Älskade "bäääs"




Luran älskar sin kusin Ellie, eller "bäääs" som hon kallar henne.
Och nu kan de båda kusinerna verkligen matcha varandra,
för idag anlände dessa söta klänningar:




Titta in hos Älskade Hjärtegryn om ni är sugna
på ett eget namnplagg till någon liten busunge som just ni håller kär!

TIPS:
Just nu kan man vinna namnbyxor då sömmerskan firar 120 000 besökare.



♥ ♥ ♥


Idag har jag även varit hos barnmorskan igen, och allt såg bara bra ut
både med mig och med Fröet.

Därefter blev det shopping som hette duga!
Jag har verkligen fyndat idag.

Först ut var Nennaz där jag hittade en perfekt topp till halva priset
som kommer att vara kanon sedan då jag börjar att amma.

Därefter blev det ett stopp på Tur och Retur.
Och där gjorde jag utan tvekan dagens fynd nr 1 - vad det är
får ni se i ett senare inlägg i veckan.

 Förutom detta kanonfynd så hittade jag
även en mängd udda kaffekoppar. Vad jag gjort med dem får ni
också se senare... Men ett hett tips är att besöka Tur och Retur
och köpa ett gäng udda koppar för någon ynka krona, man
kan nämligen göra massor av skoj saker med koppar!

Sist men inte minst tittade jag in på Blomster och
fyndade hyachinter. Hyachinter är INTE enbart en julblomma,
utan faktiskt en vårlök, och säljs i massor även på våren i
övriga Europa. Det är bara vi i Sverige som så starkt
förknippar löken med jul. Mitt tips är därför att ni skyndar
Blomster och köper på er massor av hyachinter som nu
säljs till kanonpris och frossa i dessa!!!







Förutom just hyachinter blev det även en miniorkidé, massor
av glaskross, ljus, spetsband och lite annat smått och gott.

Och på tal om gott - dagen avslutades på Görans där gott
fika intogs i trevligt sällskap. Dessutom passade jag på att
beställa en Pippi Långstrump tårta till Lurans födelsedag.
(Lika bra att ta tag i allt och förbereda det mesta redan nu, man
vet ju aldrig... Således har jag även slagit in alla hennes
födelsedagspresenter så att även det är gjort.)

Väl hemma fick jag mer eller mindre gräva mig in,
plogvallarna var enorma. Snön har verkligen vräkt ner idag!

Nu blir det lite pyssel, och en sedan en bloggrunda så jag ser vad alla ni andra
bloggare sysslat med idag :-)





* * *



Passa på och var i min tävling där Ni kan vinna en budskapsbräda med
en vindpinad nypa på för att fästa ett kort endera på er Ögonsten eller
på er Busunge - tävlingen hittar Ni HÄR.



Tävlingen avslutas den sista januari 2010.










Bus säger

Vad skönt att allt ser bra ut med lill-fröet.

Det låter som om du har haft en mysig dag.Vilka fynd du har gjort.

Jag jobbar idag, vägarna är inte så roliga idag kan jag lova.

Det får vara kväll i min blogg tills imorg när jag kommer hem. Kram

2010-01-27 @ 18:38:50
pysseliten säger

Såg idag i en tidning hur dom hade gjort en lampfot av kaffe koppar :)

2010-01-27 @ 18:41:12
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Johanna säger

Vilka söta klänningar! Bra att allt e bra med dig & Fröet! :) Ska bli spännande att se allt ditt fynd sen :) Kraaam

2010-01-27 @ 18:48:04
URL: http://skuggis.blogg.se/
AnnikaS säger

Vilken härlig dag du tycks ha haft idag! Skönt att höra att allt är bra med både dig och fröet.



Att fynda är alltid roligt, speciellt grejer man blir glad av!

kram Annika

2010-01-27 @ 18:55:56
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Livet i byn säger

Snygging där på bilden!!



Skönt att allt var bra med dig och fröet, det börjar dra ihop sig nu...



Shopping är alltid kul, speciellt om man kan fynda.



~Livet i byn

2010-01-27 @ 19:02:38
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Therese säger

Skönt att ni båda mår bra!! Jättesöta klänningar du beställt!! Vi beställde byxor till grabbarna som var superfina!!! Kul med unika kläder som dessa!!



Kramis

2010-01-27 @ 19:18:02
URL: http://vittellersvart.blogg.se/
Mamma Russin säger

hej gumman..:)



här nere har vi fått en massa snö med..:)



ska bli spännande och se din fynd sedan.. skönt att magen och du mår fint.. "snart är det dax" , hihi.. har bebis fixerat sig ?



hoppas du får en fin pysselkväll..

kramkram

2010-01-27 @ 19:23:17
URL: http://enburkrussin.se
cecce säger

Hej!

Oj vad du hunnit med mycket idag!!

Å vilka fina fynd. Just kaffekoppar är kul och det ska bli spännande att se vad du hittar på med dem!!

Vi har snöstorm och jag undrar om vi kan ta oss utanför dörren i morgon. Nu börjar jag bli trött på eländet och vill ha vår!!!



Hoppas du har en fin kväll!

Kram

2010-01-27 @ 19:39:34
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
lolla säger

hejsan

oj vilken härlig dag du haft det..

ska bli spännande att se ditt kanonfynd och vad du ska göra med kaffekopparna är jag enormt nyfiken på...

verkligen fina klänningar flickorna ska ha.

kram i snövädret...

lolla

2010-01-27 @ 19:40:59
URL: http://lollashus.blogg.se/
Moster Carol säger

Hihi Ellie såg ganska rund och nöjd ut på bilden... ;-P

2010-01-27 @ 19:58:57
Anna, djupsjö säger

hej nu förstår jag varför du inte hade tid att svara när jag har ringt dig idag.. skoj med dagar som är fullspäckad.. super fina klänningar.....:)

2010-01-27 @ 20:06:25
Sockenvägens Söta säger

Moster Carol - Hon kan väl inte vara annat då hon bara sover, sover och sover å käkar din valmjölk ;-) KRAM <3

2010-01-27 @ 20:06:46
URL: http://lurans.blogg.se/
Sockenvägens Söta säger

Anna Djupsjö - Nej idag lämnade jag stugan 10.00 och var inte hemma förrän vid 14.00-15.00 tiden :-)

Men visst har du fått mitt mail med bilden på snögubben? Hoppas det å att du blir kreatv å försöker dig på något liknande, då är jag den förste att tinga en. Nu ska jag här parfymera lite, luktar apa här hemma efter att magnus fixat avloppet i köket :-/ Kramar i massor till dig vännen!

2010-01-27 @ 20:17:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Emma säger

Så underbart fina klänningar=)



Jag hör nog till skaran som bara förknippar hyacinter med julen men måste kanske ändra mig. Saknar doften av hyacinter här hemma....!

Vad härligt att lilla fröet mår bra i magen!



Kramizar

2010-01-27 @ 20:50:10
URL: http://liljan.blogg.se/
Ida säger

Men vilka söta klänningar, snart kanske du måste beställa ännu en :-)

Skönt att allt var bra med dig och bebben, här har det iaf varit lugna gatan ikväll, behövde bara hota lite med extrakontroller ;-) Nä det är nog bäst att börja ta det lite lugnare, för vila var visst medicinen (men man har ju så mycket att göra när man är hemma på dagarna).



trevlig kväll till er!

Kramar



2010-01-27 @ 20:58:06
URL: http://idasusanne.blogg.se/
2BarnsMamman säger

Vilken härlig dag med massa fina fynd! Vad skönt att du och bebben mår bra och att ni börjar bli förberedda för ankomsten! Kram kram

2010-01-27 @ 21:14:02
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Nina säger

Hon är bedårande lilla Ellie!

Tänk att det inte är länge kvar förrän ni har ett litet knyte hemma på sockenvägen!

Jätte fina klänningar du beställt =)



Ja vi har haft en toppen kväll. Jag och mina barn!

Vi är ju som mycket för att mysa och bara må gott!



Underbart att du dessutom fått en sovmorgon IGEN ;-)

Vi syns imorron vid 12 då!

Ska bli både gott och trevligt!

Kramiz!!!

2010-01-27 @ 21:30:42
URL: http://ninuz.blogg.se/
Nina säger

Ja det är bra att man kan hitta sidor där man lan beställa saker och ting för en billigare penning.

Har aldrig luktat på Clean faktiskt!

SEn har jag varit så feg då det gäller parfymer!

Har bara kört på favoriter och har som inte försökt mig på någon ny förrän nu!

KÖpte ju en Bruno Banani parfym härom veckan och nu Fancy! Eloge till mig =p



Ja vi syns ju imorron!

jag hoppas det är bättre väder så jag kan gå upp! Förhoppningsvis så kanske jag har den turen så Sam sover medans vi äter!

Stor kram!

2010-01-27 @ 21:55:42
URL: http://ninuz.blogg.se/
Nina säger

Haha, du är ju för rolig du!

Men du har ack så rätt! Det är ett fruktansvärt namn!!!

Det är väl inge favvo parfym, föll inte direkt. Men jag tänkte att jag måste ju prova! Och den är ju helt okej!

Tack för dina fina ord! Dom värmer ska du veta!

har en sån där jobbig svacka nu när man bara känner sig fet och ful =(



Sov sött <3

2010-01-27 @ 22:10:18
URL: http://ninuz.blogg.se/
Malin säger

Ja, det känns skönt att ha LG på hemmaplan nu. Tycker han kan hålla sej på lagomt avstånd och inte i Borga ;p Så det är bara att hålla tummarna att det händer när han är hemma.

Det var bara bra med mej och pyret oxå, när jag var ner till Aina idag. Vi ska avvakta och se om något händer. Vilket jag hoppas att det gör.

Och imorrn ses vi absolut! Jag lovar er att jag är hemma! ;) Men vi kan hoppas att det är sista gången iaf ;)

Och vilka underbart söta klänningar som kommit till kusinerna! Kan tror att dom är mer än stolta och glada över dessa =) Och Ellie är väl ändå för söt och ser dessutom väldigt nöjd ut! =)

Sov så gott inatt vännen! Och stora kramar från Sjöstreet.

2010-01-27 @ 23:23:41
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Emma säger

Jag fick en söt liten kopp i julklapp,där min vän hade gjort ljus i koppen. Både fint och praktiskt.:-Djag ska köpa krokus snart,bara för att sätta fast på våren ;-)

2010-01-28 @ 06:18:00
URL: http://petersson84.blogg.se/
Emma säger

Jag fick en söt liten kopp i julklapp,där min vän hade gjort ljus i koppen. Både fint och praktiskt.:-Djag ska köpa krokus snart,bara för att sätta fast på våren ;-)

2010-01-28 @ 06:20:04
URL: http://petersson84.blogg.se/
Sara säger

God morgon

Vilka underbar klänningar. Du är verkligen expert på att hitta en massa fint.

Hoppas ni får en mysig dag tillsammans... du, Nina och Malin. Ni får sitta och jämnföra vem som har störst mage du och Malin..hihi

Idag håller vi oss hemma. Det har verkligen blåst upp stora snövallar på vägarna. Igår var tågen inställda. Så Magnus hade stora problem att komma hem. Slutade med att han fick dela taxi med 3 andra.. 1400:- !!! De är inte kloka! Men alla vill ju hem.

(som tur var hade Linnéa inte halsfluss, bara ett envist virus)

Stor kram

2010-01-28 @ 07:43:58
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Anne säger

Men åh vilka söta söta klänningar! Vem vet du kanske måste köpa en till snart ;)

Så skönt att allt var bra när du var hos BM.

Idag är det så snöigt här att jag planerar att bara vara inne!

Ha en skön dag vännen! Kram

2010-01-28 @ 07:51:55
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
sara säger

God morgon

Vilka underbar klänningar. Du är verkligen expert på att hitta en massa fint.

Hoppas ni får en mysig dag tillsammans... du, Nina och Malin. Ni får sitta och jämnföra vem som har störst mage du och Malin..hihi

Idag håller vi oss hemma. Det har verkligen blåst upp stora snövallar på vägarna. Igår var tågen inställda. Så Magnus hade stora problem att komma hem. Slutade med att han fick dela taxi med 3 andra.. 1400:- !!! De är inte kloka! Men alla vill ju hem.

(som tur var hade Linnéa inte halsfluss, bara ett envist virus)

Stor kram

2010-01-28 @ 07:54:25
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Emmajohanna säger

tänk, idag har du bara 20 dagar kvar tills det magiska datumet... :-) Och snart har ni en bäääs hemma hos er. MYSIGT !

Gott att allt såg bra ut.



Här i Göteborg kom det inte så mkt snö, men folk ( inte jag :-) ) blir ju helt hysteriska och kör bils om krattor så fort det blir lite snö och halt. Jösses. haha



Kul med shopping !!! Me like shopping. Alot. hihi.



Ha en fin dag, KRAM KRAM

2010-01-28 @ 08:19:49
Sockenvägens Söta säger

Emmajohanna - Ja, bara 20 dagar kvar, det går ruggit fort det här törs jag lova, nu måste jag nog packa den där bb väskan...

Och här i norr skrattar vi allt lite åt det totala kaos lite snö orsakar söder över, bättre att folk hållerr sig inne och inte riskerar liv och lem med bilar utan vinterdäck och ovana med snö och halka. Själv har jag just grävt fram vår pärla för att åka på banken och göra lite ärenden samt möta upp några goa tjejer för lunch senare idag. Hoppas du får en toppen dag! Massa kramar till dig från mig <3

2010-01-28 @ 09:09:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Emma säger

Oh vilka söta klänningar!



Jag tror nog att jag kommer gå tiden ut. Sedan vi fick 12 februari som BF så sa jag att på den dagen kommer jag att föda. Drog på mig världens dyngförkylning ihelgen så jag hoppas iaf den släpper rejält innan det är dags. :) Du kan lika väl hinna före mig på BB, det är så tätt emellan & likväl som någon går över 2 veckor kan någon annan få 2 veckor tidigare. :)



Tack för omtanken, jag brukar vanligtvis nästan aldrig bära Nova numera men hon är verkligen livrädd för parkeringar (vet inte var det kommer ifrån). Hon vägrar gå själv om än vi håller handen så hon har nog blivit skrämd av någon bil kanske. Att ha henne hemma är dock gudomligt, hon är så väl medveten om att mamma har ont & bråkar i princip aldrig så det är skönt. Vi tar dagen som den kommer, hon går ju fortfarande lite dagis också så hon får härja av sig. :)



Kramis!

2010-01-28 @ 09:18:15
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Lovisa säger

Söta klänningar !!

Inväntar nu med spänning på kommande inlägg å se vad du gjort med allt !!!



Och i dag ska pinqu få sina fötter !!

Sen blir det sälen vad var det mer du ville ha ??

2010-01-28 @ 09:31:48
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Linda säger

Låter som en toppendag, o vilka fina klänningar.



Ser fram emot fortsättningen med kaffekopparna, låter som ett spännande projekt.



Kram

2010-01-28 @ 12:30:43
URL: http://uppochnervandahuset.se
Tova säger

Åh så söta!! Hoppas du och magen mår bra?! Tiden kommer rusa nu de sista veckorna ;)

2010-01-28 @ 16:47:37
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: