Slagsmål i natt också?

Uppnosig lillebror.
 
 
Det är frågan om det blir slagsmål i natt också
här på Sockenvägen?
 
I går kom jag hem snett efter nio, mätt och belåten efter
julbordet och kröp då ner under ett täcke i soffan
och såg den tredje filmen om Änglagård.
 
När filmen slutade någon gång efter midnatt rastade jag
hundarna en sista gång och gick upp föra att läsa lite
innan jag somnade. Frid och fröjd så långt.
 
Men så plötsligt vaknade jag,
och det till ett oljud utan dess like.
 
Jag förstod att de nu var i luven på varandra på riktigt.
 
Bara att rusa ner för trappan och sära på dem,
och resten av natten fick de båda slagskämparna
tillbringa i separata rum.
 
Det är alltså hundarna, Bus och Mac jag pratar om.
De är två halvbröder som nu börjar bli jämbördiga.
Mac är dryga året och börjar nu testa storebror Bus.
 
När de är inne tillsammans med oss är det inga
problem, men de senaste nätterna då vi går upp och
lägger oss har de rykt i hop, och i går natt riktigt rejält.
 
Alla som vet hur det låter då hundar slåss förstår
vad jag pratar om... Och två stora jämthundar låter
en hel del kan jag lova!
 
I dag har de varit tillsammans i hundburen utan att de
ha slagits, och även inne, men det är frågan vad som
händer i natt om vi låter dem vara tillsammans?
 
Personligen kan jag tycka att det är lika bra att de
gör upp en gång för alla, och sedan lägger av
med detta trams.
 
Håll tummarna för en lugn natt!
 
 



Johanna - Mamma till Leija säger

Vilka busar! Hoppas ni får en lugn natt!
Kram

2013-12-14 @ 20:19:41
URL: http://skuggis.wordpress.com
Camilla säger

Och varför ska de, om det illa tvunget måste göras upp på natten?
Hoppas natten blir lugn!

Hoppas julstöket går bra <3
Kramkram

2013-12-14 @ 20:54:29
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se
Josefin säger

Det låter ju nästan otäckt. Biter de varann eller hur slåss hundar? Finns ingen risk att de ger sig på dig om du går emellan?

Hoppas det blir lugnt i natt.

Kramar

Svar: Här morrade det mest och skällde, inget blodvite, men det markerade nog och "brottades" och den lille fick en nästbränna av den stora, men när jag kom ner behövde jag bara höja rösten och fya så delade de på sig, jag är ju flockledaren så då behövde de inte tvista om sin rang, och i natt har det gått bra. Så förhoppningsvis gjorde den lille som så många unghundar gör, testade. Hundar är många gånger som barn ;-P Ha det gott!
Therese Bjärstig

2013-12-14 @ 21:01:01
Popprinsessan säger

Usch, lite otäckt också, man vill ju inte att någon av dem ska bli skadad! Hoppas att de hittar rollerna snart och slutar slåss, åtminstone om nätterna! ;-)
Kram, kram!

2013-12-14 @ 21:20:23
URL: http://www.popprinsessan.se
Znogge säger

Det handlar väl om vem som ska bli flockledare. Två hannar som är nära i ålder kan vara problem. Jag vet precis hur det låter och kul är det inte. Ska det fungera måste de nog få göra upp själv misstänker jag...

Hoppas det ordnar sig.

Kram

2013-12-14 @ 21:41:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Anonym säger

Det funkar inte så. Risken att dom skadar varandra och aldrig går ihop är för överhängande. Det är DIN roll som FLOCKLEDARE att lära/uppfostra dom så de beter sig!

Svar: Anonym, det är ju det som är problemet. När jag/vi är närvarande slåss de absolut inte, får ihop hur bra som helst. Det är två nätter de rykt i hop och då är de själva vilket har fungerat utmärkt förr, och så även i natt. Liksom svårt då man heltidsarbetar och har två barn att även orka sitta uppe om nätterna och vakta på hundarna... Men tog ihop dem och fyade dem i går natt samt separerade dem i två rum, men att ständigt hålla i sär dem fungerar inte, vi är som sagt en flock, så i natt fick de vara tillsammans och har fungerat bra. Unghundar brukar testa en gång och sedan oftast är det bra, så har alla hundar vi haft under min uppväxt gjort, så det är inget nytt. Sedan har det alltid varit frid och fröjd. Vilket det nu även är här på Sockenvägen :-D Och nej ,de skadade sig INTE, kortet på Mac med såret på nosen är sedan han försökt gräva ner en älskank med nosen i grus tidigare i höst ;-)
Therese Bjärstig

2013-12-15 @ 00:50:35
A säger

Håller mina tummar ❤️❤️❤️

2013-12-15 @ 01:08:42
URL: http://motnyalivet.blogg.se
ansepanse säger

jag vet inte om det hjälper vännen, det problemet har vi också, när Sluggo blev året, då hände det första gången, vi kastrerade Sluggo så det har lugnat ner sig betydligt men det händer ändå ibland och då slåss de rejält, jag brukar sära på dem för det har hänt att någon tand lossnat, själv har jag också fått blodvite när jag särar på dem, tråkigt är det
vi hade innan de här två, också två hanehundar, de slogs aldrig och var jättekompisar
självklart är Nemo och Sluggo kompisar också men som sagt var, ibland så, ja du börjar det slåss
kramar vännen <3

2013-12-15 @ 10:36:41
URL: http://kinaguld.blogg.se
Emelie - Mamma till M säger

Usch, kan tänka mig att det inte var något roligt att vakna upp till!! Hoppas att den kommer överens hädanefter när ni ska sova!!

Ha en fin trevlig advent!
Kram

2013-12-15 @ 11:16:29
URL: http://njutensmula.se
Emelie - Mamma till M säger

Usch, kan tänka mig att det inte var något roligt att vakna upp till!! Hoppas att den kommer överens hädanefter när ni ska sova!!

Ha en fin trevlig advent!
Kram

2013-12-15 @ 11:16:30
URL: http://njutensmula.se
Tina säger

Men killarna då! Ja det vore kanske bäst att de gjorde upp en gång för alla. Det är väl lika bra att storebror får visa vem det är som bestämmer kan jag tänka mig! KRAM

2013-12-15 @ 18:44:37
URL: http://familjenrosmer.blogspot.se
Linda / CandyChristmas säger

ojdå... snacka om livliga nätter. HOppas det funkar bättre nu inatt.

2013-12-15 @ 21:31:56
URL: http://www.candygirl.nu/
petra säger

Usch ja. Både är o låter otäckt. Hoppades att dom gjort upp snart för gott. Så fint ni har pysslat. En sån limpistol skulle man satsat på. Så mkt som cornelia pysslar.
Kram

2013-12-15 @ 23:21:03
URL: http://zupermamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: