En bitsk Lura




I går kväll hade vi en mycket bestämd dam här hemma.
INGET var riktigt bra.






Likt Lotta på Bråkmakargatan bestämde sig Luran på Sockenvägen
för att flytta. Sur som ättika travade hon ut i hallen och drog på sig skor...






...och letade fram en mössa (sommarens solhatt!). Sedan var hon redo att gå!
Hon vinkade och deklarerade att hon skulle till "iiiisaa" (Isak, grannen som är
endast 3 veckor yngre än henne).

Vad var då orsaken till den lilla damens önskan om att slippa mamma
och pappa
? Hade vi nekat henne att se Pingu månne?!

Nej, vi hade diskuterat vikten av att INTE bitas.
Luran hade nämligen bitit en av fröknarna på förskolan.
Tur i oturen att det var en fröken och inte ett annat barn,
för omedelbums fick Luran klart för sig att så gör man
absolut INTE


Rackartygen fortsatte dock hemma då hon försökte inte att bita,
men väl att sitta på vovven när de myste, och då var det
läge att ta en diskussion om vad man får och inte får göra...

Först blev den bitska damen sur och skulle flytta, men
lika tvärt vände det och då kom hon och kramade och pussade
oss och "äskade" oss (älskade oss). Luran vet onekligen hur
en slipsten ska dras - och hur hon ska få mamma och pappa att smälta ;-)

Resten av kvällen var hon en solstråle! Middag åt hon så vi blev oroliga
att hon skulle spricka, duschade glatt och ville sedan sova. Och sov natten
igenom
utan att vakna en endaste gång till vår stora lycka! Inte illa.

Den bitska Luran är således förhoppningsvis ett minne blott,
och hon är fortsättningsvis den solstråle som hon ger sken av att
vara på förskolefotona som vi fick i går. Fotona var verkligen toppen
fina
, de hade inte kunnat bli bättre! Idag ska jag se om jag hinner köpa
lämpliga ramar till de olika fotografierna.



* * *

Anmäl er gärna till min lilla jultävling!
Det gör ni HÄR.




Vendela säger

Hi hi vilket charmtroll Luran är ;-) och såklart drog hon på sig stövlarna ;-) och nappen i mun - så söööt :-)



Kram kram

2009-11-19 @ 10:28:35
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Loella säger

hihi Så himla mysig tjurskalle ni har ;)

2009-11-19 @ 11:16:04
URL: http://cedlo.blogg.se/
Bus säger

Sötskrutt.

Nu flyttar jag! Såna charmiga (?) minnen har mina busar förärat oss med också.

Kom nyss hem fr jobbet. Möts av en sjuk storebror så det blir fortsatt sjukstuga för mig, fniss.

Hoppas att ni mår bra och att ni får en bra dag. Kramis

2009-11-19 @ 11:18:26
HUSnrNIO säger

Vilken tur att hon inte flyttade;) Här hemma bits det för fullt, tyvärr. Säger nej varenda gång och lyfter bort osv men ändå så biter han:( Vill minnas att W gjorde detsamma men att det gick över ganska fort. M har bitit länge nu:( Ha en bra dag tillsammans med ditt lilla charmtroll.

2009-11-19 @ 11:23:23
URL: http://hilajns.blogg.se/
Frida-Fantastiskamamman säger

Söt som socker ena stunden för att sedan bli sur som citron, de tvära kasten har vi här hemma oxå...

Tänk att de precis vet hur man år sina föräldrar att smälta, det måset sitta i generna på de;D

Hoppas att den ahär dagen fortsätter lika mysigt som den förrra slutade.

Kramisar<3

2009-11-19 @ 12:15:54
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Pernilla säger

känner igen det där du, men det är tur att det går över fort ibland :)

2009-11-19 @ 13:20:13
URL: http://pernillasfamiljochliv.blogspot.com
Åsa säger

Man ser riktigt på hennes ögonbryn att hon inte är helt glad. Vad gullig hon är, haha...att hon skulle flytta....!

SÖTA!!! Kram Åsa

2009-11-19 @ 14:00:16
URL: http://fyrabarnsmamma.webblogg.se/
Emma säger

Åhh vilken go tjej, det är bra att de har en egen vilja=)

Kanske inte lika kul för mamma o pappa men men...det får man ta=)

Vad härligt att hon sov hela natten...

Ha en fortsatt bra dag

Kram kram

2009-11-19 @ 15:14:50
URL: http://liljan.blogg.se/
Linda B säger

Hihi, söta unge! Sådant som ni kommer att minnas när hon blir stor. Och skratta oerhört hjärtligt åt!



Kramar i massor

2009-11-19 @ 16:47:50
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
Marie Larsson säger

Heja Luran! Visa mamma och pappa vem som bestämmer ;o) Påminner mig om min äldsta dotter, hon var i ungefär samma ålder. Knallade över till mormor och morfar när vi sov. Gummistövlar på fel fot och nattlinne... Hon går fortfarande till mormor och morfar när hon inte får som hon vill.

2009-11-19 @ 19:10:29
Jenni säger

Söt hon är! Och vad hon verkar vara duktig på att prata! Rasmus säger knappt ett ord rätt! Alla heter mamma enligt honom, vovvov och blä är det enda han får rätt :-)



Det är ju tur att Svea inte rymmer så långt om hon bara går till grannen, då vet ni ju var ni ska leta om hon är borta :-)

Hittills har vi inte haft någon "Lotta" som ska rymma här hemma, det blir väl på sin höjd till Christer de tar sig i så fall :-)



Ha en fin kväll!

Kram

2009-11-19 @ 20:01:53
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Tomas säger

Men du vet att det där går jag inte på. Jag ser ju hur du agerar mamma var dag. Luran skulle nog inte vara den söta flicka hon är full av liv och charm om mami inte brydde sig. Och sedan är det solklart att du iaf släppt till för någon med tanke på vad som vankas i vinter. Eller är det bara en förklädnad så du ska slippa stå för att du trycker i dig lussebullar och annat mumsigt? Njaa. Men en trevlig sak att skylla på. En lussebulle till mamma och en till bebben. ;-)



Ja jag är nöjd över mitt beslut att säga upp mig. Har varit många sömnlösa nätter och dagar då jag bara gått runt som ett spöke och funderat. Men jag är back on track. Tyvärr känns det nu väldigt jobbigt att åka upp igen och jobba. Jag önskar jag fick ta med mig jobbarkompisarna till ett annat ställe för de är fantastiska men fjällen och Tomas... du hör ju själv. Vi håller oss på fastlandet tror jag :-)



Jag längtar sååå efter att få dricka glögg. Ska ha en glöggafton i december. Innan dess hinner jag nog inte men då jämar. Ska nog baka lite då också. :-)



Jag blir så fnissig när jag läser i din blogg. Jag och Nina satt och diskuterade dig och ditt julpyssel igår på facebook. Hihihi. Det var så roligt. Kanske kan screenprinta o lägga in diskussionen i bloggen. Vi skojade friskt om att du på juldagen ska ha planerat bordsplacering till påskmiddagen och på nyårsdagen ha hela midsommarfirandet färdigplanerat. Meeeen! Vi gör det inte för att vi är onda utan för att du är så fruktansvärt duktig. Busproppens lilla målning ovan tycker jag du aldrig ens ska behöva fundera på. Du är bra jämt. Vi är bara avis jag och Nina. :-)



Ta hand om dig superwoman! :-)

2009-11-19 @ 20:26:46
URL: http://tomasliv.blogg.se/
madde säger

ja dem där små kan minsanna vara bestämda!! haha...känner igen det!! =)



hur gammal är hon??

2009-11-19 @ 20:37:30
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Mamma Russin säger

busiga Luran..:) inte bitas inte, hihi... stina har börjat att typ "skalla" oss här, haha... hon kastar sig bakåt och är man i vägen så får man fläskläpp.. hihi...



kramisar

2009-11-19 @ 21:41:13
URL: http://enburkrussin.se
Johanna säger

Haha, vilken busunge! Nä, bitas gör ju ont...

2009-11-19 @ 21:54:17
URL: http://skuggis.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Marie L - hi, hi ja du, man kan nog skratta gott åt det senare... och jag har förstått att din äldsta ligger mormor och morfar varmt om hjärtat, har faktiskt hört en å annan historia om hur de sprungit emellan husen :-) Klar man som barn ser den fin fina möjligheten att "flytta" tvärt när det inte passar på hemma fronten... skulle själv vilja göra det ibland när tvätthögen är stor och humöret i botten skrattar Trevlig helg!

2009-11-20 @ 07:30:01
URL: http://lurans.blogg.se/
Denise säger



Jajisse! det är rart med barn =)



Brädan är framme hos mig....så nöjd!



Ha en trevlig helg....// Denise

2009-11-20 @ 10:36:57
URL: http://dessansvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: