Pyssel till alla hjärtans dag


Jag har rätt mycket skoltavelfärg kvar, så jag funderar på att göra mig ett
griffelhjärta till alla hjärtans dag (hjärtat ovan kan ni köpa hos Elsas Hem).
 
Men då måste jag se om mannen kan tänka
sig att såga ut ett hjärta till mig förståss...

Något man kan göra utan att behöva såga eller måla, är att
istället ta fram tyg, vadd, nål och tråd och sy sig några hjärtan med hänge.
De är vackra som de är, eller fyll dem med lavendel - en fin present att ge bort!

Av cernitlera eller vanlig trolldeg kan man göra hjärtan i olika storlekar.
Dessa kan sedan pryda ljusbrickor, blomarrangemang eller så
gör man ett hål i dem så kan man hänga dem runt halsen som ett halsband
eller kanske ett gäng som hänger som prydnader i ett fönster?

Fäster man istället en magnet på baksidan, så får man plötsligt
 en personlig och kärleksfull kylskåpsmagnet!

Själv tänker jag nog trycka ett gäng tags/miniskyltar med ord
kärlekstema - LOVE, LYCKA, HARMONI, KRAM, PUSS, DU & JAG osv.
och hänga dem på rad med små trä nypor på ett hushållssnöre i köket.

Luran ska jag hjälpa lite på traven genom att klippa ut ett
hjärta i papper/papp som hon sedan ska få pryda med glitter
och färger och kanske något bokmärke eller klistermärke.
Dessa hjärtan ska hon sedan få ge till mormor/morfar och farmor/farfar ♥.

Vill ni ha massor av andra tips och idéer på
PYSSEL inför ALLA HJÄRTANS DAG?
Titta då in
HÄR!

Nedan ser ni faktiskt julgransrprydnader i form av hjärtan från Maileg,
hjärtan är ju en vanlig prydnad även till jul - så ett hett tips är att passa på att fynda
hjärtan i tyg, zink, glas
osv. i olika webbutiker som nu rear ut sitt julsortiment!!!


Vad är ert bästa tips på pyssel inför alla hjärtans dag?





Ett passande tävlingstips på dagens tema kommer också:

Nu kör nämligen MiMas igång en bloggcandy.



Lördagen den 30 januari dras en vinnare någon gång efter klockan 12:00.
I potten ligger ett hemligt alla hjärtans dags paket.






Pysseliten säger

Det var ju ett tag sen mannen såga här hemma ,men han har lovat såga upp allt som ligger i garaget och skräpar ,så vi kan få in bilarna nu när det snöar för fullt . Vi får se nästa vecka .

Annars har han ju sågat hjärtan till mig som jag har som ändar på min gardinstång :)Ett tips från mig Ha en bra dag

2010-01-27 @ 10:33:10
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Therese säger

Du är ju så himla pysslig att man får ångest!! :)Önskar man var lite händigare själv, men tyvärr, jag får nog nöja mig med min stickning så länge :)

Kram

2010-01-27 @ 10:46:24
URL: http://grabbmorsan.blogg.se/
Duracellmamman säger

Hmmm... har nog inga tips på pyssel till Alla Hjärtans Dag. Men jag tar tacksamt emot alal som Du har ;-) Duär min inspirationskälla när det gäller pyssel i big time;-D



Du har något fint att hämta inne hos mig :-)



http://duracellmamman.se/wordpress/?p=1526



Varmaste kramarna till Dig ifrån mig!

2010-01-27 @ 12:07:22
URL: http://www.duracellmamman.se
Emmajohanna säger

Vilka bra tips till en som har tummen mitt i handen. ;-)

2010-01-27 @ 14:31:11
Sockenvägens Söta säger

Emmajohanna - jag tror INTE att du har tummen mitt i handen, bor säkert en liten mini Ernst även inom dig ler Hoppas du får en fin kväll! Kram!

2010-01-27 @ 17:02:59
URL: http://lurans.blogg.se/
hemma hos Bus säger

Vilka härliga tips :O) Vem skulle inte bli glad över så fina hjärtan?!

Jag var på Dollar i lördags och dom hade fått hem massor av såna där vita tavlor som man kan måla, trycka på eller sätta fast tyg på. En modell var pytteliten och när jag såg den så tänkte jag på dig och dina fina stämplar. Ska jag hamstra några tills jag kommer upp? Dom är himla fina att skriva/trycka små fina ord och texter på.

Hoppas att du och lilla (stora?) magen mår bra. Kram

2010-01-27 @ 17:39:04
Nina säger

Va roligt att du har fyndat en massa. Jag har aldrig varit in på tur & retur någon gång. Kanske man måste dit och kolla läget! Låter som du haft en kanon dag :) Ja Imorron får du fara på fiket med oss. Härligt att ha vänner till höger och vänster. Va livet skulle vara trist utan alla solar man har i sitt liv! Ja hjärtan har jag hemma så man kanske ska ta och måla dom med griffelfärg. Har ju två st burkar som ska bli målad med griffelfärg oxå! Ha en fortsatt bra kväll. Jag & Melvin ska ha onsdags mys. Se film och dippa grönsaker. Myyys! Kramar

2010-01-27 @ 17:43:27
URL: http://ninuz.blogg.se/
Emma säger

Hoppas allt gick bra hos barnmorskan idag? Tror vi avlöste varandra där. Här var huvudet fortfarande ej ruckbart samt att SF-måttet faktiskt minskat = bebisen sjunkigt lite? Snart dags? Iiiih jag är lite nervös nu :-) Dock skulle jag nog också vilja gå 2 dagar över BF & föda på alla hjärtans dag. :-)



Kram-kram!

2010-01-27 @ 17:50:15
URL: http://nouvellestar.blogg.se/
Anne säger

Hejsan vännen!

Hur är det med dig idag? Jag har varit hos BM och allt var bra! Bm envisas med att säga "hon" om bebisen hela tiden ler.

Jag blir så imponerad av all din skaparlust! Underbart!

Hoppas att du haft en fin dag och att kvällen blir till att softa!

Kram kjram

2010-01-27 @ 18:03:22
URL: http://www.systeranne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: