Älgfärsbiffar med chorizo



Denna bild tog jag i höstas. Nu räknar jag ner dagarna tills
det är dags igen... Alla som jagar vet vilken underbar
stund jag lyckats föreviga här!



Här kommer ett eget recept som jag totat ihop och tänkte
dela med mig av då det inte blev allt för tokigt.



Älgfärsbiffar med chorizo

ca 500-800 gr älgfärs
1 ägg
3-4 msk chilisås
4-6 soltorkade tomater +
1 msk av oljan de ligger i
1 chorizo korv
paprikapulver
svartpeppar
timjan
salt

+ vitlökscreme fraiche
till serveringen

Gör så här:

Blanda ihop älgfärs, ägg, chilisås med
soltorkade tomater och en chorizokorv som
hacktas mycket fint. Tillsätt även oljan
från de soltorkade tomaterna samt
kryddorna efter smak.

Arbeta ihop allt och låt färsen vila lite
innan du steker små biffar på medelhög
värme.

Servera med potatis, pasta, ris och/eller
grönsaker av något slag.

En stor klick vitlökscreme fraiche
blir pricken över i:et.

Smaklig måltid!


Ps. I dag tipsar jag om hur man fixar lugn och ro
i sitt hem i Blomsters blogg. Ds.





Emelie - Mamman som älskar vitt säger

Ja det är verkligen jätte skönt :P han har alltid sovit såhär... Och de sägs vi är bortskämda.... Men vi vet ju att, det kan faktiskt vända !! :P ha ha ha. MInns när han var förskyld innan jul, då han vaknade på nätterna å vi fick suga ur näsan, vad trött man var... men tänk de som vaknar hela nätterna eller inte sover alls... såjag ska inte klaga....



Kram kram

2011-03-02 @ 16:17:51
URL: http://eeeileme.blogg.se/
Johanna säger

Skulle aldrig läst detta. Blev ju hungrig ;)

2011-03-02 @ 22:12:59
URL: http://skuggis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: