URL: http://ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: