Julen varar ända till påska?!



Påskdekoration i form av blommor i äggskal,
en av favoriterna påsken 2011.



Så har 4:de advent snart förflutit. Vi har fejjat och donat,
 sängarna är renbäddade och övervåningen
nystädad
.

De flesta klapparna har slagits in och
vi har varit hos mormor och morfar där barnen
har fått klä deras gran.

Tre kulorsamma gren och allt på ungefär en
meters höjd
. Och så fick det förbli då det är det som
är charmen med en gran klädd av barnbarnen.

(Mormor är ingen julgransfaschist som jag är,
och tur är väl det så att barnen får klä granen 
någonstans  *ler*)

När jag städade övervåningen smög jag förresten ner Lurans
tomtearmé i en av jullådorna igen.

Luran har nämligen fått en tidigt julklapp som behövde placeras
på byrån
så att Bogge inte skulle ta sönder det.

Och i ärlighetens namn kändes det allt lite skönt att
plocka ner tomtarna. Men ännu njuter jag av
julen och jag har inte riktigt hunnit bli less än
otroligt nog...

Utan jag ser fram emot en veckas julspurt med bland annat
Ernst på TV:n och en uppesittare med bingolotto :-) 

Dock varar inte julen till påska här,
utan i mellandagarna säger jag hej då till
det mesta av julen.

Nu väntar en kopp te och sedan vår
sköna renbäddade säng på mig.


Ha en fin kväll!







Camilla säger

kikar in och önskar dig en underbar kommande julvecka! Jag har inte alls hunnit med bloggvärlden denna vecka så nu ska jag fortsätta läsa vad som hänt sen sist :) Ha det gott, KRAM <3

2011-12-18 @ 21:19:03
URL: http://norrena.blogspot.com
Anonym säger

Gokväll i stugan min vän!

Jag kan oxå tröttna lite på just tomtarna och det röda men resten brukar jag ha kvar ända fram till tjugonda knut, inte illa om jag får säga det själv ;).

Cd till bilen har vi haft mycke glädje av vid längre resor så det tror jag kidsen kommer gilla. Vi har inte heller köpt så många paket till barnen men de har ett antal kusiner som vi köper åt sen köper även jag till mina systrar och föräldrar så det blir en del paket.

Håller tummarna att miljonen kommer på nästa lott :).

Sov gott, kramar Ing-Britt

2011-12-18 @ 22:30:42
Anonym säger

Knäppis <3

2011-12-18 @ 22:45:01
Nina säger

Jo då farmor och farfar har köpt skidor till Sam. Annars hade vi nog måsta göra det själva ;)

Kan tänka mig att granen blev charmig. Ska ju synas att det är barnen som varit framme.

Vart firar ni jul iår?

Natti natti

2011-12-18 @ 22:45:49
URL: http://ninuz.blogg.se/
curlingmamman säger

Vi har inte plockat fram tomtarna än...så att vi inte(jag) ska hinna tröttna på dom!kram och ha en härlig måndag!

2011-12-19 @ 05:11:43
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Susan säger

Även här kommer julen till att försvinna och packas ner ganska snabbt efter jul...hihi.



Kramar

2011-12-19 @ 09:17:54
URL: http://susan.itelit.com
ansepanse säger

hade vi bott nästgårds hade Luran och Bogge gärna fått komma och klä granen till en meters höjd även här :) det låter underbart

bamsekramar vännen ♥

2011-12-19 @ 10:58:43
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Johanna - Mamma till Leija ♥ säger

Ja, tur de får klä granen nånstans, hihi! :)

Kram

2011-12-19 @ 11:44:14
URL: http://skuggis.wordpress.com
Anna-Lotta säger

vad praktiskt att låta barnen leva ut nån annanstans!! ha ha. jag blev riktigt nöjd med min i år men maken tycker jag e lite för mycket stilfascist och undrar varför det inte kan få vara lite hejsan hoppsan. men jag undrar ju tvärtom: varför måste det vara fult när det kan vara fint?

2011-12-19 @ 16:24:27
Therese - Sockenvägens Söta säger

Anna-Lotta - EXAKT :-D Vi förstår varandra du å jag fniss

2011-12-19 @ 21:58:59
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: