Vad tycker ni?!

Ja, vad tycker ni i ärlighetens namn om Leilas Country Living? Jag vet inte om det var jag som hade skyhöga förväntningar, men jag är allt lite besviken... Den både ser ut och känns billig. Lite väl tunn både i sid antal och innehållsmässigt för att vara ett premiärnummer som ska locka fast läsarna. De flesta tipsen kändes som gammal skåpmat, och mixen av höns, biodling och resturangtips i New York kändes en aningens pretantiöst. Skriver man om allt, skriver man om inget om ni förstår vad jag menar? Jag hade heller sett mer fokus på just Leilas mat och boende, och med inslag av mode och shoppingtips á la Leila, och inte bara en massa hänvisningar till blocket och tradera... Men okej, det är ju bara första numret, så jag ska avvakta och invänta nästa innan jag definitivt gör en tumme ner.

Min stora vurm för tillfället är annars Per Morberg - således bara MÅSTE jag införskaffa has kokbok "Scenen, livet och konsten att laga mat". Är det någon som redan lagt vantarna på den och kan ge en recention?



Vendela säger

Jag har inte ens läst Leilas country Living - för i ärlighetens namn är jag inte så begeistrad i henne - jag är väl käringen mot strömmen, för jag tycker alla verkar betuttade i henne ha ha



Per Moberg - han är ju helskön!! Han ser ju verkligen läskig ut, ibland tycker jag han ser ut som en styckmördare när han kommer in med en hel gris tex asgarv - men som sagt han är så himla härlig :-))

2009-03-26 @ 17:15:29
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Nita säger

Morberg är en underbart skön person! Jag älskar hans program! Men hans kokbok har jag tyvärr inte :-(

2009-03-26 @ 18:16:24
URL: http://www.tigerlilja.se
Lovisa säger

Ja du ajg håller med din om både programmet å tidningen .. En aning besviken blev man !!

Å nog hade jag hoppats på nått mer recept i tidningen !



Åså tycker jag hon ska hålla sig till bakning som hon är bra på ! Mycket mat hon gör e ju så knepig !

2009-03-26 @ 18:20:06
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Ingela säger

Jag har inte läst tidningen men jag har varit väldigt nyfiken och tänkt köpa den... Kanske jag ska låta bli då..

Jag passar på att önska dig en trevlig helg! Jag vet inte om jag hinner hälsa på mer innan..



Kram Ingela

2009-03-26 @ 19:26:16
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Livet i byn säger

Jag reagerade också på att den såg lite billig ut. Aningens tunn och så, men man får kanske ge dem en chans?



~Livet i byn

2009-03-26 @ 19:43:32
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Bus säger

Jag har inte heller läst den så jag kan inte uttala mig i den frågan.

Appropå servisen, japp det är Gröna Anna. Jag har tänkt att byta ut den eftersom den inte är komplett, jag har ett x antal av det ena och x av de andra. Jag älskar den dock så den blir nog kvar iallafall. Lycka till imorgon. Kram igen.

2009-03-26 @ 19:45:21
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Carro säger

Jag har läst att många blivit besvikna på Leilas magasin, så jag hoppas nog den. Får nöja mig med tv-programmen. Dock skulle jag mycket gärna ha bakboken :)



Jag älskar Per Morberg och finns hans kokbk/självbiografi utav min mor för någon vecka sedan. Det jag har bläddrat igenom är en fantastiskt vacker bok med "traditionella" recept. Älskar hans sätt att laga mat, så inlevelsefullt & med passion till råvarorna. Sedan är den väldigt personlig också, mycket värme och fakta varvat.



Mamma köpte min på Bokia för Bokia för 199 :- och jag tror den kostar det Mars ut, ett litet tips :)

Hoppas du får en fin helg !

2009-03-27 @ 09:11:53
URL: http://carrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: