Pepparkaksklänning




Igår fick jag och Luran helt oväntat en myseftermiddag på tu man hand.
Jag hade missuppfattat min tid hos BM, så istället åkte
jag och Luran och njöt av ett varmbad på badhuset.

Jisses så glad Luran blev! Hon älskar att bada,
och inte blev det sämre av att flera av hennes favoritkompisar
med mammor var där.

På kvällen hade vi en trött liten tjej som somnade ganska omgående.
 Jag och mannen passade då på att se Wallanders senaste, Prästen,
som var helt okej, med andra ord somnade jag inte ;-)

Det kan dock bero på att jag hade fullt upp med
att bevaka mina auktioner på tradera - snacka om gift

Gårdagens fynd blev denna pepparkaksklänning
till Luran. Eller fynd, den fanns till ett bra köp nu pris och är fabriksny,
så då orkade jag inte ens buda. Jag tänkte att hon kunde ha den när förskolan
firar Lucia/jul.

 Fjolårets luciaklänning är inte att
tänka på i år, men Luciakronan från Oscar & Ellen
fungerar då den har ett gummiband där bak, så en liten vit särk
är det enda vi behöver för att få oss en liten Lucia.





Jag tror även vi har en liten tomtedräkt nere i källaren
som kusin Elias har haft, så det måste jag undersöka...

Det är lika bra att göra bort sådant nu så man vet att
det finns när det är dax i december, för då brukar man
ha så mycket annat att tänka på!


* * *

På lunchen idag har jag investerat i garn, virknål
och boken "Virka amigurumi, söta små glädjespridare"
.

Vi får se om jag lyckas knåpa ihop något eller
om mitt försök slutar i gråt och tandgnissel...

Då har jag en plan B, nämligen att åka på
Wiiks och fynda lite stuvbitar och sy ett monster
som jag tipsat om tidigare i veckan.

Skiter sig även det, tja, då kryper jag upp i
soffan
och bläddrar i senaste nummret av
tove hem & trädgård då en av mina
favoritbloggar har sitt hem med i detta nummer.

Vad är era planer för helgen?

Oavsett vad de är, så önskar jag er
en riktigt fin och avkopplande helg!








Malin säger

Vad söt du är vännen som tycker min lilla farmor är underbar! =) Klart jag ska ge henne en kram från dej! =) Å ännu gulligare är du, när du skriver att min godhet kommer därifrån ;)

Det var en mycket värmande komentar vännen!!

Stora kramar till er och en riktigt trevlig och mysig helg på er!



Åhhh, har Wallanders nyaste kommit ut nu! Då måste vi nog kanske se den i helgen! ;)

Å tradera!! Det är riktigt farligt när man väl klivit in där. Men jag tror allt ni får en riktigt söt liten pepparkaksgumma till jul! =)

2009-10-23 @ 13:37:00
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
HUSnrNIO säger

Jag satt och surfade runt på pepparkaksdressar igår. Tänkte mig att beställa en var till barnen och förhoppningsvis lyckas ta en mysigt julkort på dem. Så söt hon är din lilla lucia:) Tack för orden om den rosa julstrumpan:D Ha de gott!

2009-10-23 @ 13:38:11
URL: http://hilajns.blogg.se/
Amanda säger

Ojojoj vilken söt liten lucia! ^^ Söt som socker verkligen!



Skönt att ni hade en fin dag igår även om du hade missuppfattat tiden.

Kram

2009-10-23 @ 14:09:28
URL: http://creyla.blogg.se/
Angelica säger

Vi såg också på den filmen igårkväll:)

2009-10-23 @ 14:19:10
URL: http://gekaeriksson.blogg.se/
Angelica E säger

Härlig bild på lilla Lucian! Jag tror minsann att hon kommer att bli sockersöt i pepparkaksklänningen med :D

Här nere firar vi det på Placa Cort, ett stort torg mitt i centrum, barnen från svenska skolan sjunger och det är en liten julmarknad som säljer glögg, pepparkakor och julpyssel! Så lite svenskt luciafirande får de små på Mallorca med :D



Hoppas att du får en mysig fredag! Här nere Halloweenpysslar vi för fullt idag.



Kramar



Angelica

sara säger

Ja, jag ska göra allt i min värld för att bebisen ska komma i helgen :) Men samtidigt har jag en känsla av att den trivs rätt så bra där den är. En liten spökbebis kan det mycket väl bli :) Men trots allt så hoppas jag på att den kommer i helgen eller i början av nästa vecka, det vore ju toppenhärligt! :) Att måsta gå över tiden är nog ingen höjdare, man är nog less som man är :)



Härligt att ni röstar på Erika! Jag har laddat upp med en massa gott ikväll så nu är det bara att tagga :)



Kram

2009-10-23 @ 15:33:06
URL: http://legitimo.blogg.se/
Therése säger

Söt som socker är hon ju din lilla Lucia ;-)

Kommer ihåg att jag hade en sån liten sydd Lucia-krona till Ida också när hon var liten...och det är 15 år sen nu, jisses så tiden går!!!



Pepparkaks-klänningen var ju jättegullig!

Hoppas ni får en riktigt mysig fredagskväll nu :-)

KRAMEN!!

2009-10-23 @ 16:17:44
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
lolla säger

vilken söt klänning för en pepparkaka som kallas luran.... längtar tills jag får en liten flicka i min släkt vi har faktiskt bara små söta pojkar ännu.

BRA att du köpt virkgrejjer och boken du kommer att klara det galant..

Det söta monstret du tipsade om började jag med i morse...hihi gör nog klart det ikväll

kramar lolla

2009-10-23 @ 17:02:00
URL: http://lollashus.blogg.se/
Anna, djupsjö.. säger

hej, jag ska nog försöka mig på att sy nån liten uggla i helgen .. fick lite sug efter att skapa nått... super fin pepparkaksdräkt..kram

2009-10-23 @ 17:04:45
Mamma Russin säger

hej gumman..:)



åhh så söt hon är..:) spännande att se hur det går för dig med virkkroken..:) tror det kommer gå jättebra..



kramkram vännen

2009-10-23 @ 17:22:18
URL: http://enburkrussin.se
Smilla säger

Vilken fin pepparkakstjej ni kommer att få till lucia ;) Lucian från förra året va riktigt söt hon också ;)

Ha en trevlig helg!

2009-10-23 @ 18:34:10
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Emma säger

Vilken underbart söt liten lucia!



Ja du har så rätt man borde börja kolla vad man har hemma så allt är klart innan firande på dagis!

Kanske något man skulle ta tag i helgen!

Hoppas du får en bra kväll

Kramizar E

2009-10-23 @ 18:46:05
URL: http://liljan.blogg.se/
Bus säger

Vad söt hon ska bli till Lucia. Undrar bara hur hon ska hinna vara både sötaste Lucia, lilla flickan Pepparkaka och liten Tomtenissa.

Sitter å bloggar på jobbet, fy! Men bara lite :P

Hoppas på att få göra kväll i rätt tid (21) för vi åker ju imorg bitti. Må så gott. kram

2009-10-23 @ 19:13:22
Sockenvägens Söta säger

Anna - lova att skicka en bild på ditt pyssel sedan isf :-) Jag ahr fyndat underbara tyger som ska bli monster nu på em + virkgarn i massor - så nu MÅSTE det bli något ;-) Kram

2009-10-23 @ 20:03:53
URL: http://lurans.blogg.se/
Bantarbritta säger

Vilket fynd! En sån söt liten pepparkaksgumma hon kommer att bli! :D

Dottern har varit tomte alla år på förskolan, men jag tror hon är sugen på att testa på att vara lucia i år, så det kanske är dags att införskaffa lite luciaprylar...

2009-10-23 @ 23:15:14
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Frida säger

Otroligt va du är duktig på att vidareförmedla inspiration inför julen :)

Therese säger

Va söt hon e luran!!! Jag vill köpa liknande stjärngossekläder till min lilla j!! Jag ska nog greja lite med lillens rum idag.....men vi får se vad jag tar mig för....älskar med att pyssla och vill sy monster, sniglara och muddbyxor.....bara att sätta igång....men men alltid något som kommer i vägen....Härlig helg på dig me!!



2009-10-24 @ 07:39:17
URL: http://vittellersvart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: