Luran öppnar simskola





Ifjol vid den här tiden var Luran en krypande bäbis som trivdes bäst i hundkorgen.
Det "värsta" bus hon gjorde var att dra i gardinerna...





I år har vi däremot en fullfjädrad rackarunge som i fredags försökte
starta simskola på förskolan. Vi anade att hon gjort något rackartyg,
för alla hennes kläder var skiftade och hängde på tork i torkskåpet.
Men vi tänkte inte så mycket mer på det...

I morse fick jag höra förklaringen av skrattande fröknar. Luran hade kilat
över till grannavdelningen och deras toalett där hon satt på kranarna för fullt.
Vatten överallt!!! Det hade sett ut som en smärre vattenskada där inne.

En nöjd och dyblöt Lura plaskade glatt omkring, men som om inte det var nog
så hade hon med sig ett av de mindre barnen som kryper... Ja, ni kan nog
föreställa er hur blöt den ungen måste ha varit! Men å andra sidan bör de ha ett försprång
när det är dax att börja lära sig att simma ;-)

Jaaa... vad är det man säger? Att det är rart med barn...
Så här i efterhand kan man skratta gott åt det, men jag tycker allt att
personalen som fick ta hand om röran ska ha en guldstjärna, och
som förälder är jag innerligt glad att mitt busfrö hamnade
Smulan och hos alla dessa goa fröknar som nog har händerna fulla
med alla dessa företagsamma små barn!


♥ ♥ ♥


Ett tips för er som är sugen på lite advents/julstämning
och passande pysseltips är att besöka IKEAs sida där några av Sveriges pyssligaste bloggare
bjuder dig på sina bästa tips för att lyckas med personliga julklappar,
vackert pynt och inspirerande dukningar. Så titta runt och känn julstämningen!




Therese säger

Haha, påhittig fröken :) Men gud så söt hon är, man får ju ont i magen!!Nu ska jag in och kika på ikeas sida...

Kram kram

2009-11-23 @ 09:23:36
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Bus säger

Sötaste lilla Luran, din rackarunge. Bra gjort. Det ska vara lite fart och fläkt. Vilken häftig Kiss-tröja du har. Hårdaste bruden i Dorro.

Hälsa mamma en jättekram från mig.

2009-11-23 @ 09:42:31
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Vendela säger

Hi hi - Luran är för härlig!!! Säger som Bus - en söt liten rackarunge :-)



Vad fräsig hon ser ut i Kiss-tröjan :-)



Kram kram

2009-11-23 @ 10:00:49
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Angelica säger

Enzo var ju ensam på sin avdelning den dagen så han uppskattade säkert lite sällskap. Och dom hade säkert skitroligt:P



Åteljakt på räv är helt klart den enda jakt jag kan utstå när det är 20 minus ute. Annars föredrar jag harjakt.



Självklart kommer bilder på ljusen:) Kan dock dröja lite eftersom ett av dom ska bli en present som jag inte vill visa i bloggen först.

2009-11-23 @ 10:20:03
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/
Nadja säger

Ja, den där andra ungen som kröp omkring i vattnet var ju förstås Enzo fick jag höra när jag hämtade honom:P. Fast han hade ju haft skitroligt så det gjorde ju inget alls. Lite blöta kläder var ju ingen katastrof (speciellt med tanke på att han annars brukar dreggla ner dem).



Visst är de underbara på Smulan, jag är så glad att vi fick plats där för jag är då aldrig orolig för att lämna honom där trots att han är så liten än:)

2009-11-23 @ 12:11:48
Sockenvägens Söta säger

Nadja - visst var det din lille tuffing som agerade simelev ;-P Ja, de hade säkert jätte roligt kan jag tänka mig, alla ungar verkar ju äääälska vatten, min trollunge har haft många äventyr i vår toa hemma tex... Och Jag håller med SMULA är jätte bra, är så nöjd över allt där, har aldrig kännt mig det minsta orolig, och all personal är så trevlig och bra. Dessutom verkar de större barnen vara så gulliga med de mindre, Svea ser exempelvis upp jätte mycket till Alice (Kias dotter) å verkar få vara med henne rätt mycket. Kul när alla barnen kan leka! :-)

2009-11-23 @ 12:23:52
URL: http://lurans.blogg.se/
Kia säger

Haha! Så underbart! :) Kan tänka mej att Svea och Enzo hade roligt i vattnet! ;)

Vill också tillägga att Alice säger ofta: Svea är ju min kompis! För att bekräfta att trots att de "borde" vara Elinas kompis mer så är de faktiskt inte så! ;)



Kram

2009-11-23 @ 12:47:34
URL: http://4barnsmamma.blogspot.com
Nadja säger

Enzo har en "storebror" på sin avdelning som alltid tar hand om honom så nog tar de äldre barnen hand om de yngre alltid:)



Än så länge når inte Enzo upp till handtagen på alla dörrar så någon vattenincident har vi inte hunnit ha hemma:) Däremot ska han ju alltid vara med i badrummet när jag borstar tänderna t.ex. och då vill han hemskt gärna slänga saker i toaletten, typ toarullarna. Kul tycker han.. Mindre kul tycker jag som får gräva upp allt:P "Det är rart med barn", visst är det så det sägs?;)

2009-11-23 @ 13:28:25
Marie Larsson säger

Hahaha, samma sak har hänt hemma hos mig. När Dora var lite hittade hon på en MASSA hyss. Bla fyllde hon handfatet med hundmat och sedan på med vattenkranen. Översvämmningen var ett faktum. Hundmaten lyckades leta sig i det lilla hålet (som ska förhindra översvämmning). Där inne i handfatet låg sedan gó hundmat och luktade apa!

2009-11-23 @ 15:47:09
Anne säger

Det verkar ju vara en rikig liten "Busfröken" ;)

Påhittig och kreativ skulle jag vilja kalla det, det kommer man långt med! Undrar om lilla pyret i magen blir likadan? Visst är det spännande?

Ha en skön dag, Kram

2009-11-23 @ 18:06:03
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Mamma Russin säger

men busiga svea..:) en riktig söt nos är hon med din fina luran..:)



önskar er en toppen kväll nu.. kramar

2009-11-23 @ 18:31:44
URL: http://enburkrussin.se
Sockenvägens Söta säger

Marie L - Ha, ha jag tror Dora leder busliga, fy tusan för doften av blöt hundmat som grädden på moset... Vad barn är rara ;-)

2009-11-23 @ 19:20:15
URL: http://lurans.blogg.se/
Therése säger

Hahaha...va härliga dom är!!

Min Hugo smet också in till storbarns avdelningen och skurade deras toagolv med toalettborsten!!! :-)

Man kan ju skratta år det nu, men det kanske inte var så roligt för fröknarna när det hände ;-)

KRAM på dig!!!

2009-11-24 @ 14:15:00
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Madde säger

hihihi!!! jag skrattade gott åt lilla busfröet!!! fröknarna på dagis ska ju ha nått att göra!! hahaha=)

2009-11-25 @ 17:39:42
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: