Beige




I morse kände jag mig verkligen beige.
Ni vet, så där trist och glåmig.
 
Jag vill ha sol och lite färg i mitt liv!

Efter den obligatoriska morgongröten masade
jag mig ut på en morgonpromenad, men
solen lös med sin frånvaro. Tur att jag istället
hade trevligts sällskap som värmde!

Efter lite frisk luft fick jag dock lust och energi att
bekämpa beigheten - först ut var ett stopp
hos Torparn där jag inhandlade ett krispigt
grönt organsaband
till Holgers dopklänning.

Organsa blev så mycket finare än vanligt sidenband
kan jag meddela nu när jag trätt bandet i livet/midjan
dopklänningen. Det skimmrar så vackert!

Och grönt är verkligen vårligt och fräsht. I morgon
ska jag därför ta mig en tur till Dollar och inhandla
lite gröna detaljer till hemmet och dukningen
Holgers dop.

För hoppningsvis får jag ner de nuvarande beiga
gardinerna i vardagsrummet
och ersätter dessa
och de bruna kuddarna med gröna dito under dagen.

Men det beror helt å hållet på hur medgörliga
Holger och Luran tänker vara :-)






Och på tal om längtan efter färg. Angelica tittade förbi
med färgsprakande presenter till barnen!

Luran fick ett gäng roliga grodor och Holger en
underbart fin VillerValla mössa - stort TACK! ♥

Nu ska jag passa på att fixa med Majutmaningen innan
jag går och hämtar hem Luran från förskolan.

Oljefärg, duk och stämplar ropar!

PS. Köket som ni ser på bilderna får
dock fortsätta att vara beigt ett tag till... DS.



* * *




Tävlingen avslutas i dag (måndag 3/5 kl. 21.00)
Så skynda att anmäla er till tävlingen HÄR!

Ingen blogg krävs,
en enkel kommentar är allt som behövs!




Hemlängtan säger

Låter jämt som du får så himla mycket gjort om dagarna, trots två småbarn att ta hand om och en sjukskriven man. Hur är det med honom förrästen, känner han sig bättre?

Kram, Jenny

2010-05-03 @ 13:36:19
URL: http://www.minhemlangtan.blogspot.com
Angelica säger

Ja visst är det enkelt att verkligen förändra, både sig själv och i hemmet! Egentligen är det mycket enklare än man tror. Lite färg piggar alltid upp, eller en ny toning på håret, en topp i någon rolig färg eller helt enkelt en promenad i friska luften! Om jag känner att det är alldeles för tråkigt en dag så tar jag på mig något snyggt och lägger lite mera tid på makeupen - även om det är bara jag själv som ser det!



Hoppas att det blir finfint där hemma med det gröna! Grönt är verkligen en favoritfärg hos mig med!



Kram



Angelica

2010-05-03 @ 13:53:04
URL: http://angelicaee.blogspot.com
Sara säger

Tack fina du för kortet! Eller tacka Holger förresten..hihi och ge han en liten puss :)

Nu blir det en runda tillbaks till sängen för att försöka trolla bort huvudvärken :(

Kramis

2010-05-03 @ 13:56:12
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Therése säger

Även att beige kan anses som en "tråkig" färg...

tycker jag du har superfint med det beiga i köket ;-)

Och va kul att du har valt grönt på dopklänningen istället för den traditionella blåa.

(och grönt som är min favvisfärg också...) ;-)

Stor KRAM på dig!!

2010-05-03 @ 14:46:59
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Linruz säger

Vännen även om du känner dig beige så är ditt inlägg lika glatt och färgsprakande som alltid.

Ta hand om dig nu.

Kram Lina

2010-05-03 @ 14:51:50
URL: http://www.linruz.se
vintageretroprinsessa säger



Hoppas att dagen vände till det bättre :)

du skulle fått en dos av oss skulle du nog nästan få ont i öronen av all färg och allt surr som bubblar ur mig :)

hi hihihihihihi.



Ha det finast



kram

2010-05-03 @ 15:00:01
URL: http://bambii.blogg.se/
Anonym säger

Det är en bumbo. Finns att köpa bland annat på barnens hus. Skitsmart! Och lätt att ha med sig! Finns även ett bord att köpa till. Den är av nåt gummiaktigt material så man kan ha den i duschen oxå. Dock inte i badet då den flyter. =D Kostar typ en femhundring.

http://www.babyland.se/babysitter-bumbo-lime_x_SB2.aspx

2010-05-03 @ 16:06:04
Maria säger

Jag har gröna gardiner från Dollar i mitt kök och det piggar upp jättemycket :) Sen har jag knallrosa vid mitt köksbord som oxå piggar upp. Mattor i samma färger hittade jag på rusta. Så jag känner mig väldigt pigg i mitt kök. Sen så tycker jag att du har valt helt rätt färg till banden. Vi hade blå men det hade varit läckert med grönt :) !!!

2010-05-03 @ 16:26:28
Jenni säger

Tack!



Haha, ja kanske vi ska ta och satsa på det. Bara du tar hand om det ekonomiska och allt runtomkring så bakar jag på ;-) Har nämligen hört att det är en massa röda siffror där!



Sen skulle jag vilja bestämma mina egna arbetstider också...kommer inte in före 08.00!!!

Nämen det låter inte illa...kolla upp det du så kör vi ;-)



KRAM

2010-05-03 @ 18:02:58
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/
Anne säger

Ja det mesta hänger ju på hur medgörliga barnen är när man ska ta sig för något om dagarna!

Jag älskar grönt, min favvofärg i livet! Holger kommer bli sååååå fin!

Ha det bäst vännen! Kram

2010-05-03 @ 18:12:28
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Popprinsessan säger

Jag förstår inte hur du hinner med allt!?!? Två små barn och allt pysslande - imponerande!



Jättekul idé med att stämpla text på en canvastavla! Blir lite inspirerad själv, men vet i sjutton när jag ska kunna testa... Kaoset här hemma är på långa vägar över och ute väntar två tomma pallkragar på att fyllas innan jag kan ta tag i något annat. Och det där med att jobba, vad är det för ett dumt påhitt? ;-)

Sara - Wilda Stenlyckan säger

Hejsan!



Snart är det inte så beige längre! Sommaren väntar runt hörnet ;-) Vi hade faktiskt sol idag!! Underbart! Så söt han är eran Holger och Luran är ju självklart söt som vanligt.

Nu är det inte så väldigt länge tills jag med får åka till Lycksele BB och hälsa på. Längtar väldigt mycket men det är också nervöst!

Så fin tavla du gjort med handavtryck och text! Tror jag måste härmas senare ;-) Vad har du använt dig av för färg till handavtrycket?

Sköt om dig och hoppas du får lite soool!! :-)

Kram Sara

2010-05-03 @ 20:16:12
URL: http://www.wildastenlyckan.blogspot.com/
Sockenvägens Söta säger

Maria - Tack för tipsen, ska spana efter mer färg på dollars i morgon å på torsta ska jag till stan, så då kan det nog bli en tur till Rusta med :-) Kram!

2010-05-03 @ 21:27:40
URL: http://lurans.blogg.se/
Nikita säger

vilka härliga bilder.. trots att dem är beiga så tkr ja dem var fina å inspirerande.



kram kram!!

2010-05-03 @ 22:01:23
URL: http://nikital.blogg.se/
Jessica säger

Re; Ahaa, jag hade också gärna haft en till hund, men ännu är det för tidigt. & för trångt för den delen ^



Du gör så fint jämt!

2010-05-04 @ 03:53:34
URL: http://kinne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: