Drömmen om en walk in


Foto: Lotta/Fyra årstider

Många drömmer om en walk in garderob.
Det gör inte jag.

Jag drömmer i stället om ett walk in skafferi.
Ett stort och rejält skafferi byggt i vit råspont
som har massor av hyllor och förvaring.

Lottas fina skafferi är ett av de stora anledningarna
till att jag fasnade för hennes blogg från första början.



Foto: Lotta/Fyra årstider

När jag gör mitt drömkök så kommer ett
stort hörnskafferi som man kan gå in i
vara prio 1.

Men i väntan på mitt skafferi roar jag mig med
att fixa matkällaren och fylla den med vackra
loppis fynd :-)




* * *


Var gärna med och tävla om bilder ur Nordens Flora
samt en påse torkade trattkantareler.









Albulena säger

SV: Ja visst är den :)

2010-08-29 @ 10:51:20
URL: http://aalbuuleenaa.blogg.se/
Nina med Tjorven i magen säger

Men jisses så fint hon hade!

Snacka om att man drömmer sig bort!!!



Ja jag fick ett nytt kort på lill prinsen imorse då han låg på Sar´s bröst!

Man blir ju alldeles tårögd.

Nu längtat jag jätte mycket tills vår lill skrutt tänker göra entré!



Nä, nu ska man försöka slita sig från datorn. Har ju hamnat i tradera missbruket =P

Ska baka en kaka istället.

Måste ju smått börja fylla upp kak och bull förrådet tills bebben kommer!



Hoppas ni får en fin dag!

Kram kram

2010-08-29 @ 10:51:24
URL: http://ninuz.blogg.se/
nadja säger

.. Du förresten så glömde jag ju skriva åt dig tidigare att du gott kunde ha kommit förbi och smakat av kakan jag gjorde i fredags! Jag tycker inte alls du ska tänka på "omfånget"!:)



Är Luran på förskolan imorrn? Isf kan jag be Freddan ta fram filmen ikväll så kan jag lämna den i hennes fack imorgon!

2010-08-29 @ 12:59:23
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
nadja säger

Då ska jag lämna den imorgon:) Fast jag ska hälsa från Freddan att du inte ska ha för höga förväntningar då den inte alls var så farlig som det sägs:)



En kakbit hit eller dit skulle väl knappast göra något.. Man måste unna sig ibland;)

Kram

2010-08-29 @ 13:20:17
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Russin säger

haha, underbart.. och vet du.. jag har samma dröm som du, vem behöver en walk in closet ? nää skafferi ska det vara..;)



nu ska jag fara och jobba lite snart, hoppas på att hinna pyssla lite innan bara.. har varit på både panduro och blomsterlandet idag.:)



KRAM

2010-08-29 @ 13:48:12
URL: http://enburkrussin.se
Louice säger

Jag håller med dig, jag skulle inte tacka nej till en walk in skafferi, skulle vara rena drömmen.

Visst jag skulle nog vilja ha en walk in garderob oxå =)



Kram

2010-08-29 @ 15:46:47
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Emma säger

Du drömmer då om samma som Mille. Han har sagt att en walk-in-skafferi är ett måste då vi gör om köket. Han har sett det hos en vän som har en sådan.



& du, jag håller med dig i inlägget du skrivit om bloggandet, privat eller personlig. Jag är inte alls överraskad över att folk har dömmande åsikter här & var om enskilda bloggare för många ger ut sitt liv ganska detaljerat. Vad de gör, vad de äter, vart de ska, om barnen är bråkiga, om barnen är snälla. Det är baksmällan med bloggandet & därför kan det vara skönt ibland att läsa om skafferidrömmar där det inte går ändra historien märkvärt.



Men vi som bloggar tycker ju om det, det är kul att berätta delar av sitt liv, kul att skryta lite om den där dyra barnvagnen man köpt.. Hahaha (jag fick höra häromdagen om en människa som funderat på vart jag fick pengarna till barnvagnen ifrån.. ler)



Jag gillar att vara smått provokativ (med glimten i ögat, vilket jag tror många förstår) men jag tänker mig alltid för innan jag skriver något. Mycket raderar jag direkt.



Ja, jag tror nog bloggen lever ett tag till. Ibland är jag less på den, ibland inte. Konstigt det där :)



Hoppas ni haft en fin helg!

2010-08-29 @ 16:11:14
URL: http://novuellestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: