Svar till Anonym

I går kväll fick jag denna kommentaren:

"Tyvärr hände det något som fick Dobby att göra ett utfall mot min farbror i helgen. Då det skedde helt oprovocerat så fanns det bara ett beslut  att fatta, för en hund, och speciellt en rottweiler måste man kunna lita på till 100%. Visserligen bet han inte min farbror, eller ens högg mot honom, men vem vet vad som skulle ha hänt nästa gång? " ...jaaa du, vad ska man säga? kanske att man bara kan hoppas att inte beslutet skedde i villan på Midsommarafton, att det var ett planerat beslut och att man inte bara gick ut och sköt hunden...så där helt appropå??? för det är så det ter dig, när man läser.

Egentligen borde jag inte ödsla tid och energi att besvara något så insinuant som denne Anonyme antyder. Men jag kan inte låta bli.

För det första, om du Anonym med "villan" åsyftar fyllan och villan får det stå för dig, och spegla din bild av midsommarfirande. Midsommar är för mig ingen helg där alkohol konsumeras i mängder - snarare tvärt om. Speciellt sedan min brors bäste vän tragiskt förolyckades en midsommarnatt för ett par år sedan. Midsommar är för mig/oss snarare en helg där familjen är i fokus och där vi umgås och minns dem som inte längre finns hos oss och gläds åt de minnen vi har och är tacksamma för att vi har varandra.

Just denna midsommar drack jag inte en droppe alkohol, och ser ni hur Luran ser ut i inlägget nedan förstår ni nog varför. Jag ville kunna köra bil och båt om det skulle krävas att vi måste åka in med henne akut på grund av hennes reaktion. Jag var själv grymt allergisk som barn och vet hur snabbt en allergichock kan komma.

Övriga familjemedlemmar konsumerad inte heller alkohol under dagen, då vi samtliga var sysselsatta med byggnationer på våra stugor. Min bror och hans gravida flickvän satte in fönster i sin stuga och jag och mannen satte upp innertak. Min mamma tog hand om Luran och serverade oss fika och mat. Min pappa och Gottner hade fullt upp med att bygga grillkåta. Så i någon "villan" var någon rakt inte. Men som man känner sig själv känner man andra - det är kanske det tilstånd du Anonyme brukar vara mitt i dagen på midsommarafton?

För det andra, beslutet att ta bort vår älskade Dobby var sannerligen inget impulsivt beslut. Innan beslutet väl fattades hade jag och mannen diskuterat fram och tillbaka, vänt och vridit och gråtit många tårar. Men som vi ser det fanns det bara ett beslut att fatta. Ni som känner mig vet att jag inte är impulsiv av mig utan är en människa som fattar genomtänkta och noga övervägda beslut.

För det tredje, jag valde att inte skriva några detaljer i inlägget då jag inte vill att Rottweiler som ras skall få ytterligare dåligt rykte. Rasen har ett oförtjänt dåligt rykte på grund av oseriösa uppfödare och "fel" ägare som inte förstår vilken tid och mental stimulans rasen kräver. Rottweiler är en perfekt familjehund, Dobby var helt underbar med barn. Men en hund som mår dåligt kan bete sig irrationellt, och så måste fallet ha varit när det gäller Dobby då han i grund och botten var genom snäll.

Vad var det då som hände?
 Jo, du Anonyme. Mitt på dagen kom min farbror promenerandes och hälsade på oss i stugan. Han träffar Dobby inne när vi dricker kaffe och han klappar då Dobby och de bekantar sig. Efter kaffet går min farbror ut och ser på när min pappa och Gottner bygger på grillkåtan. Han står med ryggen vänd mot Dobby med armarna på ryggen, plötsligt och utan förvarning reser Dobby ragg, morrar, visar tänderna och skäller/vrålar och springer/attakerar snett bakifrån mot min farbror. Som tur var reagerade min pappa med reptilhjärnan och skriker och kastar sig emellan. Samtidigt skriker han till mig som är en bit därifrån att jag skall kalla till mig Dobby. Vilket jag gör omgående. Tack vare sin grundlydnad kommer min trofaste vän omedelbart.

Chokade är vi alla. och jag tar med mig Dobby till vår stuga där han glatt skuttar in och lägger sig och gnager på ett ben. Hade det enbart varit denna händelse hade det varit ett svårt beslut att fatta, och då hade vi kanske gett honom en chans till. Men till saken hör att han redan hade våra ögon på sig. Både jag och mannen hade märkt ett förändrat beteende gentemot våra vänner och bekanta de senaste månaderna. Från att glatt låtit sig klappas kunde han plötsligt resa ragg och morra. Ett beteende som han aldrig förut visat och som inte är normalt hos en frisk hund.

Så denna händelse blev droppen som fick bägaren att rinna över, men det var trots detta ett ofantligt svårt beslut att fatta. Både jag och min man är övertygade om att Dobby inte mådde bra på slutet. Vi uppsökte en veterinär som konstaterade en iriscycta/tumör i hans vänstra öga. Den bedömdes obehandlingsbar, men skulle "nog" inte ge några men eller orsaka smärta. Men från att ha varit knappnålsstor blev cyctan stor som en fingernagel och täkte hela pupillen på Dobby mot slutet, dessutom upptäckte vi en till cycta i ögat. Vi är övertygade om att det måste varit detta som fick Dobby att reagera på ett sätt som han tidigare aldrig annars gjort. Så till vår tröst i denna svåra stund är  att han inte behöver ha ont i sitt öga där han nu är...

Jag hoppas att du, Anonym,  har fått svar på dina frågor och att du känner dig nöjd över att ha fått mig att bli både arg och ledsen i en situation som varit och är nog jobbig som den är.

Och är det någon av er läsare som mer frekven får kommentarer av en person med IP 81.235.131.184  meddela mig gärna vem denne i så fall är så skall jag personligen kan "tacka" för den synnerligen insinuanta och elaka kommentaren. Uppenbarligen har Anonym själv aldrigt förlorat ett kärt husdjur, för då skulle personen i fråga veta vilken smärta den åsamkat genom sin idiotiska kommentar.

Förutom att kommentaren fick mig både upprörd och ledsen över att någon överhuvudtaget  i sin vildaste fantasi kan tro att någon i berusat tillstånd lättvindigt tagit bort en hund (vilket i sig borde klassas som elakt förtal och egentligen borde gå att polisanmäla), fick kommentaren mig även att ifrågasätta mitt bloggande.

Ska jag måsta vända och vrida och analysera allt jag skriver hädanefter så att galningar inte kan läsa in saker eller misstolka det  jag skriver? Jag har valt att blogga för att det varit roligt, och för att jag "träffat" många trevliga människor. Jag har varit nästintill helt förskonad från "elaka" kommentarer (annat än i älgjaktsfrågan, och då har det varit saklig argumentation vilket jag absolut inte har några problem med. Att folk har olika åsiker är bara sunt. Så länge man står för sina beslut och kan argumentera för dem).

Nu är frågan om jag ska måsta sätta på granskningsfunktionen på kommentarer, eller rent av lösenordsskydda bloggen. För det känns i ärlighetens namn olustig att folk som "Anonym" läser det jag skriver i min blogg. Ett annat alternativ är att helt lägga ned bloggandet, men det vill jag inte då det är så givande och inspirerande. Inte minst är jag i dag tacksam att jag bloggat då jag därigenom har en mängd fina kort på vår Dobby i kategorin "vacker tass".

Jag ska grubbla vidare på hur jag ska göra...



Jenni säger

Bra skrivet!



Oerhört okänsligt, ogenomtänkt och bara rent dumt med en sådan kommentar!



Sitter och försöker komma på varför man skriver sådant då man vet att det är jobbigt nog? Är det för att såra mer eller bara provocera?



Bra att du ger svar på tal iaf!



Hoppas för allt i världen att du inte slutar blogga, det vore hemskt tråkigt...men förstår att du kan känna dig obekväm med att inte veta vilka som läser och "vad" de egetligen läser med dina rader!



Hoppas att du kan ha en bra dag trots denna korkade kommentar!



KRAM!

2009-06-23 @ 09:24:53
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Angelica E säger

Jag hoppas vekligen att du förtsätter blogga för det hade varit hemskt tråkigt annars! Och jag tror det finns många elaka och avundsjuka människor som läser, inte bara härliga och glada personer som man oftast möter. Jag tror faktiskt att vissa vill vara stygga... Men en annars konstig sak är att alltid när kommentarerna är elaka så är de ALLTID anonyma - lite underlig kombinanation ;D



Jag hoppas att du får en ljuvlig dag och att du vet att det finns många snälla människor här ute med söta du!



Kramar



Angelica

2009-06-23 @ 09:28:36
URL: http://angelicaee.blogspot.com
Åsa säger

Hej! Klart att du inte ska sluta blogga! Nästan alla som bloggar har fått en eller annan elak kommentar. Jag har oxå fått det. Tänk att dom flesta som läser din blogg vet att du inte skulle ta bort din vän utan noga övervägande. Skit i den här stackaren som uppenbarligen inte vet ett dugg om hur man uppför sig! Kram på dig!

2009-06-23 @ 09:35:40
URL: http://ostor.blogg.se/
Bea säger

Å dessa elaka människor... =(

Självklart skriver dom sådana kommentarer för att man just ska reagera, men varför kan dom aldrig inse att det sårar??? Du kanske minns att jag oxå fick två kommentarer från en "Anonym"? Dom är ju alltid så fega att dom inte kan stå för sina åsikter. Otroligt elakt och kallt, och man tänker att man inte ska ta åt sig om vad vissa människor säger, men det är ju så väldans svårt.

Att ta bort en hund är så fruktansvärt jobbigt, och att bestämma sig för att ta bort sin bästa vän, det kan ingen tycka är lätt. Jag grät floder, och gör det än idag. Men Ronja var, som eran sötnos, oxå sjuk. Hon mådde inte heller bra. Så jag vet nu att våra hundar busar och leker i hundhimlen! =) Rätt kära... ;)



Jag lovar att ha kameran med mig då vi träffas, det är ju min stora passion! ;)



Sköt om dig nu, och hör av dig om du vill surra lite! ;)



KRAM KRAM

2009-06-23 @ 09:39:19
URL: http://mammabeas.blogg.se/
Anna säger

Sluta inte blogga, då vinner de fega, anonyma, ryggradslösa små liven. Bra skrivet men det är synd att du ska behöva försvara dig överhuvudtaget. /A

2009-06-23 @ 09:44:55
URL: http://plustjugofem.blogg.se/
Vendela säger

Bra skrivet! Håller med Anna ovan: synd att man ska behöva försvara sig för såna svin, och hoppas verkligen inte du slutar blogga för dels så vinner kräken och dels så skulle jag, och många, många andra, sakna dig och din blogg enormt!!!



Detta var då en synnerligen elak människa - för hur kan man bara ifrågasätta ett sånt beslut som ni gjorde om det inte är för avsikt att enbart vara jäklig??



Jag tycker ni gjorde helt rätt. Ni hade länge märkt en förändring och så detta utfall, nästa gång kanske det hade gått än värre. Dessutom en tumör i ögat som han säkerligen led av och som ni nu hjälpt er älskade hund att slippa undan....



Jag kollade förresten upp IP-adressen och den spårades till en användare i Östersund...



Kramar om dig

2009-06-23 @ 09:51:24
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Fru Inredning säger

Nej fy vad hemskt för er familj att genomgå detta och att det finns människor som kan med att kommentera på detta sätt. Vill verkligen inte att du ska sluta blogga men du ska göra det som är rätt för dig.

Ha en bra dag.

Kram Kristina

2009-06-23 @ 10:47:47
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Emma M säger

Hallå!! Hörde vad som har hänt med eran hund... Jobbigt sånt där... Dobby var alltid glad och snäll tycker jag. Men ni tog nog rätt beslut iaf! Kraam Vännen

2009-06-23 @ 10:50:39
Johan säger

Tycker inte du ska sluta blogga. blogga gör man lite grand för att lätta på hjärtat. tyvärr är det ju så att idioter finns det överallt.



stå på dig och ha en trevlig dag.

2009-06-23 @ 10:58:43
URL: http://gripan.blogspot.com/
Kia säger

Dessa fega kräk som aldrig kan stå för vilka de är... jag blev ju förbannad över de anonyma kommentarerna som jag fick på min blogg jag med. Men efter att ha listat ut vem som skrivit dem så tyckte jag mer synd om människan. Inga fler kommentarer har dykt upp efter det heller. Tur för den människan. Nästa gång så skickar jag in en anmälan.

Om det är av intresse så kommer din anonyma kommentarskrivare från Östersund. Kollade IPnumret.



Alla vi som känner dej Therese vet att du ALDRIG skulle ha tagit ett sådant beslut så lätt. Vi vet att många tankar gått igenom era huvuden. Att Dobby var en kär familjemedlem till er.



Låt inte denna person förstöra ditt bloggande... Men om du vill. Gör som jag och granska kommentarena INNAN de kommer in på bloggen. Så får man själv välja VAD som är värt att visas.



Massa kramar!

2009-06-23 @ 10:58:57
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Ingela la la säger

Jag hoppas verkligen att du fortsätter med bloggandet.

Hur obota dumt får man egentligen vara (nu tänker jag på anonym), som du skrev så är det väl så att genom sig själv så tror man att man känner andra....



Du vet vad jag tycker om ditt beslut sedan innan, det fanns ju inget annat beslut att ta och jag som har följt din blogg ett tag är säker på att du är en förnuftig människa. Känn inte att du ska behöva försvara dig, du och vi andra vet vad som är rätt..



Många styrkekramar skickar jag till dig.

2009-06-23 @ 10:59:18
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Vendela säger

Sök på "sök ip-nummer" på google så kommer det upp olika ställen där du kan lokalisera från vilken ort ett specifikt ip-nummer kommer. Vet dock inte hur det är om man bor på en liten ort; då kanske närmaste stad står istället! Testa på ditt eget ip-nummer!



Man kan säkerligen gå vidare och spåra innehavarens namn också; vet dock inte hur man gör det....



Kram kram

2009-06-23 @ 11:19:59
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Livet i byn säger

Oj, jag ibland kan det vara bra att vara övertydlig när man skriver i bloggen. Bara för att inte missuppfattas... Hoppas innerligt du orkar fortsätta berika vår dag med dina inlägg.



Jag lider med dig som förlorat er familjemedlem på alla sätt och vis!!



~Livet i byn

2009-06-23 @ 11:22:49
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Jenny säger

Alla vi bloggare tror nog i alla fall att vi är beredda på de/den där elaka kommentaren ska kommma. När den väl kommer tror vi nog kanske inte att den ska pricka så där rätt in i oss. Vi tror kanske inte att den där nörden på andra sidan datorn ska veta nog mycket om oss för att det ska göra ont.



Jag, och säkert du också, har någongång satt upp en osynlig gräns för vad vi tänker skriva på bloggen och den flyttar vi fram och tillbaka lite då och då. Man tänjer på gränserna. Kanske oroar vi oss lite ibland om vi skrev lite för mycket?



Men den där kommentaren du fick igår var det kanske ändå någon som släppte någonstans i samhället? För ryktet om vad som händer häromkring går ju som runt byn, även om du inte haft en blogg. Skillnaden är att den här personen kan gömma sig bakom datorn och kläcka ur sig det till dig och det är ju lite "häftigare" (läs fegare) än när hon/han bara står och kräks galla hos grannen. Om det nu är en Doroteabo?! Vilket jag ändå får för mig...?



Jag tycker inte du ska låta den där fegafan komma åt dig. Vi som känner dig vet hur saken ligger till - vi skulle aldrig tro något sådant om dig.



Sluta inte blogga, lösenskydda om du känner att du måste! Jag måste i alla fall få fortsätta följa med dig och Luris! Kramar

2009-06-23 @ 12:04:55
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
Linda säger

Jag tycker att ni fattade helt rätt beslut. Och att ni nu får minnas dobby som den goa hund han verkade vara.

När du skrev inlägget om när ni hade tagit bort honom så rann tårarna innan jag läst klart. Kan bara tänka mig hur svårt det måste ha varit för er och fortfarande är.



Skickar tröstkramar!

2009-06-23 @ 12:25:32
URL: http://lertorp.blogg.se/
Sanna säger

Men fy fan vilken kommentar du hade fått! Men du ser hur feg han/hon var ändå, tordes inte ens skriva med sitt eget namn. Riktigt lågt det dära.



Men det går många rykten i sån här liten samhälle, vissa människor har inget bättre för sig och som Kia skrev är det faktiskt synd om dom. Man har hört många rykten om min familj med, speciellt för att vi inte är "från byn", dår tycker folk att det är helt ok att snacka en massa bullshit bakom ryggen på en. Ledsen och arg blir man då, men det är bättre att inte bry sig, då vinner ju såna här "anonyma".



Såna där beslut görs inte lätt, det kan jag säga av egen erfarenhet. 4 år har gått och jag kan fortfarande börja gråta över det att jag var tvungen att ta bort min älskade Ozzy. Så helt rätt, denne människa förstår ju inte ett skit.



Sluta inte blogga vännen, det är alltid roligt att läsa vad ni har för er! Kramar i massor.

2009-06-23 @ 12:49:52
Lisa N säger

Det är inte det lättaste att fatta ett sådant beslut. Djuren blir en del av sin familj och man ser djuren inte som "bara en hund, eller bara katt" utan det är så myckte mer är så. Jag fick höra allt det där tråkiga för någon dag sen och förstår att det är väldigt ledsamt. Eftersom jag följer din blogg så har det många ggr nämnts om hur mycket han betyder för er.

Min syster hade en hund som agerade konstigt, även han var sträv mot främmande men det gick så långt att han smånaffsade efter en av hennes vänner. Inget allvarligt men även dom tog snabbt beslut om att ta bort honom än om han var världens goaste hund.

Ni får glädjas över de år ni fick med honom och tänk på det, det var för hans eget bästa.



Många kramar till er!

2009-06-23 @ 12:55:13
Jenny säger

Jag skriver lite som det blir ;) Men jag tror att du förstår budskapet. ;)

2009-06-23 @ 12:58:06
URL: http://vardagarmedjenny.blogg.se/
lolla säger

hejsan

blir helt chockad när jag läser detta, vad är det för feg annonym människa som kan skriva nåt sådant... f---n inte klokt...

Det är bra att du skriver precis som det är vännen.

En del har ingen förståelse och tror de är sååå duktiga själva...

klokt beslut ni tog.

kramar i massor lolla

2009-06-23 @ 13:31:07
URL: http://lollashus.blogg.se/
Kia säger

Som redan föer skrivit här så är de enklaste sättet att googla efter "sök ipnummer" så kommer du till flera olika sidor där man kan använda sig av tjänsten. Jag har flera. Men dock på den bärbara datorn. (sitter uppe vid den "vanliga" nu)

Hojta till om du inte hittar så hjälper jag dej.



Sköt om dej!

Kram

2009-06-23 @ 13:38:07
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Maggan säger

Fy faaan är min spontana kommentar.... Det finns tyvärr alldeles för många idioter som inte har mer vett i skallen. Skulle inte förvåna mig om denne anonyme i samma andetag skulle kunna dränka kattungar eller lämna en sommarkatt åt sitt öde. "Den som sa det han va´det"?

Blogga på, låt inte kräket få som den vill. Man får bryta ihop en smula, och sen resa sig igen mot nya mål. ALLT GOTT!!!

2009-06-23 @ 14:09:47
URL: http://mims1.blogg.se/
Marianne säger

Avskyr människor som har åsikter och inte kan stå för dem! I ett sånt här fall så sårar det verkligen, bra skrivet i alla fall! Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi tro något sådant om er. Klokare och mer genomtänkt människa får man leta efter! Synd att denna människa var tvungen att såra dej, ni har nog som det är!

Kram

2009-06-23 @ 15:59:06
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Malin säger

Usch och fy vilka rikspuckon det finns! Blir riktigt irriterad när jag läser sånt där, lätt att vara spydig och elak när man är anonym minsann...

Som flitig bloggläsare vill jag självklart inte att du ska sluta - gillar verkligen att läsa din blogg!!!

Själv bloggar jag inte, och enstaka puckon kanske man kan leva med - men skulle det vara mer frekvent kanske en idé vore att förhandsgranska kommentarerna. Då kan man ju själv kasta dessa inlägg i papperskorgen...

2009-06-23 @ 16:48:30
Emma säger

Trist med elaka anonyma kommentarer. Den person som lämnat kommentaren har definitivt aldrig haft någon meningsfull relation till ett djur.

Kerstin har förresten försökt kommentera i din blogg, men hon verkar ha för gammal IE-version, men hon tyckte om att se bilder av Luran! :)

/Emma & Erik



Lite Off Topic: Angående ip-nummer så måste man tänka på att det som privatperson inte går att spåra ett ip-nummer med bestämdhet. Det beror helt på internetleverantören, hur mycket information som visas. I många fall så får man inte veta var personen bakom IP't sitter, utan var leverantören utgår ifrån. Därför är det alltså inte helt säkert att denne anonyme befinner sig i Östersund.

2009-06-23 @ 16:50:44
Sanna säger

Fy vad hemsk kommentar! Klart man inte tar ett sådant beslut i ett nafs, full eller ej. Jag har lagt på granskningsfunktionen även om jag inte bloggar lika mycket som förut av den enkla anledningen att jag märkte att ju populärare bloggen blev, desto fler elaka kommentarer och rena personpåhopp kom fram.



Det är tuvärr den trista verkligheten och jag tror det beror på avundsjuka och sjukt uttråkade personer bakom burken. :/

2009-06-23 @ 18:20:22
URL: http://saos.blogg.se/
Mija säger

Men gud..



förstår dig



Det FINNS inte så mycket värre än att avliva ett älskat husdjur.. Det är fruktansvärt jobbigt..



Du gör rätt som lägger händelsen och kommentaren bakom dig nu... Du vet SJÄLV vad som har hänt, och ditt samvete är rent. Låt "den anonyme" få ha SINA funderingar för sig själv.



KRAM

2009-06-23 @ 18:36:33
URL: http://mammamija.blogg.se/
Frida O säger

Det finns folk åsså finns de idioter! Jag tror denna person aldrig haft varken djur eller människa kär för då vet man att det är inget hastigt man gör, oftast finns de i bakhuvudet att hunden inte mår bra åsså kommer något som gör att man får de bekräftat å där med kan verka hastigt utåt. De flesta hundar som jag måsta tagit bort (hoppas ingen får frispel på min kommentar, men har man ett tiotal hundar så är du ofrånkommligt att inte behöva avliva någon) Har varit som du beskriver de, man har märkt en förändring under en längre tid och man har grubblat fram å tillbaka, å de är ju faktiskt vi som djurägare som har ansvar att djuret inte behöver lida!. Glad sommar förresten!

2009-06-23 @ 18:59:29
URL: http://www.fridasracingteam.dinstudio.se
Svägerska A säger

Men vilket pucko=( Snacka om skit snack rakt igenom

jag vet att varken du eller M skulle göra något utan att först ha vänt och vridigt på det för att komma fram till det bästa!1 Sen vet jag ju vilken underbar och fin dobby var och att han aldrig skulle ha gjort så om han varit frisk!! Många kramar fån oss i Gafsele

2009-06-23 @ 20:11:18
Pernilla säger

Folk som inte kan stå för sina kommentarer borde inte heller läsa andras bloggar, tycker det är väldigt feg att kunna skriva vissa saker men inte kunna stå för dem! Sluta absolut inte att skriva blogg och låt inte dystra människor trycka ner dig! Gillar verkligen att följa din blogg!

Kram på dig!

2009-06-23 @ 20:11:31
URL: http://pernillasfamiljochliv.blogspot.com
Svärmor säger

Fy va ledsen jag blir.När man vet att Dobby var de käraste ni hade.Men en sån person har vell aldrig tappat ett husdjur.Kram till er alla,Krama luran.

2009-06-23 @ 21:57:07
Petra säger

Hej älskade vännen min!!

Blir ledsen när jag läser detta. Jag vet o förstod vad du menade med ditt inlägg. De gjorde nog alla utom anonym.. IDIOT e han/hon!! Bry dig ej. Ta ej åt dig!! jag vet de e svårt men försök. Vi finns här alla o stöttar dig.

Skit i den personen.

Ni gjorde helt rätt de vet ni o vi oxå.

O som du säger de speglar mer den pesonens midsommar firande än erat. Vem med barn super på midsommar?? hmm?!

BLIR SÅ ARG!

Du e en underbar person o så gör man så mot daj! AHhh va arg jag blir!!!

Massa kramar

Finns här för dig!

Kramar



2009-06-24 @ 23:05:52
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Lovisa säger

Att alla som har elaka saker att säga måste vara anonyma blir så galet arg på sånna !!!

å att man alltid ska måsta försvara sig grr

2009-06-25 @ 16:30:30
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Sara säger

Therese! Så ledsen jag blir!! Jag vet hur det känns att mista ett husdjur och det gör lika ont än hur det går till. De är ju ens bästa vän!! Många varma kramar till dig/er!

Sen att någon person utan liv måste kommentera det är ju bara så typiskt.

Det finns alltid en massa människor som bara törs tycka saker då de kan vara anonyma. Så tråkigt och så trist. Och ofta sårande.. Hoppas att du inte tog åt dig alltför hårt av den elaka kommentaren.



Jag ska kolla alla IP nummer som varit hos mig den senaste tiden!



Många kramar till dig! / Sara

2009-06-26 @ 20:37:56
URL: http://wildastenlyckan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: