Den som inga pengar har...




Den som inga pengar har kan inte köpa något
har jag på det mest pedagogiska vis försökt
förklara för vår älskade lilla Lura.






Och från att ha varit en liten slösa som sagt "köpa nytt"
om allt så har jag nu en ekonomisk liten dam som
håller hårt i sina slantar.

När jag frågade vad hon skulle köpa för dem
så svarade hon förståndigt "mat".

"Ojdå, vilken mat då?" frågade jag.
Makaroner blev det blixtsnabba svaret,
och så lite godis på OK sa hon dröjande.

Fast det får man göra först på lördag
sa hon och suckade och kollade på klockan.

(Hon är intresserad av både veckans dagar och
tid, men blandar ihop klockan och almanackan)

Då blev jag allt lite stolt över att min lilla tjej blivit
förståndig *ler*






Och det gulligaste av allt var när Luran kom och
gav mig en av sin guldpengar.

Förvånad frågade jag varför jag fick den?

Då sa Luran att jag skulle köpa en ny TV.

En stund innan hade jag nämligen sagt att TV:n var trasig
så det inte gick titta mer, och att det därför var tid
att gå till sängs... *skratt*

Behöver jag säga att vi dagligen får skratta
åt vår Luras finurlighet?!

Nu åker vi strax i väg till Dollars för att bunkra
tvättservetter, diskmedel och skurmedel.

Vi får se om Luran förvandlas till en
slösa när vi väl är där ;-)



* * *


Var gärna med i min tävling där ni kan vinna
3 blad med florabilder ur Nordens Flora,
samt en påse torkade trattkantareller.





Emeliie säger

Haha, det var då en finurlig och vettig liten dam :)

2010-09-02 @ 09:20:08
URL: http://handarbetshornan.blogspot.com
Russin säger

hihi, söta Luran.. hon är klok hon, nåå köpte du en ny tv då? hahaha..



krama sötungen från mig..

2010-09-02 @ 12:27:21
URL: http://enburkrussin.se
vintageretroprinsessa säger



Åhh spännande med dollars alltid är det nåt annat som slinker ner :)



Kom nyss hem från svampskgen och vilar benen :)

efter att ha vandrat i berget några timmar :)



ha det finast kram

2010-09-02 @ 14:33:40
URL: http://bambii.blogg.se/
Josefin säger

Hahaha ja barn är roliga. Om ni hittar en snygg och bra tv för pengarna så glöm inte bort att tipsa oss andra ;-)



Dollar store är ju en riktigt rolig butik. Brukar fara till den i Kramfors, där är det mycket bättre utbud än i Härnösand.



Hoppas ni får en bra dag (vilket jag inte tvivlar på när man kommer iväg till Dollar).



Kramar

2010-09-02 @ 14:54:45
Anne säger

Klok liten tjej, det måste hon ha ärvt efter sin rara mamma! Ha en fin dag vännen, KRAM

2010-09-03 @ 06:30:48
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Sara - Thaison säger

Hej,

Jag känner igen det där med pengar och klockan. Viktor är väldigt insyltat på "Om 5 minuter". Vet inte varför... Kanske jag har sagt det för mycket när han frågar om vi kan göra något och jag svara snart. Då frågar han "när är snart" och mitt svar är om 5 minuter. Imorse packade han ner vår katt i en väska och sa att han skulle åka till Sverige. Då frågade jag när och svaret blev "om 5 minuter".



Tess ville betala sist när vi var ute och åt middag. Då frågade hon hur många röda pengar det kostade. Här är färgerna på sedlarna röda eller gröna.



Visst är de roliga de små liven?!



stor kram till dig

2010-09-03 @ 07:44:57
URL: http://thaison.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger

Josefin - Ja du må tro att vi hade en toppen dag med massa shopping och trevligt besök hos Mamma Bus, å jag LOVAR att jag ska tipsa om jag hittar en platt TV för en guldpeng skratt Önskar dig en toppen fin helg! KRAM

2010-09-03 @ 08:44:02
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: