Marianne kaka i långpanna

Marianne kaka i långpanna

Botten:
5 ägg
6 dl strösocker  
Vispas pösigt!

6,75 dl vetemjöl
3 tsk vaniljsocker
3 tsk bakpulver
0,75 dl mjölk
225 gr smält smör, som svalnat

Blanda ner de torra ingridienserna i äggsmeten, grädda på 175 grader i minst 15 minuter (eventuellt längre om ni inte har varmluftsugn) i mitten av ugen.

Glasyr:
3,5 dl florsocker
100 gr smält margarin
200 gr phuladelphiaost naturell

Bred glasyren på botten när den svalnat och strö över en liten påse marianne godis som krossats.


Detta är en supergod kaka som jag höll på att föräta mig av i julas, receptet har jag fått av svärmor. Nu till Lurans födelsedag tänker jag ta och baka den, och jag rekommenderar den starkt till er som är lite baksugna!




Maria säger

Tack så mycket söta du..=)

Trevlig helg..

Kram

2009-01-30 @ 15:51:58
URL: http://gossimia.blogg.se/
sanna säger

Läste hos junitjejen på hennes tävling om kärlekminnen.



Vilken chock du måste ha fått och vilken underbar minne :)

2009-01-30 @ 16:04:30
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: