Hänger på tork




Jag är så glad att jag och Luran tog och plockade lite
blommor att hänga på tork i lördags.

För i dag är djungeln av ogräs, eller om ni så vill den
romantiska sommarängen (öhh vem försöker jag lura?!),
ett minne blott.






Mannen har klippt ner rubbet, för att vi ska kunna
lägga ut den sista matjorden och sedan så
"riktigt" gräs.

Jag längtar verkligen tills vi har en gräsmatta igen,
för att inte tala om ett par buskar, några  blomsterarrangemang
av olika slag och kanske ett fågelbad samt
en kryddträdgård i en eller ett par pallkragar
- men det är nästa års projekt!






Jag tycker små buketter med torkade blommor är en
trevlig påminnelse om sommaren som varit när man
plockar fram dem under vintern.

Tistlar, kattfot och renfana hade jag också tänkt torka,
men kommer nog inte att komma mig för...

Däremot hoppas jag få tummen ur och pressa lite
blommor och blad till kommande pyssel.






Nu ska buketterna ner i matkällaren där de får hänga luftigt
och svalt i mörkret
för att bli så vackra som möjlig.


* * *


Jag har fått en award i dag - tack rara Annica!

Jag brukar dock vara dålig på att skicka
dem vidare, så även denna gången...

Men jag tänker vara liiite lydig och i alla fall bjuda på 7 saker om mig:


* Jag avskyr fötter.

* Jag har vid ett och samma tillfälle ätit 13 surströmmingar.

* Jag har bra lokalsinne.

* Jag älskar att sova.

* Jag räknar nu ner dagarna till älgjakten
som är en av årets höjdpunkter.

* Jag gillar julen och dess förberedelser.

* Min absoluta favoritblomma är liljekonvalj.


Nu har jag bjudit lite på mig själv, så då tycker jag allt att
ni som kikar in kan lämna ett litet avtryck i
kommentarsfältet och säga "Hej"
;-)







Familjen Tåström-Martinsson säger

God fortsättning på sommaren!

Det var ett tag sedan jag kikade in och jag har ängnat en lång stund till att "läsa ikapp" för jag kan inte "bara hoppa in" sådär igen, nä- dina inlägg är alldeles för berondeframkallande för det! Gillar att kika in hos dig. Du har alltid nåt mysigt och roligt på G. Vad Holger & Luran har vuxit i sommar! Sötisarna. Och vad många fina skyltar du gjort, gillar dem massor! Och en massa härliga äventyr och roligt att få se din mysiga stuga!

STOR kranm från Eva

2010-08-09 @ 13:57:17
URL: http://cloudberrie.blogspot.com
Johanna säger

Fina buketter :)

2010-08-09 @ 14:26:43
URL: http://www.skuggis.wordpress.com
fia säger

så söta buketter du har plockat.

2010-08-09 @ 15:19:40
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Therese säger

Hej.

Har hittat in till dig för bara någon vecka sedan och tycker du har en härlig blogg. Älskar dina fina skyltar.

:)

2010-08-09 @ 19:56:44
gella säger

Ska bli intressant att se vad du hittar på för pyssel av blommorna! :)

2010-08-10 @ 01:17:10
URL: http://gella.blog.se
Therese - Sockenvägens Söta säger

Therese - Tack rara för de orden och för att du tog dig tid att skriva en liten kommentar! Det är detta som gör bloggandet så otroligt roligt. Hoppas att du tittar in igen! Ha en underbar dag <3

2010-08-10 @ 07:56:54
URL: http://lurans.blogg.se/
Russin säger

haha, jag har riktig fot fobi jag, urk.. ;)



vilka fina blomsterbuketter ni gjort.. det gjorde jag alltid när jag var liten i sommarstugan.. :) det är så fint..



hoppas ni får er gräsmatta snart.. vad har ni gjort med den föresten ?



KRAM

2010-08-10 @ 13:45:10
URL: http://enburkrussin.se
Åsa säger

Hej!

2010-08-10 @ 23:51:37
URL: http://ostor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: