Envishet snarare än motivation


En lerig väg, duggregn, dis och ett par plusgrader.
Härliga förutsättningar ;-P


Här är det i dag grått och regnigt. Inte alls en sådan
dag man längtar efter att dra på sig träningskläder och
skor och ge sig ut på ett pass.

Men det är väl just sådana här dagar som
man inte ska ge sig, utan ta fram den där inneboende
envisheten
och djälvar annammat och bege sig ut?!

För hur gärna jag skulle vilja säga att jag känner
sprudlande motivation* så skulle det vara en
stor fet lögn. Jag kom ut på enbart envishet
och inget annat.

Hur är det för er, är träning en vana och ett behov
i ur och skur
? Eller går ni med mest på vilja
och envishet?

(Snälla skriv nu att det blir en vana och ett behov bara
 man är envis och håller ut, annars tappar jag modet och
 blir helt nedslagen *fniss*)

Jag har klurat en hel del på det där med motivation
och karaktär på sistone, och kommit fram till att
jag faktiskt inte besitter någon av dem i någon
större utsträckning. Däremot har jag en
enorm envishet som bevisligen duger
väl så bra
!

Här började dagen annars rätt så mysigt med
att barnen vaknade snett innan 05.00 och ville ha
skönhetssalong innan förskolan. Hår har flätats,
smycken hängts kring halsar och läppar
både bror och syster har fått glittrande
läppglans
:-)

Dessutom valde Luran kläder själv så i
dag är hon en riktig skönhetsdrottning (i alla fall
i sina egna ögon, och det är ju huvudsaken *ler*)

När jag försökte övertala henne att ta på mer
matchande kläder sa hon bestämt nej,
och då hon ärvt min envishet så valde
jag att inte ta den striden...

Man kanske ska vara mindre tråkig själv och våga
mixa och matcha lika galet som Luran gör?!

Det skulle onekligen roa omgivningen ;-)

Får fundera på det...


KRAM



Motivation is a term that refers to a process that elicits, controls,
and sustains certain behaviors. Motivation is a group of phenomena
which affect the nature of an individual's behavior, the strength
of the behavior, and the persistence of the behavior.






Erika säger

Inte tusan ger jag mig då ut för att jag alltid vill det, fast då brukar jag fokusera på känslan som nfinner sig när passet är klart! :)Var ut i regnet igår kväll och promenerade, fast å andra sidan gillat jag å va ute i regnet, men benen var dessutom blytunga igår!

2012-05-10 @ 09:20:54
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Frida O säger

Mycket sitter för mig i envishet, att har jag bestämt mig så gör jag det. Dock ju mer man tränar och det blir vardagsmat så går det av sig själv än fast det känns jobbigt, det kommer liksom inte upp ngt annat alternativ i hjärnan :) Sen blir ju dom fina träningspassen så mycke finare om man gör grispass i skitväder!

2012-05-10 @ 09:39:31
URL: http://fridaoderstal.blogg.se/
Patricia♔ säger

sv: Tack, vad snäll du är som säger så:)

2012-05-10 @ 09:40:56
URL: http://patriciac.blogg.se/
Ida säger

Det kommer alltid finnas dagar då det är jobbigt, helst om det är kasst väder och man ska träna ute. Desto mer vana träningen blir desto mer behov blir det också (iaf för mig). Förra sommaren då det var sånt kanonväder väntade jag långt in på kvällarna innan det blev löpning för att tempen skulle falla, och som jag gick och trampa innan jag kunde fara :) (avverkade över 30mil löpning den sommaren)då for jag även ut i regn, det skulle jag inte göra nu (sen är det stor risk att man blir sjuk om man ger sig ut i just regn). För tillfället har jag massvis med motivation men en jädra förkylning som sätter stopp för allt :/

Kram å´ha en fin dag :)

2012-05-10 @ 09:44:42
URL: http://minatvasmahjartan.wordpress.com
Nina säger

Här äre tvärtom, ingen envishet men en jäkla motivation!

Sen vet jag ju att kroppen mår bättre och jag blir gladare efter ett motionspass! När det är skit väder väljer jag dock inomhus träning!

Har gått på VV oxå. Gick ner i vikt av det. Kan tycka att den diet jag kör nu är liknande som VV. Men istället för Points äre kalorier. Får ju äta mackor om jag vill. Och det kommer jag göra och har gjort vid speciella tillfällen! Ska hålla mig till ett visst antal kcal per dag! På helgen brukar jag spara ihop så jag kan äta lite popcorn på kvällen!

Det är vad man äter varje dag som gör att man går upp. Inte det man äter vid enstaka tillfällen.

Ska prova det där brödet!

Ha en bra dag!!

Kram

2012-05-10 @ 09:52:27
URL: http://ninuz.blogg.se/
Tina säger

Heja, heja! Vad duktig du är gumman! Ja nog är det envisheten som får mig att gå upp 05,20 för att gå ut och gå i alla fall. Hoppas du har en fin dag finaste! KRAM!

2012-05-10 @ 09:56:59
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Åsa säger

Tror, inbillar mig att träning blir en vana, men när och efter hur lång tid vet jag inte.

Att gå ut med hund blir ju en vana, någonting jag gör i ur 6 skur utan att direkt tänka, det är ju nödvändigt, däremot är längden på utevistelsen direkt samband med vädret, jag är ute mycket kort stund i regn å rusk.



För övrigt är jag väl som Du, ingen motivation utan kör på ren envishet & jävlaranamma, inte riktigt lyckat alla gånger.



Ville ju så gärna få se lilla skönhetsdrottningen på bild, är fullt övertygad om att Svea är en riktig skönhet <3



Ha en underbar torsdag trots detta eländiga väder kram

2012-05-10 @ 10:13:10
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Jenny säger

Hej Therese!

Samma här, envishet är det som får ut mig de flesta gånger;)

Nu har jag faktiskt lite abstinens, har inte sprungit på 2 veckor eftersom björkpollensäsongen härjat här på Västkusten, men hoppas kunna gå ut o springa till helgen. Det blir lite som en "drog" efter ett tag, hihi!



Hade velat se din lilla skönhetsdrottning på bild i sin självvalda outfit;)



Kraam Jenny

2012-05-10 @ 10:37:18
URL: http://www.hemmapakrakered.blogspot.com
Russin säger

Hej fina..



Hmm hos mig var det nog envishet men det har blitt ett MÅSTE..

Idag har jag lite "ångest" för jag inte kommer ut och springa, fick bli ett KB pass ist men löpningen betyder mera för mig.. Men i morgon är det dax att löpa igen och jag längtar och då ger jag mig ut även om det är skitväder, eller vissa gränser finns ju.. ;)



Tycker du är GRYM iaf.. :)



KRAM



2012-05-10 @ 10:57:12
URL: http://russinsdagbok.se
ansepanse säger

envishet är mitt förnamn :D så jag förstår att du måste ha mycket av den varan när du beger dig ut på de där vägarna :) duktiga du ♥ jag gillar verkligen den lilla Luran, låt henne vara precis som hon är med att blanda hej vilt bland färger och annat :)

ha en fin dag dag vännen - bamsekramar ♥

2012-05-10 @ 10:59:14
URL: http://kinaguld.blogg.se/
lolla säger

hejsan

envishet är en god egenskap när det gäller detta med träning iallafall...har ju komit efter den vecka jag var i London men körde ett pass igår och det gick riktigt bra....men nog är det envisheten som drar iväg mej fortfarande...Fattar INTE hur jag någonsinn ska kunna orka springa 20 minuter i sträck.... herregud....

kramar till goa du...

har lite dålig inspiration till min blogg just nu så jag kiksr in hoe er istället en tid nu...

2012-05-10 @ 11:31:08
URL: http://lollashus.blogg.se/
Nina Liljedahl säger

Usch, jag har varken envishet eller motivation tyvärr. Således händer ingenting som skulle kunna öka mitt välmående, varken vad det gäller att röra mig mer eller att sluta äta en massa söta onyttigheter.



Men det är ju aldrig försent....plötsligt händer det! Jag bara inväntar den dagen ;-P

2012-05-10 @ 11:39:18
URL: http://stallskogalund.blogg.se/
carina säger

Envis vet jag inte om jag är. Men jag har en dogge som är det :) så ut måste man, med lust eller ej!

Kramen rara du♥

2012-05-10 @ 12:06:53
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Lizas Lantliv säger

Nja det såg inte så inspirerande ut på bilden..!

Men när man väl är ute är det faktiskt ganska så skönt ändå o man får njuta av att komma in o slipper dåligt samvete att man inte kom ut!

Här är oxå förmiddagens träning avklarad, har kånkat på tunga stenar o burit gamla bjälkar/skivor till/från gethuset!!



Jo visst är det så, blir lite trött på folk som tycker att jakthundar inte ska vara inne eller en del av familjen...

Tror nog dom kan skilja på det, dom är ju ganska smarta!



Ha en fin dag! ♥



(svettiga)Kramar Liza =)

2012-05-10 @ 12:11:26
URL: http://lizaslantliv.blogspot.se/
AnnaPannaA säger

Men you did it anyways, eller hur!! Det kalas karaktär!! Hejja dig! :D

2012-05-10 @ 12:45:04
URL: http://annapannis.blogg.se/
Miranda säger

Ja, jag säger detsamma, imorse regnade det som fan ute, men nu är det finfint, så efter mina hus syslor är det till att gå ut med Thai och ta en rejäl promenad! Motivation har väl vara nera, men har man varit sjuk är det väl inte så konstigt, men jag känner att jag är på väg tillbaks =) Sen känner man att det börjar dofta annorlunda ut och jag känner längtan till allt som sommaren har att erbjuda. Ja, jag skulle vilja se dig i en rosa sessa klänning och tiara ASG Det hade vore nåt...och du skall ju i den göra din joggingrunda...ojojoj vad dom skulle prata =D

2012-05-10 @ 14:05:12
URL: http://www.nogg.se/fjellripa
Petra säger

Åhh va kul att vara drottning för en dag!! Goa Luran!



Ja den där motivationen fick jag men den försvann förra veckan. Längtar så efter den. Nu är de på ren & skär envishet som jag kommer ut. Idag är det dags för pass 2 för denna veckan. Regn här oxå. så kul. NOT

kram

2012-05-10 @ 14:52:19
URL: http://zupermamman.blogg.se/
pysseliten säger

jag ställde in träning cyklen inne igår;)

Fick en av sväemor och svärfar en gul . Inte årets men den fukar . Jag hoppas på att få lust att cykla ikväll då det regnar här med . Men först fika med en vän fruktsallad .

2012-05-10 @ 14:58:17
Helen säger

Det där med att motivationen och LUSTEN att vilja springa bara ska komma om jag inte ger upp! Vi får leva på hoppet;) Kram

2012-05-10 @ 21:49:16
URL: http://helenspysselpapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: