Är jag, min familj, och övriga Doroteabor mindre värda?




Hälso- och sjukvårdslagen (1982:763) och fler andra lagtexter
finns för att se till att befolkningen i Sverige får en god och säker vård,
  lika villkor.

Nu urholkas den rättigheten för oss kommuninvånare i Dorotea.

Från och med i dag, tisdagen den 31 januari 2012 ska vår
 sjukstuga nämligen sluta att tillhandahålla akutsjukvård.

Sjukstugan kommer att vara öppen 08.00-17.00.
Helgerna är det stängt. Punkt.

Nåde den som blir sjuk efter kontorstid.

Med de stora avstånd som råder, usla vägförhållanden och
en ambulanshelikopter i Lycksele som många gånger inte kan lyfta/landa
på grund av väderförhållanden, eller är på en annan utryckning,
frågar man sig hur vi ska klara oss?!

Lägg till det att vår enda ambulans enligt beslut numera också
ska serva Åsele som förlorar sin ambulans. Ambulanspersonalen
lär få åka som skottspolar och det kommer att vara som att
spela tysk roulett
den gången man verkligen behöver
vård i ett akut läge.

Vid en stroke, hjärtinfarkt,
ett barn som får andningssvårigheter m.m.
är TIDEN helt avgörande. Sekunder talar man om.

För oss Doroteabor kan akutvården om det vill sig
illa vara timmar bort...

Detta var verkligen inte vad jag hade i åtanke då jag
 och min familj flyttade "hem". Och jag tvivlar starkt på att
någon vid sina sinnens fulla bruk vill flytta till en kommun som
inga akutplatser har. Detta är en dödsdom på fler än ett
sätt
således.

Ska vi då bara lägga oss ner och dö?
(Vilket förvisso är det vi har att se fram emot
om olyckan skulle vara framme och ambulans inte
skulle finnas tillgänglig...)

Men, NEJ!






I dag ockuperar kommunmedborgarna sjukstugan!!!

Civilkurage
eller civilolydnad, det är en definitionsfråga.

I mina ögon är det i varje fall ett tecken på att vi
kommunmedborgare inte ger upp och låter oss köras
över av landstingspolitiker


Som statsvetare ser jag flera problem med det fattade beslutet,
dels tycks den politiska transparansen varit liten, dels funderar
jag över beslutets, om inte laglighet (med tanke på rätten till lika vård),
 legitimitet. Hur kan berörda, och faktiskt folkvalda politiker,
svika sina väljare på detta sätt?

Vidare blir ansvarsutkrävandet svårt då få tycks kännas vid
och stå för det fattade beslutet.

 Konsekvens- och konsnadsanalyser
på lång sikt
skulle jag också vilja se.

De "besparingar" som tillsynes skall vara just besparingar
kan mycket väl visa sig vara det motsatta.

Bara det att ambulans och ambulanshelikopter kommer
att få fler utryckningar kommer att kosta...

För att inte tala om den eftervård och rehabiliteringar
det kan komma att bli frågan om för de patienter som inte
får vård i tid
:-/

Nu är jag emellertid inte insatt i frågan, vilket jag villigt erkänner.

Dock kan jag konstatera att man inte kan bespara till vilket pris som
hellst
. Det finns ALLTID andra alternativ. För när det gäller
frågan om liv och död, ja då borde debit och kredit i
Landstingets budget
vara av sekundär betydelse!

Liksom politisk/ideologiskt hemvist. Eller vart
i Västerbotten buslutsfattarna bor
- rimligtvis borde
de vilja att hela länet (och inte enbart kusten)
ska ha förutsättningar för att utvecklas?!

I den här frågan hoppas, tror och ber jag att
det sunda förnuftet ska få råda och att beslutet omprövas!

En stor eloge till intiativtagare och alla de medborgare
i kommunen
(och runt om i Sverige) som engagerar sig
i frågan! Ni ger hopp och framtidstro


HÄR kan ni läsa mer om ockupationen.





Maja - med rötter i Dorotea säger

Bra skrivet Therese! Detta hoppas jag blir ett upprop och startskott som gör att ni får behålla akutplatserna, om inte i nuvarande form, i alla fall i någon tappning!!! JAG VISAR MITT STÖD genom denna kommentar, och jag hoppas att ni som kikar in här under dagen också ger ert stöd, för även om vi runt om i landet inte berörs av just detta beslut så tycker jag att ALLA har rätt till en dräglig hälso- och sjukvård!!! Så även Therese och hennes familj och naturligtvis ALLA DOROTEABOR. Kämpa på!!!

Jag kommer att följa utvecklingen på vk.se och kan även rekommendera er att kika in till Ingrid i Bellvik ingridibellvik.blogg.se där också hon skriver om detta brännande beslut!

/Maja

2012-01-31 @ 08:32:34
gunsan säger

Jag kliver in här o visar mitt stöd också, förstår inte resonemanget att man ska ta bort akutplatser, hur tänker man då?



Dessa människor kan inte leva i verkligheten!!



Jag kan bara säga Kämpa Kämpa, o jag håller tummar o tår för att de ska lyssna på er;)



kramizzzzz

2012-01-31 @ 08:54:32
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Ing-Britt säger

Hej igen!



Fy f-n säger jag bara... Ibland undrar man hur de som styr vårt land tänker. I storstäderna är det brist på bostäder och vi uppmutras att flytta ut till småorterna. Svårt är det när de de drar in på lokaltrafik och div bekvämligheter men när inte ens människors liv prioriteras ja då undrar man...!!??



Hoppas verkligen ni lyckas i er kamp.

Många kramar Ing-Britt

2012-01-31 @ 08:57:55
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Vendela säger

Ja det är ju inte klokt det här. Man undrar ju om de helt krasst förväntar sig att folk ska flytta därifrån så de får stänga ner hela inlandet. Känns som att det är det de är ute efter....eller de kanske rent av kallt förväntar sig att folk ska självdö sakta men säkert...ett långsamt massmord...



Fattar fan inte hur de har tänkt sig att EN ENDA ambulans ska klara hela Dorotea kommun (som ju är ett ganska stort område när man räknar med fjällvärlden) samt Åsele kommun??



Hoppas det blir bra anslutning nere på sjukan idag!



Kramis

2012-01-31 @ 09:06:03
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Johanna - Mamma till Leija ♥ säger

Men va trist! Stå på er! Det får ju inte gå till hur som helst... :(

Sv: Självklart kommer det en bild eller tre på prinsessan! :)

Kram

2012-01-31 @ 09:14:50
URL: http://skuggis.wordpress.com
Nina säger

Ja detta är så jävla sjukt. Man känner sig inget värt bara för att man vill bo här. Blir så jäkla förbannad! Förstår inte hur dom kan göra så här mot oss. Våra barn!

Nu måste man bli ännu mer rädd och orolig för att nått ska hända.

Tänk nu när slalombacken har öppnat på kvällarna. Tänk om något barn ramlar och bryter benet! Nä men ligg där i några timmar och vänta... För du är inte värd hjälp. Fy fan!



Ha en bra dag Tesselido!

Kramar

2012-01-31 @ 09:23:11
URL: http://ninuz.blogg.se/
På krigsstigen säger

Bra skrivet, och trots att du hävdar att du är dåligt insatt satte du huvudet på spiken! Som du säger med ökade kostnade, som många vet pågår en "strokekampanj" där TID ÄR LIV. Så med den ökade tiden innan vård fås ökar skadan och därmed blir rehabiliteringen större... ja allt i detta fall kommer leda till ökade kostnade.

Det känns som om de bara flyttat kostnaderna till annat men i slutänden kommer det troligtvis kosta ännu mer.

Tänk om någon av dessa beslutsfattare vågat bosätta sig i älskade lilla Dorotea i något år med sina barn, nä de hade aldrig vågat för det hade varit alldeles för otryckt för dem.

2012-01-31 @ 09:34:15
Anna-Lotta säger

det här är en debattartikel. in med den bara!!

2012-01-31 @ 09:38:37
Tina säger

Fy f-n vad arg jag blir när jag läser ditt inlägg! Hur f-n tänker politikerna egentligen? Ursäkta alla svordomar men jag tycker de var på sin plats här idag. Vad duktig du är som har gått ner hjärtat! Jag har oxå plockat bort godis och bakverk. Kakor och sånt är inte så svårt för mig att ta bort men godis däremot....Hoppas du får en fin dag diag hjärtat! Massor av kramar!

2012-01-31 @ 09:45:14
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Nisse säger

Jag hamnade här tack vare en länk på VK och kan bara applådera det du skriver!!!!!! Jag hoppas media uppmärksammar det här för det verkar vara det ända sättet att få politikerna att stå till svar, för i massmedias ljus brukar det vara svårare att försvara sina beslut och besparingar............

2012-01-31 @ 09:45:39
Anna-Lotta säger

man blir ju vansinnig. har vi inte råd med en fungerande sjukvådr, skola och omsorg i (hela) sverige? det finns så många dumsnåla förslag och åtgärder. hoppas hela dorotea fortsätter skrika och slåss. vägra!!

2012-01-31 @ 09:45:39
FW säger

Ge er inte!!!!!!! Hoppas uppslutningen blir stor och att alla ställer upp för viktiga frågan

2012-01-31 @ 09:50:41
Nadja säger

Det "lustiga" är att när min pappa var till Lycksele lasarett igår så visar det sig att de håller på att bygga om i entrén där. Toppen, verkligen.. Men man funderar ju på hur viktigt det kan vara om man hellre lägger pengarna på det än på sjukvården här. Snacka om felprioriteringar!

2012-01-31 @ 10:01:48
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Sussi säger

Jag hoppas också att beslutet omprövas. Det låter ju helt sjukt! Förstår att ni är upprörda. Men det är väl så att ingen av politikerna som bestämmer bor i er lilla ort?



Kramisar

2012-01-31 @ 10:47:05
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Anonym säger

Engagera dig politiskt istället för att gnälla över besluten i efterhand... ett tips bara..........

2012-01-31 @ 11:38:16
ansepanse säger

hoppas att ni får behålla akuten där i byn, det är som hos oss, vi har ju inte så långa sträckor som ni men ögonmottagningen i den stad vi tillhör ungefär 12 km härifrån finns inte mer, de kommer dit en dag i veckan från länssjukhuset dit jag alltid får åka med mina ögon och det ligger ungefär 40 km härifrån

håller tummarna

Sv: jag är lite knäpp :D eller hur?

en bra dag till dig vännen - bamsekramen ♥

2012-01-31 @ 11:38:21
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Frippe säger

Nadjas kommentar ovan: du förstår välll att de måste förtärka ingången på lassa nu när det komer bli ännu mer "tryck" där då alla ni dorrobor ska knökas in ;0D

2012-01-31 @ 11:41:27
Birgitta i Vännäs säger

Jag stödjer er till 100%, fortsätt kämpa! Medborgerligt engagemang behövs.

2012-01-31 @ 12:17:47
åsa säger

Bra skrivit Therese

Att vi tappar ambulansen känns hemskt, snacka om att vi inlandsbor är mindre värda.

Vet inte om Du var på mötet med Peter Olofsson och ifall han sa någonting vettigt eller om det mest bara blev flosker.

Till veckan är det Åseles tur, då kommer J vara med på mötet och om han får chansen lär han inte vara tyst.

Det är hemskt, man hör på tv/radio och läser i tidningar hur viktigt det är att vara snabb i samband med hjärta, stroke etc men nu kan vi få vänta till vi är grönsak/död pga brist på ambulans/vård.



Till den som skrev kommentaren 11.38.16 att engagera sig politiskt hjälper inte alltid, tyvärr, här i Åsele har alla de politiska partierna försökt stoppa indragning av ambulans med Landstingets beslut står fast.

2012-01-31 @ 12:24:36
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Madde säger

nej men fy!! det är ju inte klokt som dem bär sig åt!! Hoppas verkligen dem ändrar beslutet! Man måste ju kunna få vård när man behöver, vi väljer ju inte att bli sjuka och inte heller vilken tid på dygnet!!



Politiker är ett släkte för sig!



kram

2012-01-31 @ 13:08:32
URL: http://maddiznilsson.blogg.se/
Hemma hos Bus säger

Ett jättebra inlägg av dig Therese. Tilläggas ska även att eran ambulans servar oss jättemycket eftersom vi också drabbades av indragning av en amb för några år sedan. Visst är de skit allt!!! Hoppas att politikerna snart vaknar för vi kör snart skiten ur oss och våra innevånare invaggas i falsk tryggeht vad gäller resurser. Hoppas att du iaf ahar det bra. Kram

2012-01-31 @ 13:17:05
carina säger

Det är ju rent ut f*bannat hur dom tänker!!!!!

Har människorna inget värde längre????

Håller tummarna att ni får er röst hörd :))

Kramen♥

2012-01-31 @ 13:26:08
URL: http://Izors-blog.bloggspot.com
Helen säger

Bra skrivet! Man kan inte spara in på människors liv, i slutändan blir det en väldigt dyr räkning att betala! Lite civil olydnad kan behövs ibland, vi svenskar är lite för lagom och snälla ibland (jag också!)

2012-01-31 @ 13:27:56
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com
curlingmamman säger

Galet, stå på er! kramar i massor

2012-01-31 @ 13:29:58
URL: http://blogg.amelia.se/curlingmamman/
Petra säger

Fan alltså va arg man blir när man läser detta! Helt jävla sjukt ju (ursäkta språket)

Människors liv kan man inte spela spel med men de e ju precis de dom gör! AHHH!! Förbannad!!!!!!!!



Sv: Ja de är en perfekt gåva kan jag lova. (de rimmade visst )

Underbara änglar du har i bloggen.

2012-01-31 @ 13:35:49
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Alfva säger

Riktigt bra skrivet - klart ni ska ha precis samma möjligheter och rättigheter som alla andra!

KRam

2012-01-31 @ 13:54:00
URL: http://alfvan.wordpress.com
Russin säger

men kära nån hur tänker de här då ?? GALET!!!! Klart ni ska ha sjukvård som alla andra.. eller betalar ni mindre skatt och sånt skit då ? ;)



stå på er och hoppas ni får det ni har rätt till..

kram

2012-01-31 @ 14:27:56
URL: http://russinsdagbok.se
CiliaH säger

Tala om att man kan undra hur de här politikerna tänker! Stå på er!



Kram

2012-01-31 @ 16:07:41
URL: http://ugglehuset.se
Marie säger

Bra skrivet! Det är så tragiskt hur man kan välja att spara in pengar på något som är så viktigt!

2012-01-31 @ 16:16:36
Cissi säger

Fruktansvärt och att man ens får göra så är ju konstigt och ja, fruktansvärt!

2012-01-31 @ 16:30:39
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/
fia säger

Jag ger er alla hela mitt stöd och hur har dom tänkt???Nä just ja det är ju det dom inte gör .

Detta är sånt jag går i taket för .Blir så ända in i hel.... förbannad!!!

Stor kram till alla !

2012-01-31 @ 17:11:20
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Miranda säger

Till Nadja, i Lycksele håller dom på att bygga om entrén inte för att det skall bli lyxigare, men för att det kommer att bli en gemensam reception. Alltså, alla receptioner på olika avdelningar kommer att försvinna och det kommer att bli en gemensam reception för samtliga avdelningar/kliniker i entrén. Fick ett brev om detta då jag var på ögonkliniken sist....Det är alltså inte en felprioriteringar, men som allt annat, en indragning =(



Sen detta med Dorotea, jag tror det är försent. Dom har redan bestämt sig. Det skall inte finnas människor i glesbygden. Med stor sannolikhet kommer någon människa att stryka med...



Den 27 februari kommer det om detta i Uppdrag Granskning. Kända ansikten från Åsele kommer att vara med!



Super bra skrivit Therese. Du kan verkligen konsten att få ned det på papper! Ha en fin dag!

2012-01-31 @ 17:38:37
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Linda Olsson säger

Men hallå, helt otroligt ju! Jag håller på er och hoppas att de lyssnar! Helt sinnes ju! Man blir ju mörkrädd!



Kramar <3

2012-01-31 @ 18:51:39
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Annika - kort & gott säger

Man kan tycka att i välfärdens Sverige borde likvärdig vård vara en självklar sak! Tyvärr är det inte så och man kan ju undra hur mycket man kan spara när man sätter människors liv i fara.

kram Annika

2012-01-31 @ 19:19:41
URL: http://annikakortogott.blogspot.com/
maria säger

Hoppas att det ordnar sej! kram

2012-01-31 @ 19:38:37
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
krajamaria säger

Jag förstår att du blir upprörd! Det är ju vansinne! Verkar inte som att man ska kunna bo över hela Sverige, men inte kan väll alla bo i städerna heller??

2012-01-31 @ 20:04:41
URL: http://krajamaria.blogspot.com
Malin säger

BRA skrivet Therese!!! Jag kan inget annat göra än att hålla med dej i vartenda ord!! Det är mer än sjukt! Vansinne!!

Hade jag inte varit ensam hemma, hade jag pillrat ner på sjukstugan och visat mitt stöd! Men nu kan jag bara pillra till sängs.

Vi får ändå hålla tummarna och hoppas på det bästa, fast det verkar ganska så kört! =(



Kramar!

2012-01-31 @ 20:44:50
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Camilla säger

Nej, fy sjutton vilket bakslag!! Tyvärr ser jag samma fenomen på flera orter här hos oss. Lägg sedan till att alla inom sjukvården inte behärskar svenska vilket resulterat flera gånger i att ambulansen åkt till fel adress, ibland till och med till helt fel by... Håller tummarna för att det ordnar sig där hos er men politiker har ju ofta en förmåga att prata i positiva tongångar innan ett val för att sedan när de väl är invalda plötsligt har glömt allt vad de lovat... Kämparkramar <3

2012-01-31 @ 20:47:38
URL: http://norrena.blogspot.com
Jess säger

Upprörande! Man tror att man bor i ett välfärdssamhälle, så fel man kan ha...

2012-01-31 @ 20:49:26
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Petra säger

Sv: Ja den kan jag varmt rekommendera. Ja om du inte e med i tävlingen så kan jag kanske ha en chans ;) Lika mkt tur i tävlingarna numera?

2012-01-31 @ 20:54:23
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Emilia säger

Vad arg jag blir!! Man tror det är ett dumt skämt... FÅR den ens vara så???? Helt sjukt!!

KRAM

2012-01-31 @ 20:57:59
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Emilia säger

Vad arg jag blir!! Man tror det är ett dumt skämt... FÅR den ens vara så???? Helt sjukt!!

KRAM

2012-01-31 @ 20:58:16
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Nina säger

Är väl lika bra att man flyttar! Det är ju de dom vill...

2012-01-31 @ 21:06:26
URL: http://ninuz.blogg.se/
cecce säger

Nää! vad trist!! Usch och fy för dem som bestämt detta. Sitter här och blir arg!! Antar att de som bestämmer själva bor på annan ort. Hoppas verkligen att er ockupation bar frukt och att kommungubbar och annat bestämmande folk tar sitt förnuft till fånga! Jag håller på er! Heja!!!

2012-01-31 @ 21:12:19
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Linda säger

Helt sjuk låter det, alla ska kunna känna sig trygga och veta att det finns vård att få inom rimligt avstånd då den behövs.

Jag som tycker vi har dålig vård och långt till den, och då har vi både ambulans och akuten bara ner för backen. Dock kan ju ambulansen vara långt borta också. Detta gör ju att Taxi har fått ta många sjukresor som egentligen borde tagits av en ambulans. Efter att ha bott i en storstad kan en sådan sak som att det är 10 mil till närmsta sjukhus stressa mig lite...så jag förstår er oro.

Kramar

2012-01-31 @ 22:04:10
URL: http://uppochnervandahuset.se
Vendela säger

Måste fråga om du vet när det kommer på Uppdrag Granskning? För visst var det de som skulle komma ikväll?



Jag håller tummarna för er i Dorotea - skitbra initiativ av kommunborna!



KRAM

2012-01-31 @ 22:40:30
URL: http://vendelasextioatta.blogg.se/
Erica AKA Tomtens Dotter säger

Bra rutet! Jag förstår ilskan, oron och frustrationen. Men... det sjukaste i sammanhanget är att man inte ser till en helhet!



För om man...

1. skär i vården så leder det till...

2. att sjukskrivningarna - och därmed kostnaden för den allmänna sjukförsäkringen - ökar.



Om vi dessutom ska dra det till ytterligheter: En 17-åring avlider på grund av att det inte finns någon akutsjukvård att tillgå så är det inte bara en privat tragedi. Det är en samhällsekonomisk katastrof. Ett barn har (ur ekonomisk synvinkel) enbart legat samhället till last och kommer att "betala sin skuld till samhället" när vederbörande får ett jobb och börjar betala skatt. Varje ung person som dör är faktiskt inte bara en tragedi för familj och omgivning - det är en samhällsekonomisk katastrof.



Det gör mig så förbannad att politikerna inte verkar titta på helheten, utan varje samhällsfunktion verkar ses som en egen ekonomisk enhet som inte har någon påverkan på de andra funktionerna.



En vän till mig har precis haft cancer. Tumören är borta, allt ser okej ut och hon är frisk, men eftersom risken för återfall är stor under de första åren så ska man ju gå på regelbundna kontroller. Hon fick TJATA sig till en röntgenundersökning - för att det kostar en massa pengar. Men hur mycket kostar det inte för varje patient som blir sjuk igen? Ju tidigare det upptäcks destå lättare är det att "laga".



Även om det inte hjälper i sakfrågan så skickar jag mitt stöd.



Kramar

2012-01-31 @ 22:51:40
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Ing-Britt säger

Hejsan!

Vilken respons du har fått gumman. Hoppas att det fortfarande finns protesterande folk vid akutstugan och att era röster blir hörda.

Har nyss hunnit måla lite på mitt nya projekt efter att jag kommit hem från jobbet och ska nu krypa ner under täcket.

Hoppade mest in för att önska dig en god natts sömn.

Många nattiskramar Ing-Britt

2012-01-31 @ 22:58:27
URL: http://hemodrommar.blogspot.com
Therese - Sockenvägens Söta säger

Samtliga utan blogg - TACK för ert stöd i frågan och för att ni är solidariska mot Doroteaborna i kampen för en grundläggande hälso och sjukvård med akutvård. Till anonym så kan jag bara säga att jag funderar på politiskt engagemang, men har faktiskt aktivt röstat i både kommun, landstings och riskdagval, med personröster. Med förhoppning att dessa representanter ska ha min kommun/regions bästa för ögonen... Så klagar gör jag inte, jag ventilerar åsikter och är beredd att ta en diskussion, något en levande demokrati behöver! Dessutom har jag aldrig problem att stå för det jag tycker och tänker, till skillnad från dig ;-D

2012-02-01 @ 07:30:59
URL: http://lurans.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger

Samtliga utan blogg - TACK för ert stöd i frågan och för att ni är solidariska mot Doroteaborna i kampen för en grundläggande hälso och sjukvård med akutvård. Till anonym så kan jag bara säga att jag funderar på politiskt engagemang, men har faktiskt aktivt röstat i både kommun, landstings och riskdagval, med personröster. Med förhoppning att dessa representanter ska ha min kommun/regions bästa för ögonen... Så klagar gör jag inte, jag ventilerar åsikter och är beredd att ta en diskussion, något en levande demokrati behöver! Dessutom har jag aldrig problem att stå för det jag tycker och tänker, till skillnad från dig ;-D

2012-02-01 @ 07:31:05
URL: http://lurans.blogg.se/
Susan säger

Men herregud...helt sjukt. Man kan väl för f*n inte riskera människors liv?? Usch...jag blir arg då jag läser detta....helt galet.



Kramar

2012-02-01 @ 07:58:39
URL: http://susan.itelit.com
Erika säger

Ja, man blir så förbannad,arg & frustrerad! Dom tar långsamt livet av inlandet & våra liv känns definitivt mindre värda. Jag var nere på sjukan igår när Jonas Ullén tog med sig HELA skolan & tågade ner...det var mäktigt! Nu får vi fortsätta & kämpa & hoppas att politikerna tar sitt förnuft till fånga, för jag är då INTE nöjd med 2 platser på BVG. Jag vill se ett permanent & förnuftig lösning.

2012-02-01 @ 09:28:28
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Anna-Lotta säger

åååh vad du e bra! svar på tal.

2012-02-01 @ 09:49:42
Nadja säger

Miranda - Okey, då förstår jag lite bättre varför det läggs ner pengar på det. Fick dock höra att det var en ganska stor summa och tycker att det kan vara ett konstigt sätt att "spara in" på. Jag gissar ju på att pengarna inte bara kommer gå till att bygga om för att spara pengar utan med största sannolikhet kommer det läggas några kronor på att göra det fint också och det kan man ju ifrågasätta när det dras in på andra, viktigare, saker.

2012-02-01 @ 11:58:47
URL: http://erikssonnadja.blogg.se/
Eva säger

Superbra skrivit!!!

Och jag håller med i vad flera redan har nämnt, att du skulle passa toppenbra som lokalpolitiker! Du marknadsför verkligen Dorotea på det allra bästa sätt och du kan verkligen tala dig varm för ortens framtid, ja ditt hjärta klappar verkligen för Dorotea! Du har mitt fulla stöd och jag skulle peppa alla jag känner att rösta på dig :)



Det är gräsligt det som händer nere hos er. Det känns som att Västerbottenspolitikerna vill avbefolka alla inlandsorterna och helst alla småbyar. Det är så sorgligt! Avstånden är långa. Akutsjukvård är ett måste inom rimligt avstånd om folk ska ha en chans att överleva.



Håller alla mina tummar & tår att politikerna tar tillbaka sitt beslut och lyssnar på er!



VARM kram från Eva

2012-02-01 @ 17:03:53
URL: http://cloudberrie.blogspot.com
Marika säger

Hej du, jag länkade till min facebooksida - tyckte att det var ett förbaskat bra inlägg! Morr!



Hoppas det var ok!

Kram på dig från ett ganska kallt Skåne (med våra mått mätt alltså!)

2012-02-06 @ 15:56:15
URL: http://marikaobenson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: