Bita i det sura äpplet

Jag hade två näpna och söta rosa minirosor. Observera tempus - hade. Det är bara att inse att jag inte har gröna fingrar. Sagt och gjort, i helgen bet jag i det sura äpplet när jag stod på Plantagen och trånade efter allsköns olika blommor. Istället för att plocka korgen full medr plantor/blommor (och därmed skicka dem mot en säker död) så styrde jag stegen mot de alltid lika gröna och blommstrande blommornas avdelning - de konstgjorda blommorna. Som tur är har tekniken gått frammåt så de är inte längre så där plastiga och uppenbart konstgjorda som de var för ett par år sedan bara. Nu har jag således åter två minirosor i köksfönstret. Det enda de kräver är att dammas av någong gång emellan åt - perfekt!



Och vill man föra in lite levande växter så är det ju bara att gå upp på ängen och plocka sig en bukett (jag och Luran plockade åter igen ett stort knippe styvmorsvioler tidigt i morse), eller köpa hem lite snittblommor. Själv väntar jag på att min stora buskpion ska börja blomma...



En enda solitär i en liten vas eller flaska är ju underbart vackert!
Och jag erkänner...  Jag har garderat mig även här.
Pionen ovan är en SIA pion som också den inhandlades i Sundsvall i helgen,
Sanna visade mig en mysig liten SIA affär där jag fyndade fler saker - ni får se allt eftersom :-)
Och trots att pionen är konstgjord lurar den de flesta (inbegripet insekter!)
Den är dessutom perfekt när man som mig är allergisk.



Mari säger

Jag håller fullständigt med bloggägarinnan.....

Är likadan så det är inte ekonomiskt att köpa levande växter här inte bättre unna sej en bukett ibland eller plocka nåt ist.



Fy vilket väder, vill knappt gå ut till bilen ens.

Ösregnar och är allmänt otäckt ute, ska nog ta en tupplur en stund nu.



Kram och ha det så gott!

2009-06-05 @ 08:35:13
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Bus säger

Gomorron på dig!

Tack goa underbara du för kommentarerna i min blogg.

Nu är det över, har inte förstått det än men det känns ändå skönt.

Vilka fina blommor du har hittat. Jag har lite allergi mot konstväxter men måste erkänna att det finns såna som men knappt kan se skillnade på om det är äkta el inte. Din pion ser väldigt äkta ut.



Lillebror har sovit på dagis inatt, en tradition dom har för alla barn som ska sluta dagis och börja på förskolan. Trodde dock att telefonen skulle ringa igår kväll men inte gjorde den det. Nu ska jag åka på dagis och hämta honom för idag ska vi vara lediga :)

Ha det gott och stor kram till dig från mig :)

2009-06-05 @ 08:40:15
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
christin säger

Men kära Tessan!!!! Pionen ska du plantera ute och ha rotklumpen inte så långt under jordytan. Då har du alltid en fantastiskt vacker blomma som blommar från år till år och bara blir finare..... Och du, låt den blomma ute så går det bra med din överkänslighet.

2009-06-05 @ 08:41:19
Therese - Lurans blogg säger

Christin - Jag har en stor underbar buskpion ute i min rabbat som blommar ljuvligt år efter år - ett arvegods från förra husägaren. Så den har jag itne tagit död på än ;-) Men då jag är allergisk så blev det fejk inne! Men tusen tack för tipset - tankern är att jag när vi väl brädfodrar om huset ska ha en rabbat enbart med pioner på baksidan då de är så ljuvliga, och med ditt tips i bakfickan borde jag inte misslyckas! Kram

2009-06-05 @ 08:53:11
URL: http://lurans.blogg.se/
Anonym säger

morning

kul du ville vara med i min PIF har ju din adress så något passande kommer på posten inom kort.....

Fejk blommor är inta alls så tokiga nuförtiden finns så många som ser helt riktiga ut...

Din sia pion var ju kanon fin...

kramar lolla

2009-06-05 @ 09:48:39
Sanna säger

Jag förstår dig med blommorna jag kan verklgen ta dö på en blomma som är omöjlig att ta dö på... Men man kan ju inte ha allt eller? =)



Jag går inte och vattnar plastblommorna hemma iallfall som en viss M gör.. har inte skvallrat alls.



Hoppas du får en underbar helg nu med familjen nu..



Kramar om dig massor

2009-06-05 @ 09:48:57
URL: http://sannasuppner.blogg.se/
Sanna säger

Glömde skriva, jag var in på SIA igår och hittade rosa kaffekoppar med vita prickar på de var så fina. Så nu går jag och funderar på om jag ska köpa dem eller...



Kram

2009-06-05 @ 09:50:04
URL: http://sannasuppner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: