Inget julpirr alls



Tips! Espressokoppar fungerar utmärkt
som lyktor till värmeljus.



Efter att ha bläddrat igenom Drömhem & trädgårdar
kan jag konstatera dels att annonserna/reklamen är
nästintill intressantare än själva tidningen, dels att jag
gjorde rätt då jag sade upp prenumerationen av denna
tidningen för några år sedan.

För detta julnummer skulle lika gärna kunna vara
fjolårets, eller året innan det... Konceptet är det
samma, och innehållet lika så.

Tidningen känns "gammal" helt enkelt.





Små glasburkar (från sill, gelé, marmelader m.m)
blir också fina små lyktor.



För rubriken NY TREND! Läckra minigranar
säger väl allt?! Minigranar i glasburkar har vi
sett i några år nu, och bordsjulgranen var
poppulär redan då jag var liten...

Att samla en hög röda saker och säga att
det är julinspiration, eller rada upp en massa
shoppingtips i en tid då det konsumeras nog som
det är, det framkallar inga julpirr hos mig i alla fall...





Jag har tre geléglas som jag fått av min mormor
som jag håller extra kära, liknande går säkert
att fynda på loppis för en billig peng!


Dock läste jag artikeln om julkulefabriken i
Finland med behållning, och laxcarpaccion med
äpple från medelhavsbuffén
kommer jag nog att
laga - om inte till jul så kanske till nyår.

Men smaken är som baken,
du kanske gillar tidningen :-)






Tina säger

Hej hjärtat! Men hur är det med din fot egentligen? Usch din stackare! Här är läget oförändrat. Lite feber, lite hosta och snor men lillhönan busar på som vanligt. Hon får vara hemma imorgon oxå. Försöker tränga bort tankarna på jobbet. Har tagit med mig en del papper hem men Tuva är grymt uttråkad så det är svårt för mig att sätta mig ner och jobba. Tänk om farmor och farfar hade velat ha henne några timmar....Åh vilket önsketänkande...Hoppas du får besked av chefen snart gumman! KRAM!

2011-10-27 @ 09:12:10
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Ing-Britt säger

Hej Vännen!

Jag kan hålla med dig om att den inte känns ny precis men ändå tyckte jag den var ok. Fastnade vid repotaget av det gamla kapellet som var ombyggt till bostad. Kanske för att jag går och drömmer om ett ombyggt missionshus som ligger utanför vårt samhälle. Och drömmen kan bli sann ;) den ingår i ett gäng fastigheter vi ev ska ta över. Lite högt pris just nu men vi hoppas kunna pruta lite (eller ganska mycke). Ja ja drömma får man ju.

Lycka till med målningen idag, vi får väl se resultatet nån dag.

Många kramar Ing-Britt

2011-10-27 @ 09:36:06
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Miranda säger

Jag garanterar dig att det blir mycket intressant läsande den 15:e november ;-)

2011-10-27 @ 09:42:37
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Johanna - Mamma till Leija ♥ säger

Så trist att tidningen inte va nån höjdare...

Ha en bra dag!

Kramar

2011-10-27 @ 09:44:34
URL: http://skuggis.wordpress.com
Josefin säger

Vad trist.. känns som att tidningen snöat in lite. Men i och med alla bloggarna får jag lagom med inspiration inför och under julen :) Det kan räcka för mig. Och jag längtar jätte mycket efter julen. Hoppas du får ditt julpirr snart.



Kram Josefin

2011-10-27 @ 10:47:31
URL: http://villacarllarsson.blogspot.com
Mamma Russin säger

hej hopp..



usch ja, jag tycker många julnummer är så .. men men det blir väl bristvara att hitta på nya julpyssel kanske.. ;)



jag jobbar i helgen och ska bläddra försiktigt i julnumren där tänkte jag..;)



Köpte en ny tidning Livet på landet som jag gillade, har du kollat in den ? inget julnummer med helt ok tidning.. :)



kramkram

2011-10-27 @ 10:49:20
URL: http://enburkrussin.se
FruOlsson ♥ MammaTillTre säger

Tråkigt att det inte stod nått "nytt" där i. Det är ju för NYA tips och idéer man köper såna tidningar kan jag tycka.

Då gör du inte det misstaget igen antar jag? Bojkotta Drömhem & trädgårdar! ;D



Kramar

2011-10-27 @ 11:26:23
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
ansepanse säger

ajdå, sådana geléglas hade jag också men jag slängde dem :(

jag köper nu inte sådana tidningar så jag vet inte :)

ha en bra dag och hoppas att lilla fossingen inte gör alltför ont idag

bamsekramar

2011-10-27 @ 11:30:25
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Emelie - Emelies Christmas säger

Jag blev också lite besviken på den tidningen faktiskt! Men igår köpte jag ju Allt i hemmet's julnummer och den var hur bra som helst. Precis så vill jag att en jultidning ska vara! :) Rekommenderas!

2011-10-27 @ 11:39:49
URL: http://emelieschristmas.blogg.se/
Emelie - Mamman som älskar vitt säger

Ne men Härnösand och Kramfors har haft ett dollar. Men man har sällan åkt dit, är ju 6 mil till hsand och ca 10 till kramfors.. Men nu har vi ett i Sundsvall :D ska vara det största i kedjan eller om det var norrland?! Så jag ser framemot att gå dit och kolla.. :) Men tror jag väntar några dagar som sagt när de flesta vart och kollat.



Hahaha ja, jag antar det kommer fler rackartyg...........:D :D

2011-10-27 @ 11:54:48
URL: http://njutensmula.se
FruOlsson ♥ MammaTillTre säger

Sv; haha, tack förresten för din busvissling ;) hihi! <3

2011-10-27 @ 12:10:09
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Lizas Lantliv säger

Hej vännen!



Hur går det med renoverandet?

Usch så tråkigt när det inte är nåt nytt i tidningarna, man blir lite besviken o dom kostar ju ändå en slant..

Har inte unnat mig en ända än men det kliar i fingrarna nu, fast jag tycker redan jag hittat såå mycket inspiration här på datorn oxå!



Kramar Liza

2011-10-27 @ 12:43:53
URL: http://lizaslantliv.blogspot.com/
Josefin säger

Det låter som att man ska hålla sig borta från den tidingen om man vill ha bra tips. Man vill ju ha lite nya och roliga idéer och recept.



Får du alltid julkänslor innan jul? Jag saknar verkligen de känslorna man hade som barn, nu brukar mina julkänslor komma nån gång i januari då allt är bortplockat. Det är så tråkigt, jag vill ha julkänslor samma dag som jag tar fram allt julpynt (jag älskar julpynt och har massvis med tomtar och glitter). Det är mysigt i december, men de där riktiga julkänslorna finns inte där.



Kramar

2011-10-27 @ 14:48:42
Therese - Sockenvägens Söta säger

Josefin - Ja, jag har en liten julgalning inom mig, redan till midsommar, semestertider börjar jag tänka på julen ler Köper gärna julklappar i tid och tjuvstartar med glögg i slutet av oktober, köpte Blossas alkfria äppelglögg i dag tex. Ska njuta av den, clementiner och Allt i hemmets julnummer i kväll ler Vill skapa en mysig stämning, utan hets, stress, utan bara värme, pyssel, mys, dofter och ljus så att mina barn får en lika positiv bild av julen som jag fick som barn. Sedan jag fick barn själv blev julen åter igen en myshögtid som jag vill skapa egna traditioner kring - du kommer förhoppningsvis känna så med å få de rätta känslorna, håller tummarna för det! KRAM <3

2011-10-27 @ 15:24:07
URL: http://lurans.blogg.se/
Cissi säger

Julen är väl ganska "samma varje år" men visst kanske det vore kul med lite nytt/nytänk i en NY tidning ;)

2011-10-27 @ 15:54:18
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Josefin säger

Så mysigt du beskriver det! :-) Jag hoppas som du skriver att det blir extra julkänslor när man har barn. Jag gillar också julen och tycker att det är mysigt, men oftast blir det så stressigt de sista dagarna. Det är smart att börja med julklapparna i tid. Haha man har ju fått lite glimtar av att du varit inne på julen tidigt i tankarna även på sommaren ;-)



Kramar

2011-10-27 @ 23:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: