Limekaka

Ljuvliga limerutor
ca 30 st

Kakbotten:
2 st limer
5 ägg
5 dl strösocker
5 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
1dl vatten

Topping:
200g philadelphia cream cheese
100g smör
2 dl florsocker
kockosflingor

Gör så här:
1. Tvätta och riv limen fint. Pressa ur saften.

2. Vispa ägg och socker vitt och poröst.
Blanda mjöl och bakpulver. Tilsätt limeskal, limesaft, mjölblandningen
och vatten i äggsmeten. Häll smeten i en bakpappersklädd
långpanna, ca 30x40 cm. Grädda i 175 grader i ca 20 min.
Låt kakan svalnat något.

3. Blanda färskost, smör och florsocker. Bred krämen ovanpå
och strö på kockosflingor. Skär i rutor.

Lycka till!


* * *

Jag har förresten fått en award av Jenny med bloggen Hemlängtan.
Hon skriver så här i sin motivering:

"Det finns ingen hejd på Therese vad gäller julen.
 En riktig flitig bloggare med flera inlägg per dag.
Mycket pyssel och kreativitet hos den tjejen!"

Tack rara du för dessa ord!

Tanken är att man skall skriva sju saker om sig själv
och sedan skicka vidare awarden/utmaningen till
sju andra bloggare.

Så här kommer sju saker om mig:

1. Jag har en förkärlek att planera, jag är ett sant "list" freak.
Snart kommer min att-göra-lista för november för att
få ett så mysigt och avstressande advents/julfirande
som möjligt!

2. Jag har inga fobier, men har synnerligt svårt för sprutor.
Gillar INTE att bli stucken.

3. Mitt ordningssinne vill att det är prydligt här hemma, i alla fall på ytan...
Men öppna inga skåp hemma hos mig - där är det kaos ;-)

4. Absoluta bästa avkopplingen är för mig att vara ute i skog och mark,
och/eller få sitta och pyssla med något litet projekt här hemma.

5. Jag är väldigt hemkär, min familj betydyder allt.

6. Jag har en mysko förkärlek för Mr Bean. Hans uppenbarelse
får mig alltid att skratta...

7. Jag drömmer om att en gång få tid att skriva en bok.


Jag skickar vidare awarden/utmaningen till er
som ännu inte fått den! (Har sett den både här
och var vid det här laget).




cecce säger

Hihi..känner igen mej själv i din beskrivning av dej själv. Vi är kanske lite lika?:-) Fast jag är inte hälften så bra på att pyssla som du!

Men jag är bra på att göra listor, ha fint på ytan (mina skåp är verkligen en katastrof) och tycker om att va ute i naturen bla.



Ha en fin söndag!

Kram

2009-11-01 @ 13:02:21
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
cecce säger

Förresten...tack för kaktipset! Jag älskar recept!

Kram

2009-11-01 @ 13:03:41
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
2BarnsMamman säger

Kul att få veta lite mer om dig! Åtminstone fyra av sakerna stämmer mycket bra in på mig också :)



Hoppas du har en mysig helg! Kram

2009-11-01 @ 13:11:13
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Nina säger

Ja vi har haft en kanon helg, vi har nyss kommit hem. Mikael far ju upp till Haparanda snart =/

Sam är feberfri nu iaf men är snorig och har lite hosta!



Japp, imorron kl 18 är det dax för tuuperware party, fika och massa snack =)



Hoppas er helg varit till belåtenhet trots utebliven jakt lycka (förtuom pippi fågeln då ;-))



Kram!

2009-11-01 @ 13:55:58
URL: http://ninuz.blogg.se/
Mamma Russin säger

hej gumman...



åhh tack gumman.. den låter underbart god..



nu ska jag bada liten Stina och sedan är det filmtajm här.. :)



KRAM

2009-11-01 @ 18:05:05
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: