Om din hund kunde tala...

...skulle den kanske säga detta:

- Jag lever i ungefär 10-15 år (om ni har tur).

- Varje gång du lämnar mig, betyder sorg för mig.

- Ge mig tid att förstå vad du begär av mig. Gör mig lycklig, du är hela mitt liv.

- Var inte arg på mig länge åt gången och lås inte in mig som straff.

- Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen. Jag har bara dig.

Tala med mig fastän jag inte förstår orden - jag blir glad bara över att höra din röst.

- Kom ihåg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig.

- Innan du slår mig, kom ihåg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka mot dig.

- När du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra, så tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig.

- Ta hand om mig när jag blir gammal - kom ihåg, du blir också gammal.

- Var hos mig när jag har det svårt, allt blir lättare bara jag har dig.

/Din trofasta hund


Dessa "budord" har jag även delat med mig av i ett tidigare inlägg,
men de tål att påpekas om och om igen - visst?!




Lovisa säger

Så fint !

2009-03-15 @ 09:36:19
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Petra säger

Va bra skrivet!!

2009-03-15 @ 09:57:32
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Emelie säger

Det är så sant så.

Hundar är mycket mer jobb än man tror och det man gör mot dem glömmer de aldrig...

Vår hund blir 9 år nu i mars, kan knappt fatta det, åren går så fort...

Kram kram

2009-03-15 @ 10:00:38
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: