Detaljer i Djupsjö



Ni som följt min blogg ett tag vet att det med jämna mellanrum
dyker upp lite bilder från min vän Annas hem i Djupsjö.
Nu är det dax igen!

Och nu är hon nära att driva mig i Tradera träsket.
För det vita ljushuset på fotot ovan har hon fyndat för en
spottstyver. Åh, gissa om jag är grön av avund?!




Annas egenhändigt byggda tallrikshylla
har även den fyllts på med lite nya fynd.

Äggkorgen vore inte helt fel att ha i sin ägo ;-)




Jag blir bara mer och mer sugen att sätta upp krokar i mitt eget kök
så att även jag kan hänga upp lite detaljer efter humör
och säsong.

I går fyndade jag exempelvis en liten vas i pressglas
hos min älskade Mommen. Till den ska jag göra ett hänge av
 ståltråd och vips så har jag fått mig en så populär och
ganska ombloggad "hängvas" med plats för en liten blomma.




Anna har investerat i ett vitt väggord till soffan,
även här på Sockenvägen har kökssoffan
texten Carpe Diem på ryggen.

Visst ser ni hennes charmiga fågelburar?

Jag känner riktigt hur det kliar i "husesyns" nerven,
snart kommer jag och inspekterar Anna!

Och då måste vi bara ta oss en tur till
Ö-vik
och butiken Himlen runt hörnet.
Visst?!

Om du är svårövertalad så kika in
HÄR så återfinner du dess butiksblogg.

Vem kan motstå det utbudet?!

Inte jag...

Nu är det dax att börja göra lite nytta här hemma,
mamma och pappa dyker nämligen upp på
söndagsmiddag senare idag.


* * *


Här kommer förresten ett fint tävlingstips:


Vit jul har utlottning av denna danska julbok och
självklart är jag med - inspiration kan man aldrig få för mycket av!




Linda B säger

Så fint!!! Soffan med texten var ju helt underbar!! Ja, att hamna i tradera träsket har sina för och nackdelar. Fördelar: Alla fynd man kan göra! Nackdelar: All den tid som det tar när man väl börjat leta! Hihi

2009-10-18 @ 11:16:46
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
Eva säger

Herregud så fint hon har det! Men ni har det minst lika fint hemma tycker jag:)

2009-10-18 @ 11:36:32
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
caroline säger

ja riktiga möss i sängen vore ju onekligen lite äckligt

2009-10-18 @ 12:06:25
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Tekla Maräng säger

Åh vad skönt jag passade på att sätta mig i ena hörnan av din kökssoffa, mysigt.

Jo en sådan tallrikshylla skulle man ha plats till att ha...dreglar nästan.

Bra att kakorna smakade och att du tog en till Luran också, tyvärr är dom inte så bra för hundar för det är massor med cacao och choklad i.

Nu har jag lyckats att länka till din tävling.

Ha en skön söndag och middagen med dina föräldrar blir säkert jätte god.

Kramar Marie:)

2009-10-18 @ 12:07:11
Anna , djupsjö,,, säger

klart vi måste ta oss till övik.. fattar egentligen inte varför jag inte varit dit själv.. men å andra sidan har jag ingen annan kompis som skulle passa så bra att åka med som dig...kram...

2009-10-18 @ 13:36:50
vintageretroprinsessa säger

Hihihihihi :)

Trodde nästan att jag hamnat fel då jag klickae in mig å din sida men icke då :)



så fiiint :)



och din Vän anna har verkligen mysigt och fint.



Himmlen runt hörnet är min favvobutik :)



Kärlek Mamma Jessica

2009-10-18 @ 14:53:45
URL: http://bambii.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Anna - tack det värmer, du är nr 1 för ig när det gäller Myrornas och allmän shopping ska du veta :-) KRAM!

2009-10-18 @ 17:46:09
URL: http://lurans.blogg.se/
Eva säger

vad FIN din blogg är! Mysigt foto i headern.



Vilket underbart hem din vän har, så mycket fint!



Hoppas ni mår bara bra hela familjen.



STOR kram från Eva

2009-10-18 @ 18:14:43
URL: http://cloudberrie.blogspot.com
Mamma Russin säger

hej hopp..



jättefint, precis i min stil..:) de fågelburarna tror jag vi har samma här hemma, från ellos av alla ställen, hihi..

2009-10-18 @ 19:17:36
URL: http://enburkrussin.se
Angelica säger

Tror det finns en ganska lik äggkorg på tradera just nu!

2009-10-19 @ 18:14:59
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: