Statistik som gör mig stolt

 
 
I dag på lunchen var jag ut och sprang för
första gången på en vecka, då jag varit förkyld
och därför inte vågat träna.
 
När jag skulle skriva in dagens pass i
min träningsdagbok så kunde jag inte låta bli
att snegla bakåt för att se hur jag skött
mig under semestern.
 
 
 
 
Och vet ni, det var en överraskande glädjande
statistik! Under de fyra veckor jag hade semester
tog jag mig ut på 17 träningspass och avverkade
73,3 km totalt.
 
Min målsättning har varit tre pass per vecka,
och/eller en mil per vecka.
 
Nu blev det i snitt 4,3 pass i veckan
där varje pass i genomsnitt var 4,3 km :-)
 
Dock var många pass bara 2-3 km,
men snittet dras upp av milen som jag avverkade.
 
Jag har insett att många och korta pass är
min melodi snarare än få men lite längre.
 
gruvar jag och hoppar över dem,
men då de är korta blir de av.
 
 
 
 
 
För många är detta säkert vardagsmotion,
men för mig som var en rejäl soffpotatis för
drygt ett år sedan är det en verklig
livsstilsförändring :-)
 
Förresten, vist är mina loppisfyndade
flaskor fina som vaser med lite stjärngräs i?
 
Jag förbannar mig själv att jag inte köpte
fler flaskor då jag hade chansen...
 
 
KRAM
 
 



A säger

Åh, vad bra du är!!!!
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

2013-08-01 @ 15:13:43
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Gardenhouse säger

Beklagar sorgen efter mormor, så fint av dig att bära en av hennes klänningar på begravningen.
Sommar och semester tycks ju för övrigt ha varit bra på alla sätt och vis för er.
Oj vad mycket du tränat med, duktigt tycker jag.
Ha det fortsatt bra!
Kram Sussi

2013-08-01 @ 15:18:55
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Britt säger

Det är väl "underbart"att få vakna till trumpetmusik i ottan.Ja dessa underbara ungar...Jag småler,ser hur ni ligger där och sover och Bogge börjar spela på trumpeten.SÅ KUUUL....Vad duktig du har varit och tränat.Håller med om,korta pass och ofta är bättre än långa och mer sällan.Det ska bli skönt att börja jobba nu,man får sådana vanor när man är ledig.Sover länge(hundarna sover tills jag kliver upp)fikar ofta,äter mycket glass,grillar och mycket mer osunt levene...Det är semester det,men det är tur att man har hundarna,så man kommer ut och rör på sig i alla fall.Men så sköönt med semester eller hur?Kram

Svar: Ja barnen är en gåva, där å då ler man inte, men i efterhand får man allt dra på munnen ;-D Njuter du fortfarande av semester tro? Eller har du börjat jobba? Jag ska fixa lite ledigt en fm i veckan å ta mig ut och plocka hallon tänkte jag, det är fördelen med det jobb jag har, att jag kan styra om timmarna under dagen/veckan. Här har vi en blå himmel och strålande sol, liiite lockande måste jag erkänna så idag sätts arbetsmoralen på prov! KRAM KRAM
Therese Bjärstig

2013-08-01 @ 15:28:30
ansepanse säger

jo, de är jättefina, passar så bra där de står :)
jag skulle nog också tycka att många små pass är bättre än få och stora
Sv: jag har varit ute nästan hela eftermiddagen med vovvarna :) det blåste då också men en aningen mindre :)
bamsekramar vännen <3

2013-08-01 @ 19:22:52
URL: http://kinaguld.blogg.se
TantGlad säger

Du är så duktig. Tänk att vara så duktig.
Ha nu en fortsatt jättefin kväll och fortsatt fin vecka.

2013-08-01 @ 19:51:52
URL: http://TantGlad.bloggo.nu
Linda/Candygirl säger

Nämen ÅHHH.. för du statestik. Det gör INTE jag... hmmm.. maken skulle INTE gilla att jag börjar heller...

Jag försöker dock hålla tre pass per vecka a´MINST 5 km. Och jag vet att det har jag klarat med RÅGE i sommar. Det är först nu i veckan jag varit ett par svängar på bara en halvmil. Oftast har jag sprungit drygt åtta km eller mer när jag varit ute (förutom kroatienveckorna då) Och sen har jag ÄNDÅ promenerat med maken. Heja mig! Och Heja dig!

2013-08-01 @ 23:06:27
URL: http://www.candygirl.nu
Linda säger

Det är ju jätte duktigt gjort av dig verkligen
Ha en bra kväll
Kram Linda

2013-08-01 @ 23:25:08
URL: http://lindas-plats.blogspot.se
Louice säger

Det är ju kanon! Vad duktig du är! =) Jag tycker själv att det är skönare med kortare rundor än långa rundor som jag knappt orkar ta mig runt på. Nu blir jag ännu mer peppad att ut och springa själv.
Kram

2013-08-02 @ 04:59:54
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
rundamamman säger

Du är bäst! Är helimpad! :D :Da

Förutom de dagar som har spenderats i bilen har jag varit ganska duktig jag med, men ligger fortfarande på mina 6kg plus... får trösta mig med att jag inte gått upp ytterligare för kosten är inte helt tipptopp än...

Svar: näe, kosten.... suck! Jag är alldeles för matglad, tänk om jag kunde sköta den biten, då borde jag ha kapat de sista kilona vid det här laget, men näe... får iaf vara glad att motionerandet gjort att jag int lagt på mig allt för mycket under semestern. Önskar dig en SOLIG och FIN vecka <3 KRAM!
Therese Bjärstig

2013-08-02 @ 09:45:22
URL: http://rundamamman.blogg.se
Emma säger

Bra jobbat med träningen! Håller med dig bättre fler och korta pass. I eftermiddag ska jag och sambon ta oss an Bräntberget medan barnen är på utflykt med mormor. Blir spännande att se hur det går för mannen för han är lite kaxig ;) han säger att han ska springa upp och ner, vi får väl se...
Trevlig helg!
Kram Emma

2013-08-02 @ 11:13:15
URL: http://www.embra.blogg.se
Petra säger

Hej!
Duktiga du, Trist när halsont o skit kommer ivägen. Hmm ja min propp o min medicin för den har satt käppar i hjulet fram tills nu, tog första passet i förrgår. 5 km =) gick ändå bra. Saknat de som tusan.... Men nu hoppas jag på en vändning. Tänkt så på dig & din mormor.
Styrkekram


Stolt över din mil!! Vilken tid? Härligt,
kram

2013-08-03 @ 20:00:26
URL: http://zupermamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: